|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

השופט דוד רוזן במשפט הולילנד:

העסקתו של ש"ד בידי הזרע - גוון של היסטריה

ש"ד עומד על כך שהתבקש לסייע בנוגע לפארק איילון מתוך הנחה שישחד את יעקב אפרתי סניגורו של קלנר: תאריכי התשלומים שקיבל ש"ד אינם מתיישבים עם גרסתו
23/12/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רוזן (מימין). "שאלה חשובה ונוקבת"

"די, אולי מספיק?!"
העימותים בין התביעה להגנה נמשכים, על-רקע טענותיהם של הסניגורים להתערבויות והפרעות בחקירתו הנגדית של ש"ד. סניגורו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, אף איים לקטוע את החקירה אם ההפרעות – לשיטתו – לא ייפסקו. כאשר אמר ש"ד בנקודה מסוימת שאינו מוכן לענות על שאלות, אמר לו מעוז: "אתה מקבל כסף כדי לענות לי".

בהמשך התפרץ ש"ד: "אני לא מסוגל בגילי ובמצבי הבריאותי שהסניגור ישקר לי. אני יכול להפסיק בכלל את העדויות". לבסוף הרים השופט דוד רוזן את קולו: "די, אולי מספיק?!". ש"ד המשיך לכנות את מעוז בכינויי גנאי, ורוזן השיב: "אני לא מוכן שתפגע בכבודו של הסניגור, במיוחד שאני משוכנע שאין בזה שום אמת. הסניגור עושה את מלאכתו נאמנה והוא אפילו לא מתקרב לגדר". בהמשך העיר רוזן גם לתביעה על הסגנון בו התייחסו למעוז.

ש"ד עומד (יום א', 23.12.12) על גירסתו, לפיה מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל דאז, יעקב אפרתי, הוא שהעניק לחברת הזרע את ההרשאה לתכנון בנייה בשטח פארק איילון. סניגורו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, אמר, כי האישור ניתן בהליך רגיל וסדיר בו אפרתי - שאינו מואשם בפרשה זו - לא היה מעורב.

מעוז טען, כי מהערה בכתב ידו של ש"ד על מכתב שנועד לראש הממשלה דאז, אריאל שרון, עולה שעו"ד אורית סון (אז מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות וכיום המשנה לפרקליט המדינה) היא זו שלחצה על המינהל להעניק לחברת הזרע הרשאה לתכנון. ש"ד הכחיש זאת ואמר שמדובר בתקופות שונות. מעוז העיר, כי סון לא נחקרה ואינה עדה במשפט, וכך גם עו"ד רחל זכאי, שהייתה היועצת המשפטית של המינהל.

ש"ד אמר, כי הוא קיבל מחברת הזרע 1.2 מיליון שקל, ועל מעוז להסביר עבור מה קיבל את התשלום אם לא עשה דבר בנושא ההרשאה לתכנון. השופט דוד רוזן: "נו, עבור מה?". ש"ד: "עבור שוחד". מעוז אמר, כי בניגוד לגירסתו של ש"ד - ההסכם בינו לבין הזרע נחתם כאשר לא הייתה כל תחזית לכך שאפרתי יתמנה למנכ"ל המינהל, ולכן אין אמת בכך שההסכם נבע מקשריו עם מאיר רבין, קרובו של אפרתי. ש"ד השיב, כי תיקן את עצמו מאוחר יותר, לאחר שהחוקרים הטעו אותו בנוגע לתאריך חתימת ההסכם. מעוז: "לכן אם פונים אליך במאי 2001 אין לזה כל קשר לאפרתי ולרבין". ש"ד: "נכון. אמרתי מהיום הראשון שזה הסכם לגיטימי וזה לא קשור בשום צורה לשוחד". מעוז: "וכאשר אפרתי מתמנה למנכ"ל המינהל הבינו שיש אפשרות לשחד אותו ופנו אליך גם בנוגע לזה". ש"ד: "נכון".


"יותר אני לא מאמין!"


מעוז אמר, כי בחקירתו הראשית אמר ש"ד שהפנייה אליו הייתה משום שאפרתי היה אז מנכ"ל משרד התשתיות, לו כפוף המינהל. ש"ד התפרץ: "זה לא נכון! יותר אני לא מאמין לאף מילה שלך אם כבודו לא יורה לך להראות לי את כל מה שאמרתי!". התביעה טענה שש"ד אמר באותה עדות, כי הפנייה אליו הייתה לצורך שינוי הייעוד ולא לצורך קבלת ההרשאה. מעוז השיב, כי לש"ד היו שלוש גרסאות בנוגע לפניית הזרע אליו: במשטרה, בחקירה הראשית ובחקירתו היום. ש"ד השיב, כי מעוז מוציא דברים מהקשרם וכי גירסתו הייתה ונותרה שההסכם ממאי 2001 לא היה קשור לשוחד.

מעוז: "אין ולא היה לך שום עוגן לתמוך בטענתך שנתת שוחד. במשטרה אמרת שהיית מוציא חשבוניות. אחר כך ישבת וחשבת איך אתה מסבך את 'קלנר וחבורתו' במתן שוחד, ובאת ואמרת שלקחו אותך כדי לנצל את הקשרים של רבין עם אפרתי. ואחרי שזה לא הלך, אמרת ש-120,000 דולר שקיבלת ולא הוצאת עליהם חשבוניות, זה כספי שוחד". ש"ד: "כל מה שאתה אומר מצוף מהאצבע. אתה מתעלם שתמורת כתב ההרשאה שולמו [לי] 1.2 מיליון שקל. תראה לי איפה ועדות ההיגוי אישרו לי את יתר התשלומים. מעניין איך זה שרק בסוף 2007 נזכרו שאין להם חשבוניות מ-2003. התזה שלך לא מתיישבת עם המציאות".

רוזן ביקש ממעוז להתייחס לתשלום של 150,000 דולר שקיבל ש"ד מחברת הזרע תמורת כתב ההרשאה. מעוז: "בסופו של דבר הוא נכנס לעבודה מול המינהל. הייתה שם הרבה עבודה". רוזן: "זה מה שהוא אמר. בשביל זה היינו צריכים שלוש ישיבות? אין מחלוקת על כך שהוא נדרש על-ידי חברת הזרע לפעול מול אפרתי ואחרים בנושא כתב ההרשאה. השאלה היא האם היה או לא היה שוחד. למעשה התזה שלו אוששה. הוא אומר שהוא נשכר כדי לקדם את נושא ההרשאה, הכישרון שלי הוא שאני יודע לשלם שוחד, ועובדה שיגאל ארנון לא הצליח לקדם את זה. אתה אומר שלא היה שוחד, ובזה אני אצטרך להכריע. 150,000 דולר זה לא מעט כסף, וגם יגאל ארנון לא עובד חינם ומחייב לפי שעות. אם נותנים לד' שהוא מאכער ולא יותר, אז יש כאן איזשהו גוון של היסטריה. התשתית העובדתית היא בעצם מוסכמת, השאלה היא אם היה שוחד".


להציג את מלוא המסמכים


מעוז שאל, מדוע - לפי גירסתו של ש"ד - אפרתי אישר את כתב ההרשאה שבעה חודשים לפני שקיבל את השוחד. ש"ד השיב, כי כתב ההרשאה התקבל שלושה ימים לפני שהכסף שולם. מעוז: "הטיוטא של כתב ההרשאה הועברה בינואר 2002, שלושה חודשים לפני שקיבלת מהזרע כסף. המשימה שלך הושלמה לכאורה. איך ייתכן שאפרתי פועל על סמך שוחד שלא קיבל?". רוזן העיר, כי מדובר בשאלה חשובה ונוקבת.

ש"ד השיב, כי היו הערות והתכתבות בעקבות אותה טיוטא, ו"כל עוד הזרע לא אמרה שזה מקובל עליה - היא לא שחררה כסף ואני לא שחררתי כסף". מעוז טען, כי בדיקת תאריכי התשלומים מעלה שגירסתו של ש"ד היא שקר. רוזן אמר שמדובר בשאלות מרכזיות ולכן יש להציג בפני ש"ד את מלוא המסמכים, למרות שמעוז טען שהדבר משבש את חקירתו.
פרוטוקול, 23.12.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 23.12.12. המשך חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד איתן מעוז: כתב ההרשאה בפארק איילון, תשלומים שקיבל מחברת הזרע

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריאל שרון / Ariel Sharon   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יגאל ארנון /  Arnon Yigal"   יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העסקתו של ש"ד בידי הזרע - גוון של היסטריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתיתיהו
23/12/12 13:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, סבור שעדות שהוגשה מטעם המדינה במשפט הולילנד, מקעקעת את גירסתו של ש"ד בנוגע לשוחד בסך 100,000 שקל שנתן לטענתו לראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי. כך עלה (יום ה', 20.12.12) בהמשך חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד איתן מעוז, סניגורו של אביגדור קלנר.
20/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ש"ד אינו יודע לומר למי שילם שוחד ובאיזה סכום, אלא מנסה בדיעבד לקשור בין גירסתו לבין מסמכים המוצגים לו. כאשר הדבר אינו עולה בידיו, הוא קובע שאותם מסמכים אינם משקפים שוחד; ואילו כאשר התאריכים מתיישבים, הוא נצמד לגירסה זו. כך טוען (יום א', 16.12.12) סניגורו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, בהמשך החקירה הנגדית במשפט הולילנד.
16/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
האם ניתן לסמוך על מהימנות של הודעות שמגישות המשטרה והפרקליטות לבתי המשפט? אירוע שהתרחש וכתבה שפורסמה, שניהם בתוך יממה בסוף השבוע האחרון, מלמדים שסימן השאלה מוצדק, מטריד וחמור.
15/12/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"זה שקר וכזב כל מה אתה אומר, מר קלנר מהתחלה ידע, מר קלנר מהתחלה היה שותף לכל העבירות, מר קלנר מהתחלה ניסיתי לא להכניס אותו פנימה בשום דבר, ניסיתי לשמור עליו. מר קלנר התחנן לפני והשביע אותי בשם הנכדים שלי שאני לא אסבך אותו. מר קלנר אפילו מוקלט כשהוא אמר, נדמה לי שהתביעה הגישה את זה, שהוא משביע אותי לא לספר עליו שום דבר, אז איך אתה מעז להגיד?".
13/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קורא לסניגורים במשפט הולילנד לקצר את חקירותיו הנגדיות של ש"ד ולהתמקד בנושאים העיקריים. הוא אמר זאת (יום ג', 11.12.12) עם סיום חקירתו של ש"ד בידי סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. לדעת רוזן, ניתן היה לקצר את החקירה בערך בחודש.
11/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ש"ד מתקשה לשחזר את פרטי מקבלי השוחד  /  איתמר לוין
ש"ד: זייפתי מסמכים וחתימות שהוגשו למס  /  איתמר לוין
ש"ד שב ומפרט: זהו השוחד בשנות ה-90  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il