|
תנאים טובים ומענקים [צילום: עידן יוסף]
|
|
|
|
|
איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וועד עובדי הרכבת חתמו הלילה בחצות על הסכם עבודה קיבוצי ברכבת. במסגרת ההסכם יקבלו כלל עובדי הרכבת מענק חתימה בסך 12 אלף שקלים ותוספת שכר של כ-20% שתינתן במספר פעימות. כמו-כן העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי.
עוד הוסכם בהסכם כי יושוו תנאיהם של עובדי דור ב' ברכבת לתנאיהם של עובדי דור א'. לרבות דמי הבראה, מעונות, קייטנות ולכלכלה בשעות הנוספות. על-פי ההסכם, כ-80 עובדים תפעוליים בהסכם הפיתוח המועסקים בחוזים אישיים כעובדי הרכבת ייכנסו להסכם הקיבוצי. כמו-כן יוגדלו ההפרשות לקופות גמל, לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים.
בנוסף- עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת שאין לו תואר אקדמי יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי. עובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו אף הם בהסכם הקיבוצי. כמו-כן המתדלקים יקלטו אף הם להסכם הקיבוצי ברכבת. הישג נוסף לעובדים הוא הקביעה כי קופאיות ייקלטו אף הן להסכם הקיבוצי ויינתן להן מענק חד פעמי בסך 1000 שקלים. בנוסף הושג כי תחזוקת המסילה תבוצע על-ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25.
בהסכם אף נקבע כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, טען כי מדובר בהסכם ראוי המחזק הן את העבודה המאורגנת ברכבת והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. "חשיבות נוספת בהסכם הינה שעבודת התחזוקה תישאר בידי עובדי הרכבת ברובה המוחלט. ההסתדרות תמשיך ותלווה את עובדי הרכבת ותהיה המגן שלהם לכל אשר יצטרכו", ציין.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הביע סיפוק. "לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי הגענו להסכם ראוי המגן על הביטחון התעסוקתי של עובדי הרכבת ותוספות שכר ראויות כאשר רוב רובו המוחלט של עבודת התחזוקה נשאר אצל עובדי הרכבת", אמר.