News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 110,480  סלולר - 362,591
   |   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הסוד הוא בתזונה: מאכלים שעשויים להקל על בעיות במערכת העיכול
כתיבת המומחים
הכל אודות התקן תוך רחמי מירנה
פרסום ראשון
מינהלת חדשה תייעץ בנושאי תחבורה ציבורית
משרד התחבורה מוציא מידיה של חברת עדליא את היעוץ בנושאי תחבורה ציבורית ופותח אותו למכרז במשימות היעוץ בשורה רחבה יותר של נושאים ישתתפו לפחות שתי חברות
15/08/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
המכרז שישנה את פני התחבורה הציבורית?

רק חודשיים להתארגנות
המכרז הייעוץ בענייני התחבורה הציבורית חשוב ונצרך. יש לקוות כי החברה שתיבחר בו גם תקבע כיצד ראוי ונכון לנהל בקרה ופיקוח על מפעילי תחבורה הציבורית שגם יהיו יעילים וגם שקופים לציבור. שלא כמו מדדי חברת ריבה שלא היו ידועים, ונשפכו עליהם עשרות מיליוני שקלים, הפיקוח חייב להיות כפוף לאמות-מידה מקצועיות וברורות.

המוזר במכרז הארוך והתובעני הוא הדרישה להגיש הצעות עד 14 אוקטובר 2012, וכבר בתוך חודש להגיש תוכנית עבודה לשנת 2013. פרק זמן של חודשיים בלבד להתארגנות אומר דרשני. האם נועד הדבר לסלול את הדרך להתמודדות שרק עדליא תוכל לה?

▪  ▪  ▪
משרד התחבורה מסיים את ההתקשרות עם חברת היעוץ עדליא ומקים מינהלת תחבורה ציבורית שתנהל, תרכז, תתאם ותייעץ בתחום התחבורה הציבורית והבקרה עליה ובכלל זה, קידום התחרות בתחבורה הציבורית בקווי שירות באוטובוסים, תיאום ושילוב שירותי הרכבת עם האוטובוסים, תכנון רשתות קווי שירות, תיאום בקרה תפעולית על מפעילי התחבורה הציבורית סיוע בטיפול בהיבטים הכלכליים והפיננסיים של הענף, קידום אמצעים טכנולוגים והקמת מנגנונים לעידוד השימוש ולהעלאת רמת השירות ולסיוע בטיפול בנושאים שונים כפי שיוגדרו מעת לעת על-ידי המשרד.

לצורך הקמת המינהלת מקצה משרד התחבורה 1.2 מיליון שקלים. המנהלת תורכב מצוות עובדים קבועים, 33 במספר, אשר יעסוק במטלות שיטיל המשרד ובסיוע שוטף לעובדי המשרד. בנוסף, תתקשר המנהלת עם גורמים נוספים (ספקי משנה) לצורך ביצוע מטלות. עם זאת, למשרד תישאר הזכות להתקשר עם ספקים אחרים לשם קבלת השירותים המפורטים במכרז לפי שיקול דעתו.

חמישה מעובדי המינהלת ישמשו מנהלי תחומים ועובד אחד ישמש כסגן למנהל תחום התכנון, וכן במתן ייעוץ שוטף בתחום טיפולם.

עד היום ביצע משימות אלה לצד משימות אחרות צוות יועצים מקצועיים, המופעלים מאז שנת 2003 על-ידי חברת עדליא יעוץ כלכלי בע"מ.

במסגרת הרפורמה, הועברה עד כה לידי מפעילי תחבורה ציבורית חדשים יותר מכ-27% מפעילות אגד ו-25% מפעילות דן. במהלך חמש השנים הקרובות צופים כי היקף הפעילות אצל המפעילים החדשים יהווה כ-45% מפעילות הענף. בימים אלה פועל משרד התחבורה להשוות את אמות המידה בהן פועלות חברות תחבורה ציבורית באזור נצרת ומזרחה של ירושלים לאלה של שאר המדינה.

חלק מפעילויות אגף תחבורה ציבורית יתבצע בסיוע המנהלת:

  • הוצאת אשכולות קווים למכרז ובכלל זה: הכנת תוכנית רב-שנתית להוצאת קווים למכרז, כתיבת מסמכי מכרז, ליווי ההליך המכרזי ובקרה עליו, ליווי הזוכה עד לתחילת ההפעלה של קווי השירות שבהפעלתם זכה, והפקת לקחים והטמעת הניסיון הנצבר במסמכי המכרז הבא.
  • פרויקטים בתחבורה ציבורית ובכלל זה: הגדרת דרישות מקצועיות למערכות טכנולוגיות וליווי המפעילים בהטמעת מערכות אלה, התאמה ופיתוח של אוטובוסים לצורכי השירות, תכנון מחדש של קווי שירות בתחבורה ציבורית, קידום רפורמות בענף, קידום הידע על הענף.
  • הקמה ותפעול של מערכות מידע רישוי ותפעול, ובהן מערכות תומכות החלטה, מערכות מידע לציבור, בסיסי נתונים ענפיים ותשתית טכנולוגית ענפית;
  • פיתוח תשתיות פיסיות לתחבורה ציבורית לרבות תחנות מרכזיות ומתקנים תחבורתיים;
  • פרויקטים לשילוב רכבת ישראל במערך התחבורה הציבורית;
פרויקטים להנגשת התחבורה הציבורית;
  • הכנת התשתית המקצועית והפיסית להפעלת מערך התחבורה הציבורית בשעת חרום;
  • הסכמים עם מפעילים;
  • התחשבנות ובכללה: טיפול בנושאים כלכליים הנוגעים לענף התחבורה הציבורית, סוגיות הקשורות ליישום הסכמים של מפעילי השירות עם הממשלה, ממשקים מול מפעילי תח"צ אחרים, מערכות ההתחשבנות מול מפעילים, וסוגיות אחרות של התחשבנות עם מפעילים, ההיבטים הכלכליים של מכרזים והתקשרויות לסוגיהן;
  • בקרה על פעילות התחבורה הציבורית - בקרה ופיקוח על המפעילים המבוצעים באופן שוטף ע"י האגף, הערכת פעילות מפעילים, התחשבנות עם המפעילים על-פי מדד רמת שירות.

הקלפים שיישארו קרוב לחזה

המינהלת לא תעסוק ברישוי קווי שירות באוטובוסים ובמוניות, כולל אישור קווים חדשים, בביטול קווים קיימים, באישור שינויים במסלולים, בלוחות זמנים ובמאפייני תפעול של קווים קיימים כגון תחנות, מסופים לתחבורה ציבורית וכו'.

ככלל, כל נושאי המדיניות לא יהיו בסמכותה אלא בסמכות משרד התחבורה, לרבות קרנות השיפורים, ההצטיידות באוטובוסים מדיניות התעריפים ומדיניות תשלום סובסידיה. לא ברור אם סמכויות אלה, עליהן מעדיף משרד התחבורה לשמור קרוב לחזה, יועברו לרשות התחבורה הארצית שתוקם במקום אגף התחבורה הציבורית.

משרד התחבורה מצידו אינו מתחייב לבצע את העבודות האמורות באמצעות המנהלת בלבד ושומר לעצמו את הזכות לבצע חלק מהמטלות בעצמו או בסיוע יועצים אחרים.

כבר עתה המשרד שומר לעצמו את הזכות לבחור שני זוכים במכרז זה שכל אחד מהם יעסוק באחד או יותר מהתחומים האמורים. תחומי העיסוק יחולקו על-ידי המשרד על-פי שיקול דעתו הבלעדי, בין שני הזוכים, ובלבד שתחומי העיסוק לא יהיו חופפים. המשרד אינו מתחייב לבצע את העבודות באמצעות המנהלת בלבד ושומר לעצמו את הזכות לבצע חלק מהמטלות בעצמו או בסיוע יועצים אחרים.

  • סיוע בכתיבת ניירות עמדה לצורך קביעת מדיניות בתחומי התחבורה הציבורית ובנושאים שונים;
  • תמחור עלויות השירות תחבורה ציבורית;
  • סיוע בקידום פרויקטים תחבורתיים;
  • סיוע בנושאים כלכליים בענף המוניות;
  • סיוע וייעוץ למשרד בנושאים כלכליים אחרים ובנושאי תחבורה ציבורית כפי שיידרש מעת לעת על-ידי מנהל האגף או מי מטעמו.
  • הכנת תשובות לשאילתות ולבקשות שונות המוגשות למשרד באופן שוטף.
  • תכנון, רישוי, סקרים וסטטיסטיקה ליווי תהליך המכרז, בכל ההיבטים הקשורים בתכנון ובתפעול השירות;
  • תכנון שיפורים בתחבורה הציבורית לישובים ולמוסדות נבחרים;
  • תכנון תחבורה ציבורית למגזרים שונים בקרב משתמשים (מגזר חרדי, ערבי, בדואי, כפרי, סטודנטים וכדומה);
  • ליווי המשרד בתכנון תחבורה הציבורית בכל הקשור לזמן חירום כולל סיוע על הכרזת חברות תחבורה והיסעים כמפעל חיוני בעת חרום;
  • ליווי תהליכי תכנון של מערכות תחבורה ציבורית;
  • ליווי הנדסת תנועה לתכנון מתקני תחבורה ציבורית ותשתיות תומכות תחבורה ציבורית;
  • ליווי תחום הסברה ושיווק של מערכות התחבורה הציבורית קיום
ממשקים וקידום פרויקט שילובים עם גופי תכנון אחרים כגון: רכבת ישראל וגופים העוסקים בהסעה המונית, מטרופולינים ועוד.

חוזה ההתקשרות עם חברת הייעוץ נקבע למשך של שנתיים, עם אפשרות הארכה לשלוש נוספות, כל שנה הארכה של שנה אחת.
מכרז מספר 16/12 למתן שירותי ניהול, ריכוז, תיאום וייעוץ בתחום התחבורה הציבורית
1. משרד התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים (להלן: "המשרד") מזמין בזה מציעים להגיש הצעות למתן שירותי ניהול, ריכוז, תיאום וייעוץ בתחום התחבורה הציבורית עבור משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ובהתאם למסמכי המכרז. 2. תנאים להשתתפות במכרז (תנאי סף): התנאים המפורטים להלן הינם תנאים מקדמיים, המחייבים את כל מגישי ההצעות. הצעה שאינה עונה על כל התנאים לא תידון ותדחה על הסף. 2.1 חברה או שותפות הרשומים בישראל. יובהר כי קבלן כוח אדם כהגדרתו בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996 לא רשאי להשתתף במכרז זה. 2.2 יחידים שהתקשרו ביניהם בהסכם לצורך השתתפות במכרז זה ועדיין לא התאגדו בישראל ובלבד שיתקיימו לגביהם התנאים המפורטים בסעיף 2.10.3 להלן. 2.3 במידה ומדובר בתאגיד כאמור לעיל - בעל כל האישורים הנדרשים לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים התשל"ו – 1976. 2.4 במועד הגשת ההצעות, לא תלויה כנגד המציע הערה בדבר ספקות ממשיים לגבי המשך קיומו של המציע "כעסק חי", או כל הערה דומה המעלה ספק בדבר יכולת המציע להמשיך ולהתקיים "כעסק חי". 2.5 המציע לא הורשע בעבירות לפי חוק עובדים זרים (איסור העסקה שלא כדין והבטחת תנאים הוגנים), התשנ"א - 1991 (להלן: "חוק עובדים זרים") או חוק שכר מינימום, התשמ"ז 1987 (להלן: "חוק שכר מינימום"). דהיינו, כי עד למועד הגשת ההצעות המציע ובעל זיקה אליו לא הורשעו בפסק דין חלוט ביותר משתי עבירות לפי חוק שכר מינימום או חוק עובדים זרים. לחילופין, באם הורשעו המציע ובעל זיקה אליו ביותר משתי עבירות כאמור, הרי שלמועד הגשת ההצעות חלפה שנה אחת לפחות ממועד ההרשעה האחרונה. למען הסר ספק, יודגש כי האמור יהיה בהתאם ובכפוף למפורט בסעיף 2 ב לחוק עסקאות גופים ציבוריים. 2.6 התאגיד או היחידים שהגישו הצעתם כאמור, אינו נמצא או אינם נמצאים תחת הליכים משפטיים מהותיים (לרבות הליכי פשיטת רגל, כינוס נכסים, פירוק, הקפאת הליכים) או הליכים שיש בקבלתם להטיל ספק ביכולתו של התאגיד או ביכולתם של היחידים לבצע את השירותים נשוא מכרז זה. 2.7 הצוות המוצע 2.7.1 לצורך ביצוע העבודה יציע המציע צוות בן שישה עובדים במשרה מלאה, בעלי תואר אקדמאי בתחום מתחומי פעילותה של המנהלת. יובהר לעניין סעיף זה כי יובאו בחשבון רק שנות הניסיון אשר נרכשו ממועד סיום התואר האקדמי הראשון. 2.7.2 מנהל תחום מכרזים וכלכלה – בעל ניסיון מוכח של 7 שנים - בתחום הכלכלה (במהלך 10 השנים האחרונות), מתוכן 3 שנים לפחות בתחום כלכלת תחבורה ציבורית וניסיון מוכח במכרזים ציבוריים. 2.7.3 מנהל תחום תכנון תחבורה ציבורית, והנדסת תנועה – בעל ניסיון מוכח של 6 שנים - בתחום תכנון תחבורה (במהלך 10 השנים האחרונות), מתוכן 3 שנים לפחות בתחום תכנון תחבורה ציבורית. 2.7.4 סגן מנהל תחום תכנון תחבורה ציבורית, והנדסת תנועה – בעל ניסיון מוכח של 4 שנים - בתחום תכנון תחבורה (במהלך 7 השנים האחרונות) מתוכן שלוש שנים לפחות בתחום תכנון תחבורה ציבורית. 2.7.5 מנהל תחום טכנולוגיה – בעל ניסיון מוכח של 5 שנים בניהול פרויקטים טכנולוגיים מורכבים (במהלך 8 השנים האחרונות), וששימש כמנהל מערכות מידע ראשי בארגון. 2.7.6 מנהל תחום בקרה ויישום – בעל ניסיון מוכח של 5 שנים - בתחום הבקרה ו/או פיקוח (במהלך 8 השנים האחרונות). 2.7.7 מנהל תחום סטטיסטיקה – בעל ניסיון מוכח של 5 שנים (במהלך 8 השנים האחרונות) - בתחום הסטטיסטיקה. 2.8 המציע צירף להצעתו ערבות מכרז בסך של 300,000 ₪. 2.9 המציע רכש מסמכי המכרז ושילם דמי ההשתתפות במכרז בסך 500 ₪. 2.10 הנחיות נוספות 2.10.1 ההצעה תוגש על ידי ישות משפטית אחת והיא זאת שתעמוד לבדה בכל תנאי הסף של המכרז. 2.10.2 המשרד יפסול הצעות אשר אינן עומדות בתנאי הסף. המשרד שומר לעצמו את הזכות שלא לפסול הצעות במידה ונפלה טעות סופר, כמו גם לפנות למציע בבקשה לקבלת הבהרות או השלמת פרטים לצורך הוכחת עמידה בתנאי הסף ו/או בתנאי המכרז. 2.10.3 מציע רשאי להגיש הצעה אחת בלבד למכרז ולא יהיה שותף במישרין או בעקיפין בהצעה של משתתף אחר במכרז זה. בעל עניין במציע או כל גוף שהמציע הינו בעל עניין בו לא יגיש בעצמו הצעה למכרז זה ולא יהיה שותף או קבלן משנה או ספק משנה בדרך כלשהי ביותר מאשר הצעה אחת בלבד כאמור. נושא משרה במציע, בבעל עניין בו או בכל גוף שהמציע בעל עניין בו לא יגיש הצעה למכרז בין בעצמו ובין כשותף בהצעה אחרת. כמו-כן, בעל משרה כאמור לא יציע עצמו לתפקיד כלשהו, לרבות ספק משנה בכל הצעה אחרת. 3. תקופת ההתקשרות תהיה למשך 24 חודשים מיום חתימת החוזה. המשרד יהיה רשאי להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופות נוספות בנות שנה כל אחת ועד סה"כ שלוש שנים נוספות. 4. מציע שיש לו שאלות, הערות או השגות בקשר לתנאי המכרז, מסמכי המכרז או כל חלק מהם מוזמן לפנות בכתב אל מר גבי נבון בפקס מספר 02-6663122 עד ליום 05.09.2012 בשעה 12.00. הפנייה תכלול את שם המציע, שם הפונה מטעמו, מען המציע, מספרי הטלפון והפקס שלו וכתובת אי- מייל אליו יש לשלוח את התשובה ואת שם איש הקשר אליו יש לפנות. לא ייענו פניות טלפוניות או אחרות וכן פניות שיתקבלו לאחר המועד האמור. 5. את מסמכי המכרז ניתן לקבל, החל מיום 14.08.2012 במשרד התחבורה, אגף תחבורה ציבורית, בנין גנרי A, ירושלים בקומה 5 בין השעות 9.00 ל-16.00 בימים א'-ד', ובתיאום מראש בטל' 02-6663126 או 02-6663131– גב' רונית הראלי, וזאת כנגד הצגת קבלה מקורית / שובר תשלום מקורי מבנק הדואר. 6. דמי ההשתתפות ישולמו בבנק הדואר (סניף 001-09) לחשבון משרד התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מספר 246185. על הקבלה/ שובר התשלום ייכתב: מכרז מספר 16/12 "למתן שירותי ניהול, ריכוז, תיאום וייעוץ בתחום התחבורה הציבורית עבור משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים". 7. את ההצעות על המציעים להפקיד בתיבת המכרזים של משרד התחבורה, רח' בנק ישראל 5, ירושלים, בניין ג'נרי A, קומה 0 (בכניסה לספריה), עד ליום 14.10.2012 בשעה 12.00. הצעה שלא תמצא בתיבת המכרזים במועד הנקוב לעיל לא תידון. 8. ועדת המכרזים, מטעמים מיוחדים שיצויינו, רשאית להאריך את המועד הקבוע להגשת ההצעות לתקופה נוספת. הודעה על הארכה כאמור תשלח לכל רוכשי המכרז. על המועד החדש יחולו כל ההוראות החלות על המועד המקורי. 9. ניתן לראות את מסמכי המכרז גם באתר האינטרנט בכתובות: www.gr.gov.il , ללא תשלום. 10. הוראות מסמכי המכרז גוברות על הוראות הודעה זו, ו/או פרסום מסמכי המכרז באתרי האינטרנט.

תאריך:  15/08/2012   |   עודכן:  15/08/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מינהלת חדשה תייעץ בנושאי תחבורה ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל התגובות         כתוב תגובה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוסכניק
15/08/12 07:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשלושה חודשים לאחר שהודיע המשרד להגנת הסביבה כי יפעיל את סמכויותיו על-פי דין ואף ישקול לפתוח בחקירה פלילית ולהגיש כתב אישום, בכפוף לראיות ולממצאי החקירה נגד קבלנים המבצעים עבודות רועשות בלילה בעבודות הרכבת לירושלים, מסר היום (ג', 14.8.12) המשרד למנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, צו להפסקת העבודות להקמת קו הרכבת ירושלים - תל אביב במהלך שעות הלילה בסמוך למבשרת ציון. את הצו קיבלו גם קבלנים העובדים מטעמו - מנכ"ל חברת חופרי השרון ומנכ"ל חברת שפיר.
14/08/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
קיצונים איסלמיים ניסו (יום ג', 14.8.12) לפגוע בתחנת הכוח בשייח' זוועיד המספקת חשמל ממצרים לרצועת עזה. התחנה לא נפגעה וממילא גם אספקת החשמל. בתקיפה כושלת נוספת נעשה ניסיון לפגוע בחוות שנאים בצפון סיני. כך מדווחים כלי תקשורת מצריים.
14/08/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
עשרות מפגינים הגיעו (יום ג', 14.8.12) לצומת הרחובות המלך גורג'-בן ציון בתל אביב כדי למחות על מחדלי הרשויות בטיפול בחוק צער בעלי חיים. המפגינים צעקו "משרד החקלאות - משרד ההתעללות", ודרשו לכבד את החלטת הממשלה ולהעביר את סמכויות אכיפת חוק צער בעלי חיים למשרד להגנת הסביבה
14/08/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
המועצה המקומית מודיעין-מכבים-רעות אינה נמצאת בשטחי מדינת ישראל. כך קבע אתמול (יום ב', 13.8.12) האיחוד האירופי ברשימה אותה הוא מפרסם, במסגרתה היישובים הישראלים שנמצאים בשטחים והסחורות המיוצרות בהם לא זוכים לפטור ממכס ביבוא לאירופה, לפי הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד.
14/08/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות

האולימפיאדה לא נגמרה. בעוד כשבועיים, ב-29 לאוגוסט, יצאו לדרך המשחקים הפראלימפיים בלונדון, כאשר המשלחת הישראלית תגיע עם הרבה ציפיות למדליות שישפרו את הטעם הרע מהמשלחת הרגילה.

היום (שלישי) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת הספורט לימור לבנת עם המשלחת הפראלימפית הישראלית. ביבי העניק לספורטאים בעלי המוגבלויות דברי עידוד ונתן להם את ברכת הדרך.


14/08/2012  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
קיצוני הוא קיצוני הוא קיצוני, גם אם הוא משתייך לקצה השמאלני של הקשת הפוליטית    בצלאל סמוטריץ' אינו קיצוני יותר מניצן הורוביץ    למעשה כל אחד מהם הוא תמונת ראי, בבואה של האחר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מינוי רמטכ"ל אינו יכול להיות "מחטף פוליטי". בהיות הרמטכ"ל נכס יסודי של צה"ל ושל הביטחון הלאומי, על מינויו להיות שקול, אובייקטיבי, חף מפוליטיקה, מותאם למדיניות הביטחון הלאומי ומקובל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il