|
רשתות המזון. הפדיון עלה באיטיות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בחודשים מרס-מאי 2012 חלה עלייה של 4.8% במחירים קבועים בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת בהמשך לעלייה של 6.5% בשלושת החודשים דצמבר 2011 - פברואר 2012. כך עולה (יום ה', 21.6.12) מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
באותה התקופה, חלה עלייה של 1.8% במחירים קבועים בפדיון הספציפי של רשתות המזון, לאחר עלייה של 4.8% בחודשים דצמבר 2011 - פברואר 2012.
לפי הנתונים, רשת שיווק כוללת לפחות שלוש חנויות של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.
נתונים קודמים שפרסמה הלשכה עבור שנת 2011, מצביעים על האטה ניכרת בפדיון הרשתות. ב-2011 גדל הפדיון הכולל (לא כולל דלק) ב-1.4%, לעומת 3.4% ב-2010.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על-ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.