|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

"אולמרט אמר שהוא מצטער מאוד"

סיכום השבוע הרביעי והאחרון בעדות הראשית של ש"ד במשפט הולילנד התשלומים וההקלות בפרויקט הולילנד, הקשרים וההטבות לחברת הזרע, הסכסוך והתביעה מול צ'רני, הקומבינות והעמלות בתעשיות מלח
09/09/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
ההקלות חסכו ליזמי הולילנד זמן וכסף


פרוטוקול, 2.9.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני
משפט הולילנד: המשך עדותו של עד המדינה + דיון בבקשת המדינה להרחבת צו איסור פרסום + שאלת ייצוגו של ש"ד בהליכים האזרחיים
פרוטוקול, 3.9.12: ת"א 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
משפט הולילנד: המשך עדותו של ש"ד - סיום העדות בפרשת הולילנד, תחילת העדות בפרשת הזרע
פרוטוקול, 4.9.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
המשך עדותו של עד המדינה במשפט הולילנד: פרשת חברת הזרע. מערכת News1 מחקה חלק ממשפט המתייחס למצב בריאותו של העד ואת מספרי הפקסים שלו האסורים בפרסום
פרוטוקול, 6.9.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
המשך עדותו של ש"ד במשפט הולילנד: פרשת הזרע ויחסיו עם הלל צ'רני. מערכת News1 השמיטה מהפרוטוקול פרטים האסורים בפרסום.
פרוטוקול, 9.9.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 9.9.12: סיום העדות הראשית של ש"ד - הסכסוך עם הלל צ'רני, פנייתו למשטרה, פרשת תעשיות מלח. מערכת News1 השמיטה מהפרוקטול פרטים האסורים בפרסום.

הלל צ'רני
נסיונות תיווך שלא עלו יפה [צילום: פלאש 90]

פרק נרחב בעדותו של ש"ד בשבוע האחרון עסק במהלכים שהביאו להפיכתו לעד מדינה. הוא כבר אמר בעבר, שנקט בצעד זה כדי שיוכל להגיש תביעה אזרחית נגד הלל צ'רני על הכספים שהלה חייב לו לטענתו. ביולי 2007 חתם ש"ד על הסכם עם צ'רני לפיו יקבל כמה מיליוני שקלים, אך לטענתו עשה זאת משום שהיה במצב נפשי וגופני קשה ביותר בשל חובות של מיליוני שקלים רבים לשוק האפור ולאנשי העולם התחתון. "הגעתי לזה כי בטיפשותי הרבה שילמתי שוחד בלי לקבל כיסוי לכולם".

באוקטובר 2007 הודיע ש"ד לצ'רני בכתב שהוא רואה את ההסכם כמבוטל וכמעשה מירמה, ושאם לא תהיה לו ברירה - ינקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו, כולל פנייה לרשויות האכיפה והגשת תביעה. בעקבות חילופי המכתבים ביניהם הגיעו צ'רני וש"ד להסדר, לפיו יקבל מהולילנד תיירות (של צ'רני) הלוואה של 2.7 מיליון שקל כנגד שעבוד יצירות אמנות, כדי לפרוע במישרין את חובותיו לשוק האפור. ואולם, גם הסכם זה לא חיסל את חילוקי הדעות, ולמרות ניסיונות התיווך הממושכים מצד אביגדור קלנר ואחרים – החליט ש"ד בסוף 2009 ללכת למשטרה. בהקשר זה הודה ש"ד, כי חלק מהטענות שהעלה בטיוטא הראשונה של כתב התביעה נגד צ'רני, היו שקריות. לדבריו, הוא ניפח את סכומי השוחד בתקווה שהדבר ישכנע את צ'רני להסכים לפשרה עימו.

שולה זקן
ביקשה שיאמר שהיא הייתה אהובתו [צילום: פלאש 90]

ש"ד נשאל לתדירות מפגשיו עם אהוד אולמרט ושולה זקן לאחר מינויו של אולמרט לשר התמ"ת. הוא השיב, כי מדובר היה בפעם-פעמיים בחודש - פחות מאשר בתקופה בה כיהן אולמרט כראש עיריית ירושלים. ש"ד הוסיף, כי חלק ניכר מן העניינים הסדיר באמצעותו של עו"ד אורי מסר, ולכן לא היה צורך בפגישות בתדירות גבוהה עם אולמרט וזקן.

לטענת ש"ד, הוא העביר 50,000 שקל למסר כנגד חשבונית ממנו, ולאחר מכן העביר לזקן 100,000 שקל בחמישה צ'קים עבור אולמרט. בהמשך עדותו דיבר ש"ד על תכשיטים, נעליים, ארנק ותמונה בעשרות אלפי שקלים שרכש עבור זקן. לדבריו, כל הקשרים ביניהם היו עסקיים בלבד, אך זקן ביקשה ממנו שאם ייחקר אי פעם על מתנות אלו – יאמר שהיא הייתה אהובתו.

אורי שטרית
השוחד הביא למתן אישורים מוקדמים [צילום: פלאש 90]

לדברי ש"ד, בסלילת כביש הטבעת המקיף את פרויקט הולילנד הייתה סטייה מהותית מהתוכניות המאושרות, אשר הסתכמה בהקטנת שטחו של הכביש במאות מטרים (רוחב של מטר באורך של 500 מטר) ובחיסכון ניכר ליזמים שסללו אותו. הסטייה אושרה בידי מהנדס העיר דאז, אורי שטרית, לאחר שקיבל שוחד, וזאת תוך הבלעת פרטי האישור בתוכנית שהוגשה לוועדה המקומית.

עוד אמר ש"ד, כי בקיץ 2006 הצליח מאיר רבין לקבל את אישורה הפומבי של העירייה לכך שניתן לעלות מכביש בגין לכביש הטבעת, למרות שהכביש לא היה גמור. קבלת האישור במועד זה הייתה חשובה במיוחד ליזמים, שכן פתיחת כביש הטבעת הייתה תנאי למימוש העסקה בה רכשה חברת לייקווד זכויות ל-220 יחידות דיור ול-1,500 מ"ר שטח מסחרי. לטענת ש"ד, האישור הושג לאחר שרבין שילם שוחד של 100,000 שקל אך לא ידוע לו למי.

בהמשך עדותו התייחס ש"ד להוצאת היתר החפירה עבור יסודותיו של המגדל המרכזי בפרויקט (בן 31 הקומות). הוא הסביר, כי רק לעיתים רחוקות מאוד מוציאה הרשות המקומית היתר שכזה לפני שיש תוכנית בנייה מאושרת, אך בהולילנד ניתן היתר כזה כאשר חלק ניכר מהנתונים החיוניים לא היו קיימים. לדברי ש"ד, הסכם הליווי הבנקאי איפשר ליזמים להתחיל למכור דירות רק כאשר יהיה היתר בנייה, והיתר החפירה הוא חלק ממנו ולפיכך הייתה לו חשיבות לצורך שיווק הדירות. ש"ד טען, כי ההיתר הוצא בהתערבותו של שטרית תמורת השוחד שקיבל.

בהמשך עדותו התייחס ש"ד בפירוט למהלכים שנעשו במטרה להגדיל את אחוזי הבנייה בפרויקט, כדי להתאים את התוכניות לצרכיהם של היזמים. לטענת ש"ד, התאמות אלו אושרו לאחר תשלומי שוחד לאישי ציבור בעיריית ירושלים ובראשם אורי לופוליאנסקי ושטרית. עוד התייחס בהרחבה להקלות הניכרות שקיבלו היזמים מעיריית ירושלים בנוגע להקמת מבני ציבור במתחם – מוסדות חינוך ובתי ספר. במקום שהם יקימו אותם על חשבונם, הסכימה העירייה שהיא אשר תקים ותממן אותם; בפועל הם לא נבנו עד היום.

אהוד אולמרט
הבטיח להמשיך לעזור [צילום: פלאש 90]

המדינה הציגה מכתב ששלח ש"ד לעו"ד אורי מסר, מקורבו ושותפו של ראש העירייה דאז, אהוד אולמרט. לדבריו, כאשר החל להעביר את התשלומים לאורי שטרית לבקשתו של אולמרט, הבטיח לו האחרון שיוכל לפנות למסר בכל בעיה שתתעורר. הוא פנה למסר כדי שיסייע מול אולמרט בהסדרת נושא מבני הציבור, שכן לטעמו דרישותיו של שטרית היו מוגזמות. בשנת 2003, הוסיף, סיכמה איתו שולה זקן שמסר יהיה איש הקשר בינו לבין אולמרט וזקן. "מסר אמר שהכל יוסדר והכל יהיה לפי בקשתנו", העיד.

בנוגע לפרשת הזרע טען ש"ד, כי הבטיח להעביר לאולמרט מחצית מדמי ההצלחה שיקבל אם תאושר בנייה בשטחי חוות שלם שבדרום תל אביב. לדבריו, הוא הסכים לכך משום שהיה ברור שללא תמיכתו של אולמרט - שהיה שר התמ"ת והממונה על המינהל - לא ניתן יהיה להשיג את הסכמת המינהל. בעבר העיד ש"ד, כי הובטחו לו 500 דולר בגין כל יחידת דיור שתאושר בפרויקט, כך שמדובר בהבטחה למיליוני דולרים.

מאמציה של הזרע עלו בתוהו, שכן הוועדה קבעה שבאזור יוקם פארק בלבד. הזרע ביקשה לערער, אך הערעור לא הוגש וש"ד הסביר מדוע: "נפגשתי עם אולמרט והוא אמר לי שהוא מצטער מאוד, אבל הוא נכשל ואינו יכול להמשיך לטפל בנושא. הוא אמר שראש הממשלה שרון פנה לאולמרט וביקש ממנו להפסיק ללחוץ לבנייה בפארק. אולמרט אמר שלשרון יש אינטרסים משלו, אבל הוא לא יכול להיכנס לזה. הוא אמר שהוא ימשיך לעזור לי בנוגע לחוות מבחור ולחוות יבור". לדברי ש"ד, קודם לכן בחנו הוא ואולמרט את האפשרות להביא לממשלה הצעה לפיה פארק איילון לא יאושר באמצעות הולנת"ע, אלא כפרויקט מיוחד בו תיכלל בנייה, כאשר היזמים יחויבו להפריש אחוזים מסוימים להקמת הפארק ואחזקתו. לדברי ש"ד, דובר על כך שגוף פוליטי זה או אחר יקבל 250,000 דולר כתרומה עבור תרומתו של אולמרט לקידום ענייניה של הזרע.

בנושא חוות מבחור שליד קרית-גת העיד ש"ד, כי מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל דאז, יעקב אפרתי, היה מוכן לתמוך בהארכת חוזה החכירה של חברת הזרע. ואולם, מאחר שהדרג המקצועי במינהל התנגד לכך בתוקף, הציע אפרתי לחברת הזרע להביא את הנושא להכרעתו של אולמרט. הזרע פנתה בנושא רשמית לאפרתי וכן לאולמרט (דרך עו"ד אורי מסר, אשר העביר הערות שאולמרט ביקש להוסיף למכתב). לאחר מכן כינס אולמרט ישיבה בנושא, לבקשתו של ש"ד, ואחריה הבטיחו לו מסר ושולה זקן שאולמרט יביא להארכת החוזה – כפי שאכן נעשה. משמעות הדבר הייתה פיצוי כספי ניכר לש"ד על העברת שטח החווה לקריית-גת.

דני דנקנר ויעקב אפרתי
ביקש תמיכה בהפשרת הקרקעות [צילום: פלאש 90]

לדברי ש"ד, מי שהחל את הפעילות לטובת חברת תעשיות המלח של דני דנקנר היה מאיר רבין, ללא ידיעתו. רבין עידכן אותו רק בדיעבד, תחילה הגיב ש"ד בכעס רב ובחוסר אמון, אך בסופו של דבר אכן העביר דנקנר לחברת ש.א.ד של ש"ד 250,000 דולר ועוד 200,000 שקל. חלק מסכום זה הועבר לבקשתו של רבין לאחד מדודיו, עוד 250,000 שקל נטל רבין כדי לשלם ליעקב אפרתי, והיתרה – כ-700,000 שקל ברוטו – נותרה בידי ש"ד. תמיכתו של אפרתי הייתה חשובה מאוד לצורך השגת הסכמתו של המינהל להפשיר לבנייה את קרקעותיה של תעשיות מלח בעתלית ובאילת, הסביר ש"ד.

תאריך:  09/09/2012   |   עודכן:  09/09/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אולמרט אמר שהוא מצטער מאוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכונות הכרייה הענקיות TBM החלו (יום א', 9.9.12) בכריית צמד המנהרות הארוכות ביותר בישראל, במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב.
09/09/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אימץ (יום א', 9.9.12) תוכנית המתבססת על המלצות של שלוש ועדות מקצועיות שונות שהוקמו בשנה האחרונה, במטרה לצמצם את מעורבותם של רוכבי האופניים בתאונות הדרכים -
09/09/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
אלי שקד, שהיה קצין זיהוי במשטרת החוף, זוכה מאשמת תקיפת נער - משום שלא נערך לו מסדר זיהוי. לתוצאה זו אחראית המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבמשרד המשפטים.
09/09/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, טוען כי מניעים אישיים עומדים מאחורי עתירתו לבג"ץ של חיים פישר נגד מינויו לתפקיד זה. הדברים כלולים בתגובתו של כהן לעתירה, אשר הוגשה (5.9.12) באמצעות עוה"ד יהושע רזניק וינון סרטל ממשרד רזניק-סרטל-סהראי.
09/09/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
הגברת השימוש בכלים כלכליים וסילוק פולשים באמצעות צווים מינהליים - אלו שניים מן הכלים המרכזיים לטיפול בפלישות לקרקעות ציבור עליהם ממליץ צוות בראשות עו"ד אורית סון מפרקליטות המדינה. הצוות הוקם בידי היועץ המשפטי לממשלה בינואר השנה, הגיש את המלצותיו בחודש שעבר והן פורסמו (יום א', 9.9.12) בידי משרד המשפטים. הצוות קורא ליישם את המלצותיו בתוך שלושה חודשים.
09/09/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il