|
חוסר גדול בכוח אדם ופגיעה בפעילויות הצבאיות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בעקבות פיצוץ המגעים בין ארגון עובדי צה"ל למשרד הביטחון וצה"ל, יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, החליט (יום ד', 12.12.12) להחריף עוד יותר את מאבקו של הארגון.
מעבר לכך שעובדי צה"ל לא עובדים שעות נוספות, ומובילי הטנקים חדלו מעבודתם אתמול בשעה 16:30, החל מהיום, עובדי צה"ל בכל היחידות ובכל אתרי העבודה שצריכים בנוסף על תפקידם המקצועי לנהוג בכלי רכב צבאי, יחזירו את רישיונם הצבאי. החזרת רישיונות הנהיגה תוביל לחוסר גדול בכוח אדם ופגיעה בפעילויות הצבאיות.
כמו-כן, הובהר כי הצעד נוגע לעובדים שאינם נהגים מקצועיים. הארגון הבהיר כי עובדים אשר מקצועם הצבאי המוגדר הינו נהג או מדריך נהיגה לא ייקחו חלק בצעד ארגוני זה.
על-מנת שלא לפגוע בבטחון המדינה וברווחתם של חיילים סדירים, הוקמה ועדה אשר תדון בבקשות לשחרור עובדים מהצעדים הארגוניים אשר עיסוקם קשור לשירותי חירום הכרחיים הנוגעים לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. ועדת חריגים פועלת 24 שעות ביממה עם הליך ערעור מובנה על החלטותיה. במסגרת הוועדה קיים "נוהל דחוף" למקרי חירום.
ארגון עובדי צה"ל הוא האיגוד המקצועי היציג של למעלה מ-20,000 איש, עובדים אזרחיים וגמלאים. אלפי עובדים מתוכם, מועסקים בזרועות צה"ל, בפיקודים ובחילות, בקשת רחבה של כ-300 מקצועות.
בארגון אומרים כי במשך השנים, שכרם של עובדי צה"ל נשחק ונפגע לעומת עמיתיהם במערכת הביטחון, וכי העובדים נמצאים בתחתית הסולם של השכר במגזר הביטחוני.
חודשיים חלפו מאז ארגון עובדי צה"ל השהה את צעדיו הארגוניים, בעקבות בקשת בכירים בצה"ל, אך השבוע הוחזרו הצעדים הארגוניים ואף הוחרפו. "מערכת הביטחון לא קידמה את המשא-ומתן אף שארגון עובדי צה"ל המתין זמן רב ובחרה להתעלם מזכויות הארגון ומדרישותיו הצודקות לשוויון", אמרו בארגון.