חברת ההסעות "מטרופולין" זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית בבאר שבע, זאת במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית.
מדובר ב-20 קווים עירוניים שהופעלו עד כה על-ידי החברה העירונית בבאר שבע, אשר רק בן העיר, שר החוץ סילבן שלום, הציל אותה מקריסה פיננסית מוחלטת.
קבוצת מטרופולין כוללת את "נהור נתיבי תחבורה" (חברת בת של "דן"), "תורבוס", "מכשירי תנועה" (ייבואנית סוזוקי, קרייזלר ופורשה) ו"אתגל אחזקות - שבניהולו של רן קרול, לשעבר בכיר האוצר, מנכ"ל חברת הפחם, מנכ"ל משרד האנרגיה וכיום יזם פרטי שידיו בכל.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן ציין כי מטרופולין תשלם למדינה תמלוגים של 21 מיליון שקל עבור כל שנת הפעלה של הקווים. הזיכיון להפעלת הקווים ניתן לתקופה של 6 שנים .
ממשרד התתחבורה נמסר כי תעריפי הנסיעה הזולים בבאר שבע ישמרו ויעמדו על 3.7 שקלים בלבד לנסיעה עירונית.
ליברמן ציין כי חברת מטרופולין תנהיג רמת שרות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית ותפעיל כ-80 אוטובוסים חדשים שירכשו על ידה. מטרופולין צפוייה להפעיל את הקווים בתוך 45 יום בלבד.
משרדי התחבורה והאוצר וחברת "מטרופולין" עתידים לחתום היום (רביעי, 1.10.03) אחר הצהריים על חוזה ההפעלה של הקווים בבאר שבע.
במכרז להפעלת תחבורה ציבורית בבאר שבע התמודדו בנוסף למטרופולין ארבע קבוצות נוספות: קבוצה שכללה חברת המכוניות "מאיר" וחברת האוטובוסים "הורן את לייבוביץ", חברת "קונקס", חברת "סופרבוס" ו"אגד תחבורה ציבורית" (חברת בת של "אגד").
שר התחבורה ציין כי בכוונת משרדו לבצע במהלך שנת הפעילות הראשונה של החברה רה-אירגון של מערך הקווים בבאר שבע, דבר שנועד לשפר את רמת השירות לתושבי העיר.