פריצת הדרך להסבת מכוניות לשימוש בגז, אמורה להתרחש מחר (ה', 17.9.03): לאחר אין סוף דחיות, אמור שר התשתיות יוסף פריצקי לחתום מחר על שינוי מספר 3 לתכנית המתאר הארצית - תמ"א 18, באופן שיתיר את התקנת תחנות למילוי גז בתחנות התדלוק הציבוריות ובתחנות החצר.
השינוי בחוק עליו אמור לחתום השר מוסיף להגדרת תוצרים של נפט גולמי, את המילים הקריטיות "לרבות גז פחממני מעובה - גפ"מ", דהיינו את הגז המשמש להנעת מכוניות. בכך יסתיים מסע הייסורים הארוך של כל בעלי הכוונות הטובת במשק התחבורה והאנרגיה. הגז זול ונקי.
ברחבי העולם עושות מכוניות שימוש בגז, ובחלק ממדינות אירופה מגיע שעורם עד 15% מכלל כלי הרכב הנעים בכבישים. הגפ"מ הוא גז מלאכותי, תוצר לוואי של זיקוק הנפט הגולמי, ולכן מחירו הבסיסי זול ממחיר הדלק הנוזלי. אף שבישראל התגלו מרבצים גדולים של גז טבעי, לא בו יעשיה שימוש, שכן עוצמתו של הגפ"מ רבה יותר ונדרשת כמות קטנה יותר להשגת מרחק נסיעה (קילומטרז') גדול.
בשנה האחרונה נערכו במשק הכנות נמרצות לקראת הסבת מכוניות רגילות להנעה בגז, וזאת נוכח יתרונות הגז מבחינת מחיר והשמירה על אכות הסביבה. הסבת מכונית לגז מחייבת תשלום חד פעמי ש כ- 10,000 שקלים, אך בשימוש השוטף מכוסה השקעה תוך זמן קצר.
חברת החשמל עורכת 'פיילוט' עם חברת 'מוטורגז' להסבת מכוניות לשימוש בגז, במוכניות רגילות מסוג מזדה דמיו וטויוטה. בעל החברה, אורי קיסין כבר הביא ארצה משלוח ראשון של 200 ערכות להסבת מכוניות לגז, וקיבל את אישורו של איווט ליברמן (אז שר התשתיות), להתקנת הערכות במכוניות.
חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל פתחה עוד לפני מספר חודשים במסע רחב להבאת השימוש בגז לידיעת הציבור, אך גם היא נאלצה להקפיא את ההפצה לנוכח האיסור על הקמת תחנות למילוי מכוניות בגז.
מנכ"ל החברה, יונתן וולד, מסר לנו כי לציי רכב גדולים כמוניות, מורי נהיגה וגופים ממשלתיים גדולים כמשטרת ישראל, מקנה השימוש בגז טיבעי יתרון כלכלי של עשרות אלפי שקלים.