חברת בטר פלייס, שבשליטת
החברה לישראל, ביקשה ממשקיעיה להזרים לחברה 150 מיליון דולר לאחר שהחברה הגיעה למצוקת מזומנים. בטר פלייס הפסידה 132 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2012 וסיימה את הרבעון השני של 2012 כשבקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 131 מיליון דולר. זאת לאחר שפעילותה השוטפת יצרה גירעון של 104 מיליון שקל בתזרים המזומנים מתחילת 2012.
שריפת המזומנים המואצת והתרוקנותה של קופת המזומנים היו ברקע הדחתו של שי אגסי היזם ומנכ"ל החברה בשבוע שעבר לאחר מתיחות ביחסיו עם ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל.
בטר פלייס פרשה תשתית להטענת מכוניות חשמליות, וקיבלה הטבת מס משמעותית (מס קנייה של 8% לעומת מס קנייה של 83% למכונית בנזין) אולם לא הצליחה לשווק את חזון המכונית מונעת הסוללה החשמלית לציבור.
בטר פלייס, שגייסה עד כה 800 מיליון דולר מהחברה לישראל (229 מיליון דולר) ומבנקי השקעות זרים, מכרה 457 מכוניות בלבד בישראל עד ספטמבר 2012 - שהם 0.35% מהיקף המכירות בשוק הרכב הישראלי ב-9 החודשים הראשונים של השנה - כך שהחברה אינה קרובה לעמוד בהתחייבויות שנתנה לחברת רנו לרכוש ממנה 100 אלף מכוניות מדגם פלואנס ZE עד 2016.
בטר פלייס קיבלה ברבעון השלישי של 2012 אשראי בסכום של 40 מיליון יורו מהבנק האירופי EIB לצורך השלמת פרישת תחנות החלפת הסוללות בישראל ובדנמרק.