בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית. תעריפי הנסיעה, שהיו אמורים להתייקר בשיעור של 2.7%, לא יתייקרו ב-1 בינואר 2013 כמתוכנן, זאת הפעם השנייה ברציפות.
תעריפי הנסיעה בקווי האוטובוסים וברכבת היו אמורים להתייקר בחודש ינואר 2013 בשיעור ממוצע של 2.7 אחוזים, בהתאם לעליית המדד. ההתייקרות כללה גם תוספת של אחוז אחד, בעקבות עליית המע"מ בחודש ספטמבר 2012. על-פי החלטת הממשלה משנת 1997 מתעדכנים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית פעמיים בשנה - ב-1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם למדד המחירים לצרכן.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, חתם ב-1 בינואר 2012 על ייקור התעריפים בשיעור ממוצע של 3 אחוזים. ב-1 ביולי 2012 היו אמורים להתייקר בשיעור של 1.6 אחוזים, אולם בהסכמת משרד האוצר, החליטה ועדת המחירים לדחות את ההתייקרות לפעם הבאה. דחייה מתבצעת בכל פעם שאחוז ההתייקרות נמוך מ-3%, בתקווה שהמדד הבא יהיה נמוך יותר.
במשרד התחבורה אומרים כי כאשר הועלה הרעיון להסיט תקציבים מהתשתיות לתחבורה הציבורית, הסכימו לכך על בסיס מזומנים עודפים בסוף שנה משום שאי-אפשר לנצל 100% בתשתיות. לדבריהם, משרד האוצר מתנגד למהלך הזה ודורש מהם לבטל פרויקטים לפריפריה, כי באוצר סבורים שזה המחיר שצריך לשלם כדי להקצות תקציבים לתחבורה ציבורית. מנגד, במשרד האוצר אמרים כי הם אינם מעוניינים לבטל פרויקטים בפריפריה. לדבריהם, נושא המזומנים העודפים הוא פיקציה משום שכאשר מזומנים עודפים מועברים משנה לשנה, הם בסופו של דבר תמיד יוצאים למימון הפרויקט.
במשרד התחבורה מדגישים כי בשנת 2012 גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בכל הארץ בשיעור של 2.5 אחוזים, בממוצע. עיקר הגידול בנוסעים נרשם במטרופולינים הגדולים ובקווי האוטובוסים הבינעירוניים.