קובי ברטוב, שהיה הממונה על התחבורה בעיריית ירושלים, קיבל מיזמי
הולילנד שוחד של 200,000 שקל תמורת אישורו לפתיחת כביש הגישה לפרויקט למרות שהכביש לא היה גמור. כך טוען (יום ג', 4.12.12) ש"ד בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד. ברטוב לא הועמד לדין והוא עד תביעה במשפט.
לדברי ש"ד, היזמים היו זקוקים לאישור שקרי לפיו הכביש מוכן, משום שהיה זה תנאי מרכזי בעסקה לכניסתה של חברת לייקווד לשותפות בפרויקט. עו"ד
גיורא אדרת, סניגורו של
הלל צ'רני, טען תוך הצגת מסמכים, כי האישור היה נכון, שכן הכביש היה מוכן באותו מועד. ש"ד עמד על גירסתו, והשופט
דוד רוזן העיר ששתי הגרסאות אפשריות - כל צד לשיטתו.
במהלך עדותו של ש"ד התברר, כי מי שייצג את לייקווד במו"מ מול יזמי הולילנד היה עו"ד אהרון ריבלין, שותפו דאז של עו"ד
אורי מסר. על-פי עדויות קודמות של ש"ד, מסר היה אחד הצינורות באמצעותם העביר את כספי השוחד ל
אהוד אולמרט. על-פי קטעים שפורסמו מהשיחה בין
מאיר רבין לעו"ד
אמנון יצחקניא, פרקליטו של ש"ד, התייחס גם רבין למסר כמי שקיבל שוחד עבור אולמרט.
בהמשך עדותו אישר ש"ד, כי היזמים בחרו את החלופה היקרה ביותר לבניית החניון הציבורי בהולילנד והסכימו שזו החלופה שתדרוש העירייה, "כי מבחינתם זה היה הכי סביר והכי יפה והכי טוב לבנות את זה. אני לא זוכר כרגע בדיוק למה הם בחרו את החלופה". ואולם, טען, כל פעילותה של עיריית ירושלים בנושא זה הייתה בלתי חוקית, שכן הוועדה המחוזית דרשה שהחניון יהיה תת-קרקעי, ואילו העירייה אישרה בניית חניון במפלס הקרקע שקומתו העליונה תהיה חצר בית הספר שאמורים היו היזמים לבנות. לדבריו, העירייה עשתה זאת בעקבות השוחד שניתן שנה קודם לכן למהנדס העיר דאז,
אורי שטרית, אם כי ש"ד אישר שאינו טוען שניתן שוחד ספציפית כדי לקבל את ההקלות בנושא החניון.