האם הדרישה להפרדה בין נשים וגברים מגיעה גם למטוסים? דֶבּרָה, נוסעת יהודייה מחו"ל שעלתה לטיסת אל-על נדרשה לאחרונה לוותר על מקום מושבה ולעבור למקום אחר במטוס, בשל סירובו של נוסע חרדי, שהתיישב ליד שני נוסעים חרדיים אחרים, לפנות את המקום אותו הזמינה הנוסעת. כך דיווחה הבוקר (יום ה', 9.8.12) טל יחזקאלי ב
גלי צה"ל.
הנוסע החרדי סירב לקום ממקום מושבו במטוס, ודרש להעביר את הנוסעת ממקומה. הדייל במטוס, שכנראה לא ידע כיצד להתמודד עם הסיטואציה, פנה לנוסעת ואמר לה לוותר על מקום מושבה, עליו שילמה במיטב כספה, ולהתיישב במקום אחר משום שהמטוס צריך להמריא.
לדברי הנוסעת, כלל לא שאלו לדעתה, והעבירו אותה למושב הנמצא במיקום גרוע, אשר לטענתה גרם לה לסבול במהלך הטיסה. דברה אמרה כי בשל צרכים רפואיים, הזמינה במיוחד מקום הקרוב למעבר. "אף פעם לא חשבתי שאצטרך להתמודד עם סיטואציה שכזאת", אמרה. כתוצאה מהעברתה, גם הפסידה את הארוחה הצמחונית אותה הזמינה קודם לטיסה.
עורכת דינה של הנוסעת, אורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי, ציינה בראיון לגלי צה"ל כי צוות המטוס הורה על פעולה בלתי-חוקית, שכן חברת אל-על כחברה ציבורית מחויבת להקפיד על יחס שוויוני לנשים ולגברים. "זכויותיהן של הנשים צריכות להישמר, והן לא יכולות להיות מנושלות ממקומן בשל רצונם של נוסעים חרדים או נוסעים אחרים", אמרה.
בנוסף הזכירה עורכת דינה של הנוסעת, כי על-פי החוק נוסע חרדי שמבקש שלא לשבת ליד אישה, אינו יכול לכפות עליה את רצונו. כך גם לא יכול לעשות זאת דייל או איש צוות אחר במטוס, ובכל מקרה היה על הדייל לציין שמדובר בבקשה ולא בדרישה. הלקוחה תובעת מחברת אל-על פיצוי של 50 אלף שקלים ומתן הנחיות ברורות לדיילים כיצד לנהוג. לטענת עורכת הדין, טרם התקבלה תשובת אל-על.
מחברת אל-על נמסר בתגובה לגלי צה"ל כי "דיילי אל-על נמצאים בחזית השירות ומנסים כל העת לסייע ככל שניתן לכל הנוסעים, וכך נהגו גם במקרה זה. תלונתה של הנוסעת תיבדק על-ידי אל-על".
באשר להנחיות הכלליות המועברות לצוות המטוס, לא התקבלה התייחסות של אל-על בנושא. לדברה, שפנתה לשירות הלקוחות של החברה, נאמר כי מדובר בבעיה מוכרת שמנסים לפתור אותה.