|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
עורק התחבורה המרכזי שותק [צילום: פלאש 90] עורק התחבורה המרכזי שותק [צילום: פלאש 90]
שדה התעופה מגידו הוצף [צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון] שיטפון בנחל מודיעין [צילום: מירב איילון]

מדינה מוצפת

המשטרה: אל תגיעו לתל אביב

תל אביב ואזור המרכז בפקקי ענק מאז שעות הבוקר בשל חשש מהצפת נתיבי איילון נחסמו הנתיבים לתנועה קצב הזרימה בנחל: 420 מטרים מעוקבים בשנייה ייתכן שהנתיבים לכיוון דרום יישארו סגורים כמה ימים
08/01/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

לאחר מספר שעות שבהן היו חסומים נתיבי איילון לחלוטין מחשש להצפת הנתיבים על-ידי נחל איילון השוצף נפתחה בשעה האחרונה הירידה אליהם מדרך רוקח ומדרך ההלכה לכיוון צפון.

גבר בן 51 שהפליג על קייאק בנחל איילון התהפך סמוך לנמל התעופה בן-גוריון והסתבך במערבולת. הוא חולץ מן הנחל בשלום במצב קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

בשל חסימת נתיבי איילון, אחד מעורקי התחבורה המרכזיים והעמוסים ביותר בישראל, הורגשו במהלך הבוקר כולו עומסים כבדים מאוד בכל אזור המרכז. נתיבי הנסיעה העיקריים באזור תל אביב היו פקוקים לחלוטין ונסיעות שבדרך כלל נמשכות זמן קצר התארכו עד כדי מספר שעות.

למרות שהמשטרה החלה לפתוח את נתיבי איילון שבים במשטרת התנועה וקוראים לנהגים להימנע מלהגיע לאזור תל אביב אלא אם מדובר במקרים דחופים. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, קרא לתושבי העיר שאינם נדרשים לצאת מבתיהם להימנע מלעשות זאת שלא לצורך - על-מנת לצמצם ככל שאפשר את עומסי התנועה.

מנכ"ל נתיבי איילון, אבי חודין, דיווח כי הנחל זורם בקצב של 420 מטרים מעוקבים בשנייה. לדבריו, הבעיה המרכזית היא אגן ההיקוות של הנחל באזור מודיעין, אשר אינו מצליח לעמוד בקצב הגשמים שיורדים בזמן קצר כל כך. עוד ציין כי כשהנחל עולה על גדותיו אין אפשרות לנקז את המים לצדדים וכל שנותר לעשות הוא להמתין שמפלס המים יירד.

אולם לנוכח ההערכה ששיא הסופה עוד לפנינו, גובר החשש שנתיבי איילון, לפחות לכיוון הדרומי שלהם, יישארו סגורים בימים הקרובים.

תחנות הרכבת של תל אביב נסגרו

בשל ההצפות סגרה רכבת ישראל את המסילה הראשית שעוברת לאורך העיר תל אביב. כל התחנות של תל אביב סגורות והתנועה של הרכבות צפונה נעשית דרך מסילות חלופיות.

תנועת הרכבות באזור החוף איטית היום מן הרגיל בעקבות הנחייה שקיבלו נהגי הקטרים לנסוע לאט מן המהירות שבה הם נוסעים בדרך כלל. בשל כך, מאז שעות הבוקר מורגשים עיכובים רבים ומשמעותיים בתנועת הרכבות בכל הארץ.

צריכת החשמל המשוערת - 11,120 מגוואט

מחברת החשמל נמסר כי הצפי לביקוש החשמל בשעת השיא צפוי להגיע ל-11,120 מגוואט. זאת בשעה שיכולת ייצור החשמל מגיעה ל-11,795 מגוואט.

עובדי התחזוקה וצוותי החרום של חברת חשמל פועלים ב-48 השעות האחרונות בכל שעות היממה על-מנת לתקן מיידית את מאות התקלות והמפגעים אשר הסופה החורפית גורמת.

חברת חשמל מפעילה חדר מצב מיוחד לקליטת דיווחים על תקלות, לאיתור מפגעים מיידי ולניהול מהיר ויעיל של הצוותים בשטח.

מחברת החשמל נמסר כי למרות ההצפות באזורים שונים, נפילת עמודי מתח וקריעת כבלי הולכה, מצליחה חברת חשמל לספק חשמל ביציבות ל-99.8% מקרב 2,500,000 מיליון לקוחותיה במדינת ישראל.

סופות חול ואבק בנגב

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי משעות הצהריים ועד לשעות הערב ישרור זיהום אוויר גבוה בנגב. זיהום האוויר הגבוה קשור לריכוזים גבוהים של חלקיקים נשמים שמקורם בשקע עמוק מעל מזרח הים התיכון הגורם לרוחות חזקות, סופות חול ולהסעת אבק לאזורינו.

בשל כך, ממליץ המשרד להגנת הסביבה לאוכלוסיה רגישה - חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת באזורים הללו.

עם התפשטות הגשמים דרומה בשעות הערב צפוי שיפור משמעותי באיכות האוויר.

בוטלה אכיפת חניה בחיפה

כוננות החירום בעיריית חיפה נמשכת לאור תחזית מזג האוויר, זרימת המים העזה בנחלים והעובדה כי האדמה הרוויה אינה סופגת עוד את כמויות הגשם הרבות היורדות בעיר. מתחילת הסופה הנוכחית ועד לשעות הבוקר ירדו בחיפה כ-180 מ"מ גשם.

עקב מזג האוויר הקשה והרצון להקל על תושבי העיר, הורה ראש העיר, יונה יהב, שלא לאכוף חניה בכחול לבן עד ליום חמישי בבוקר. בנוסף הנחה ראש מנהל התפעול כי חלק מהפקחים יוקצו לטובת עיבוי מערך הניקוז והטיפול בנזקי הסופה בעיר.

בירושלים מתכוננים כבר לשלג

בעוד כוחות מד"א מטפלים ברחבי הארץ בנפגעים שונים כתוצאה מנזקי הסופה, נערכים בארגון גם בכוננות שלג, לקראת השלג הצפוי לרדת החל מהלילה בהרי הצפון ובירושלים. זאת בנוסף לכוחות עיריית ירושלים הנערכים ומכינים את מפזרות המלח ומפלסות הכבישים.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים המועדים לשלג, לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על-מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על-מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים, דבר שעלול לגרום לקריאות רבות יותר לאמבולנסים.

עשרות אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) שחלקם הגיעו לתגבר ממרכז הארץ הועמדו במצב הכן. כמו-כן, שרשראות שלג יורכבו על גלגלי האמבולנסים, על-מנת שאלה יוכלו לעבור במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים.

מנהלי המרחבים הונחו לתאם עם הרשויות המקומיות וגורמי החירום וההצלה האחרים דרכי פעולה, במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים. במקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, המוקדים העירוניים יפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות, על-מנת שיתאפשר פינוי חולים ונפגעים במהירות האפשרית לבתי החולים.
אגף הרפואה במד"א מרענן בקרב הצוותים את הפרוטוקולים הרפואיים לטיפול בנפגעי קור. לצוותי מד"א במקומות הקרים יסופקו חליפות סערה, חרמוניות וכפפות.

גם בשירותי הדם של מד"א נערכים בכוננות מוגברת באזורים בהם צפוי לרדת שלג. על-אף מזג האוויר הסוער והשלגים, שירותי הדם של מד"א ימשיכו את התרמות הדם שנקבעו מראש ויגיעו למקומות ההתרמה גם במקומות המושלגים.

במזג אויר קר שכזה, קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסיה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור - קשישים ותינוקות. על כן, מחדדים במד"א את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלה:
  • יש לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות ולא פחות מ-21 מעלות.
  • יש לדאוג ללחות האוויר בחדר. ניתן להשתמש במכשיר אדים, על-מנת להימנע מאויר יבש מדי.
  • יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות) ולהשאיר אוורור מבוקר בכדי להימנע מהרעלות CO שיכולות להיגרם משימוש בתנורי חימום.
  • יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות באנשי מקצוע.
  • לבוש נאות: יש להקפיד על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום. בבוקר חשוב שהלבוש יהיה חם אף יותר, היות שהגוף עדין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך). ביציאה החוצה – ללבוש כובע וכפפות בנוסף למעיל. גם בלילה יש ללבוש ביגוד חם כולל גרביים. מומלץ שימוש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים). יש לוודא כי שמיכות המונחות על גבי תינוקות וילדים אינן כבדות מדי או מחממות מדי, על-מנת למנוע מקרים של חנק או מוות בעריסה.
  • במקומות בהם יצטבר קרח על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.מד"א קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים ולדווח למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 על כל תאונה עם נפגעים.

שדה התעופה מגידו הוצף
[צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון]

באגן ההיקוות של הקישון (בין אזור ג'נין למפרץ חיפה) ירדו ביומיים האחרונים כ -250 מ"מ גשם. מדובר בכמויות גשם חריגות שלא זכורות כמותן באזור אגן ההיקוות של הקישון בשני העשורים האחרונים.

מרשות ניקוז ונחלים קישון נמסר, כי בזכות העבודה שנעשתה באגן ההיקוות של הקישון - ההצפות הן כמעט אך ורק בשטחים חקלאיים. פֶשֶט ההצפה מתנקז אל הנחלים המרכזיים, כך שהזרימה אינה פוגעת בישובים בנויים.

בשל כמויות המים הרבות, מוצף החל מאתמול שדה התעופה האזרחי במגידו והוא מושבת מכל פעילות. השדה נמצא בלב עמק יזרעאל, הוא מוקף שדות ומצוי בנמיכות גיאוגרפית. הוא הוצף החל מאתמול. נחל קיני הוא שעלה על גדותיו והציף את השדה.

אירוע נקודתי אחד של הצפה נרשם בקריית חרושת באזור צומת העמקים (סמוך לאזור הנקרא חוות החיות). הקישון עלה שם על גדותיו. המים התקרבו מאד למספר קטן של בתי מגורים. מדובר בבתים הנמצאים סמוך מאד לגדות הנחל. גן ילדים שנמצא בסמוך פונה על-ידי המועצה המקומית קריית טבעון.

באזור מפרץ חיפה - התעלות המרכזיות זורמות וטרם ידוע על נזקים. בנחל הגדורה הזרימה מתנהלת ללא שום חריגות – תודות לעבודה של רשות ניקוז ונחלים קישון במהלך הקיץ.

לכל עדכוני התנועה של קול ישראל
לעדכוני משטרת ישראל
תאריך:  08/01/2013   |   עודכן:  08/01/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
פרק הגשם הנוכחי הביא איתו גשמים עזים לאגן הניקוז של נחל קישון, המשתרע על פני שטח של 1,100 קמ"ר. הגשמים שאינם פוסקים, יצרו אירוע שיטפוני משמעותי בנחל קישון. המים הזורמים במהירות הפכו את ערוץ הנחל המתון ברוב ימות השנה לנתיב מים גועש המביא אתו סחף רב ממעלה הנחל לכיוון הים.
07/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית העלמין של מגדל העמק היה נתון בתחילת החורף בסכנת קריסה. הסיבה לכך הייתה חלחול איטי ומתמשך של מי נחל צבי הסמוך אל מתחת לשטח הקברים במקום. פעולה נמרצת של אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון, לייצוב גדות הנחל ולשמירה על ערוץ הזרימה, מנעה בסופו של דבר את הפגיעה החמורה בעשרות רבות של קברים. במצבו הקודם של תוואי הזרימה - אין ספק כי בית העלמין היה נפגע באורח חמור מגשמי הסערה הנוכחית.
07/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצל ההתראות לכך שרעידת אדמה הרסנית עלולה לפקוד את ישראל בכלל ואת אזור הצפון בפרט, ממשיכים בסניף צפון של התאחדות התעשיינים לתרגל מוכנות של המפעלים באזור לתרחישי אסונות טבע העלולים לפקוד את אזור חיפה, הקריות, הגליל והעמקים. בהמשך למפגש מיוחד שהתקיים במהלך חודש ספטמבר בו נטלו חלק עשרות בכירים מהתעשיה הצפונית, בשבוע שעבר נערכו שני ימי רענון לממוני התגוננות אזרחית במפעלי הצפון.
שקט. שקט מוחלט. שקט כמו של יום כיפור במחלף לה-גווארדיה. ניו-יורק שקטה כאילו היא יישוב קטן בשומרון ביום חורף לפנות ערב. השינוי הוא מדהים: ביום רגיל, גם בשישי או בשבת, דבר לא שובת כך. תמיד יש רכבות תחתיות, תמיד אוטובוס או מכונית שליחויות, תמיד אנשים צועקים וצוחקים ברחוב, תמיד מכוניות במרחק. ועכשיו שקט. אם החלונות לא היו סגורים יכולתי לומר שאפשר לשמוע נפילת עלה ברחוב. אלא שהחלונות סגורים והרוח שורקת בהם.
05/11/2012  |  נחום אבניאל  |   כתבות
חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכו במענק לפיתוח תוכנת שליטה ברובוט מבצעי שיסייע באזורים מוכי אסון, זאת במסגרת תוכנית האתגר הרובוטי של הסוכנות האמריקנית לפרויקטי מחקר מתקדמים להגנה (DARPA). אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא המוסד היחידי מחוץ לארצות-הברית אשר נבחר להוביל צוות וזכתה לשם כך במענק בשווי של 375 אלף דולר למשך ששת חודשי האתגר.
05/11/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il