שר התחבורה ישראל כ"ץ דחה את בקשתו של חבר-הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש) להקים תחנת רכבת גם ליד יישובי בקעת בית הכרם (אל-שאג'ור) – בענה, דייר אל-אסד ומג'ד אל כרום.
ברכה טען כי לצורך בניית המסילה הופקעו שטחים מתושבי ישובים אלה, ולמרות זאת הם לא ייהנו מפירותיה של הרכבת. השר השיב (יום ד', 13.6.12) לו, במענה לשאילתה במליאת הכנסת, כי התושבים ייהנו מהתחנה שתוקם ליד כרמיאל, וההגעה אליה תתאפשר באמצעות תחבירה משלימה ומסונכרנת שאותה תתכנן חברת שילובים, העוסקת בתיאום בין שירותי האוטובוסים לשירותי הרכבת.
בתשובתו, הסביר כ"ץ כי טווח התחנות היעיל הוא עד 15 ק"מ, וכי הקמת עוד תחנה תאט את הרכבת החשמלית שתחבר בין כרמיאל לקריות (ללא מעבר בעכו, ע.י.). כ"ץ: התחנות הוקמו כאמור תוך התחשבות במתן שירות מיטבי לריכוזי האוכלוסיה בכלל בכל אזור הצפון, ביכולת השתלבות עתידית ברשת הרכבתית וכמובן התחשבות בטופוגרפיה של האזור, ואין למיקום התחנות כמובן כל קשר מגזרי".
הוא ציין כי כך הדבר בשאר תחנות הרכבת בארץ, למעט בדימונה: "היא רחוקה מדי מהעיר, ובקו המתוכנן לאילת אנחנו כרגע מנסים לתקן את זה שההתחלה תהיה צמודה יותר לעיר".
מסילה לשכם ולאריאל
שר התחבורה המשיך לפרט בעניין תוכניות הפיתוח העתידיות של הרכבת, ותקף יריב פוליטי: "ראיתי שיש אדם ששואף מאוד להיכנס לבית הזה,
יאיר לפיד, אבל הוא לא תמיד עושה שיעורי-בית – לא תמיד הוא לומד מסודר, אבל גם לא תמיד עושה שיעורי-בית מדוקדקים, והוא תקף אותי שאני הוצאתי מיליון שקל על קידום תכנון של רשת רכבות ביהודה ושומרון.
"הוא לא ידע שזו התחייבות של הממשלה מזמן שרון, שכאשר עושים את קו תל אביב–ירושלים, מאחר שזה עובר, חלק, בשטחי יהודה ושומרון, צריך לקדם תכנון כולל, כדי שיתאפשר בעתיד לחבר את הרשתות האלה. וברגע שאני יודע שיש מדיניות אני גם מבצע אותה. אנחנו מקדמים את התכנון. ויש חלק מהמקומות, אגב, שגם במציאות הנוכחית – מאזור ג'נין, לרכבת העמק, להוביל סחורות לחיפה ולירדן – זה דבר שאנחנו מקדמים אותו בתכנון. וגם מאזור תרקומייא, שיש שם אזור תעשיה של מוצרים פלשתינים, גם כן להוביל, לנמל אשדוד, וחיבור לעזה גם. ואני מקווה שבמסגרת הזאת גם לכיוון שכם ואריאל תוכל להיות מסילה".