|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בנט נגד קמפיין הליכוד

נתניהו עושה לנו מה שעשו לו אחרי רצח רבין

מאשים את יו"ר הליכוד ביתנו בשגיאה ערכית איומה שגורמת לקרע בעם באמצעות קמפיין שפל נתניהו: "קשקוש. אני מעריך מאוד את הציבור הדתי-לאומי"
19/01/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2013   |   תגובות
בנט. "עוד תגלית של אברמוביץ'" [צילום: חדשות 2]

יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לחדול ממסע ההשמצה המכוער, כלשונו, אותו הוא מנהל נגד ציבור חובשי הכיפות הסרוגות. לדבריו, עשה נתניהו שגיאה איומה וערכית שמביאה לקרע מול הכיפות הסרוגות.

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמר בנט: "נתניהו, אתה חתום על הקמפיין הזה. לוקח בנאדם כמו מוטי יוגב ומצייר אותו כחשוך. אדוני ראש הממשלה אתה אחראי לקמפיין השפל הזה. זה מזכיר לי את מה שעשו לך אחרי רצח רבין שקישרו בינו לתמונות של רבין במדי אס-אס בכיכר ציון או לארון קבורה שהיה בהפגנה ברעננה. לא יכול להיות שנתניהו יורה בתוך הנגמ"ש עוד פעם על הכיפות הסרוגות, והוא לא מבין איזה נזק הוא עושה עם הציבור שהעלה אותו לשלטון פעמיים". עם זאת שב בנט ואמר כי בכוונתו לחבור לממשלת נתניהו לאחר הבחירות.

דבריו של יו"ר הבית היהודי נאמרו במסגרת סדרת ראיונות שנערכו עם ראשי המפלגות הכי גדולות בסקרים. היחיד שלא הגיע לאולפן היה נתניהו שנתן ראיון מרחוק.

"זה קשקוש", הגיב נתניהו לדברי בנט. "אני מעריך מאוד את הציבור הדתי-לאומי. הם חלק מציבור הליכוד וחלק מהנהגת המדינה. רוב הציבור הדתי-לאומי מתנגד להדרת נשים ולסרבנות וטוב שכך. והם ימשיכו לקבל את הייצוג שלהם בתוך הליכוד. זה לא מקובל עליי".

הליכוד ביתנו לא הסתפקה בדברי היושב-ראש ושלחה תגובה בה נאמר כי בנט היסטורי וחסר ניסיון וכי הוא זה שתקף את הליכוד ולכן אל לו להיתמם.

דין עמונה כדין רעננה

בתשובה אחר כך, נשאל בנט על-ידי יאיר לפיד בסוגיית פינוי מאחז עמונה, והשיב כי הוא איש חוק. צריך לקיים את דוח אדמונד לוי, שזו ועדה שהממשלה מינתה - דין עמונה כדין רעננה".

בהתייחסו להתבטאות של איש מפלגתו ג'רמי גימפל על כך שכיפת הסלע לא תהיה על הר הבית, אמר כי מדובר בשיעור תנ"ך שניתן מעל שנה, וכי ההתייחסות הייתה תאורטית למה היה אם לא היה המסגד ומוקם בית המקדש. הוא עקץ את מביא הגילוי, אמנון אברמוביץ', ואמר כי שוב הוא מוצא את עצמו מוציא שבת ל"עוד תגלית של אמנון אברמוביץ'".

בנט הוסיף כי הוא מתייצב מאחורי כל החברים ברשימתו, לרבות אורית סטרוק שהיא הסמן הימני במפלגתו כמו שיוסי יונה ומירב מיכאלי הם סמן שמאלי בעבודה, ודיברו נגד ההמנון ובזכות סרבנות. "איש ברשימה שלנו מעולם לא קילל חייל. מה שאורית סטרוק דיברה על תג מחיר נגד שוטרים זה עוד לפני שהומצא המושא במשמעותו הנוכחית, והיא דיברה על תג מחיר משפטי נגד שוטרים שמפוצצים אזרחים במכות".

"אני פה כדי להישאר"

ראשונה להתראיין הייתה יושב-ראש התנועה ציפי לבני ששבה והבטיחה שתישאר בפוליטיקה גם לאחר הבחירות. לשאלת בנט, האם תהיה מוכנה לשים את הסוגיה הפלשתינית בצד ולהצטרף לממשלת אחדות, השיבה שהסוגיה היא לא הפלשתינים אלא מה שקורה כאן אצלנו, וכי היא לא רואה את עצמה יושבת בממשלה כזאת מבלי שיש לה מדיניות סדורה.

לבני אמרה כי תסרב להצטרף כ"עלה תאנה" לממשלת ימין. ולשאלת יחימוביץ' האם לבני תמליץ לנשיא עליה כמרכיבת הממשלה אמרה כי "לעומת כל חבריי - אמליץ על מישהו מהגוש. לעומת יאיר לפיד שאומר ככה ושלי שאומרת ככה. הבחירות עד לא הוכרעו אני מבקשת מהציבור להציב את הכוח מול נתניהו. אני התחייבתי להמליץ על מישהו מהגוש, יאיר לעומתי אומר נתניהו - והוא עדיין לא נבחר".

להציל את החרדים מהעסקנים שלהם

יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד. שב ואמר כי לא ייכנס לממשלת ימין צרה. "מה שבטוח הוא שמדינת ישראל לא צריכה ממשלה של חרדים וימין קיצוני, ואני אעשה הכל כדי למנוע מצב כזה", אמר.

בהתייחסו לחוסר הניסיון שמיוחס לו ולאנשי מפלגתו תקף לפיד את יריביו. "המערכת הפוליטית זקוקה לדם חדש ולרעיונות חדשים. מתי בפעם האחרונה שמעת בכנסת רעיון חדש באמת? מחשבה חדשה אמיתית על המתרחש? כשמדברים על מו"מ, את לא רוצה שאדם כמו יעקב פרי יהיה שם? כשמדברים על חינוך, את לא רוצה שהרב פירון יהיה שם? יש אומנם אנשים טובים מאוד בפוליטיקה הישראלית, אבל אנחנו צריכים גם אנשים חדשים".

בסוגיית החרדים, השיב לפיד לשאלתו של השר אלי ישי כי הוא לא פוסל אותם, אך תקף את הנהגת שס. "אני חושב שצריך להציל את הציבור החרדי מהעסקנים שלהם. אני לא פוסל אף אדם. התנאי הראשוני שלי לכניסה לקואליציה הוא לחתום על השוויון בנטל. אם שס תסכים לזה, זה יהיה הישג".

"תשדיר הגיור הצליח להעביר את המסר"

יושב-ראש שס אלי ישי הגיע לאולפן והחליף את שלי יחימוביץ'. הוא אמר כי למרות שהוא בהחלט מעריך את דעותיה הכלכליות ומנהיגותה, מפלגתו כבר התחייבה להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה הבאה, ואולי ימליצו עליה עוד קדנציה-שתיים - לפי מעשיה.

לשאלה מדוע הוא "הועלם" מקמפיין מפלגתו לטובת אריה השיב כי "נכון שמי שעומד בניהול מטה הבחירות יעמוד גם בפרונט, אני הייתי מספיק בפרונט במשך 13 שנים במערכות בחירות".

בהתייחסו לתשדיר כוכבית גיור טען כי למרות חילוקי הדעות התשדיר הצליח לדבריו "להעביר את המסר".

שס המייצגת את החרדים ונתפסת כבר שנים כמכשול להעברת חוק לשוויון בנטל. גם לבני וגם לפיד שאלו בשידור את ישי כיצד בכוונתו לשנות את התמונה. יו"ר ש"ס השיב כי לפיד הוא חסר ניסיון וישנה את דעתו על הסוגייה בעתיד. "הוא עוד יתפשר על השוויון בנטל לאחר הבחירות. לגבי גיוס בני הישיבות - הציבור החרדי רוצה להגיע לצה"ל - הצבא לא רוצה לגייס אותו, כבר היום יש 10,000 חרדים באקדמיה".

ישי התבקש להסביר כיצד למרות העובדה שמפלגתו נמצאת בממשלות ישראל לאורך שנים, עדיין מצבן של השכבות החלשות ממשיך להיות גרוע יותר ויותר. לישי גם הוצג נתון בסקר שערך ערוץ 2 ובו אמרו 78% מהנשאלים כי הם לא מאמינים להצהרת שס שלא תשב בממשלה שתפגע בשכבות החלשות. לכל אלה השיב ישי כי "בממשלה שבה שינוי הייתה בקואליציה ואנחנו היינו באופוזיציה הייתה קטסטרופה. כשאנחנו בממשלה, זאת ממשלה עם חמלה ועם ערכים יהודיים. אנחנו נעשה הכל כדי שנתניהו לא יוכל להקים ממשלה בלי שס ובלי לעזור לשכבות החלשות".

"הסיכויים שנחליף נתניהו - לא גבוהים"

יושב-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', הודתה שנתניהו כנראה ירכיב את הממשלה הבאה ואמרה: "אני יודעת שהסיכויים להרכיב ממשלה חלופית שתחליף את נתניהו הם לא גבוהים. אבל אסור לנו לוותר על המאבק להחלפת הממשלה", אמרה.

היא נשאלה על כישלון היוזמה של לבני להקמת גוף אחד בקרב מפלגות גוש המרכז, והשיבה כי לדעתה לבני עשתה טעות חמורה כאשר סירבה להצעתה להיות משובצת במקום השני ברשימת העבודה. "אני חושבת שלבני היא אישה ראויה, היא שגתה שגיאה מאוד גדולה כשלא נענתה להצעה המאוד נדיבה שלי. אבל את השגיאה היא תוכל לתקן בלילה שאחרי הבחירות, אם אכן נחבור כולנו יחד ונקים ממשלה נגד ביבי".

לשאלת לבני על הנושא המדיני אמרה: "המחויבות שלי לשלום ולתהליך המדיני היא מחויבות עמוקה ומובנת מאליה, ואם אכן תינתן לי ההזדמנות להרכיב ממשלה, יום לאחר מכן אני אפתח במשא-ומתן לקידומו של תהליך מדיני".

"הדרך שלי היא לא דרך של קמפיין אלא דרך של אמונה אידיאולוגית. אם הייתי שומעת בעצות הקמפיינרים שלי, הייתי מוצר הרבה יותר משויף. דברים שהיו מביאים מיד עוד מנדטים ומחיאות כפיים", המשיחה יחימוביץ'.

על תשדירי הבחירות בהם הוצגה מבשלת במטבח ומשוחחת עם אמה אמרה: "אני חושבת שמגיע לאזרחים בנאדם נורמלי שמבשל, עושה ספונג'ה ויוצא לקניות. כל דבר שאתה עושה באמת, אתה יכול לשתף בו את הציבור. שיתפתי את הציבור גם בשווי הבית שלי, ובהצהרת ההון שלי".

תאריך:  19/01/2013   |   עודכן:  19/01/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אדמונד לוי   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון אברמוביץ'   אמנון יצחק   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דנה ויס   דניאלה יקירה   הדרת נשים   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו עושה לנו מה שעשו לו אחרי רצח רבין
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
19/01/13 22:16
 
א.ל. רמת-גן
19/01/13 23:04
 
צנחן
20/01/13 01:27
2
ניסים 60 סרוג
19/01/13 22:24
3
שהרא מופזזקר
19/01/13 22:33
4
ושלי משקרת
19/01/13 22:57
5
בצלאל
19/01/13 23:20
 
ראו הקטנה תפתיע
20/01/13 07:28
6
אהוד פרלסמן
20/01/13 02:16
7
קורןנאוה טבריה
20/01/13 04:26
8
קורןנאוה טבריה
20/01/13 05:37
9
קורןנאוה טבריה
20/01/13 05:47
10
רומי
20/01/13 05:55
11
קיקו שונא שמאל
20/01/13 06:23
12
כתומית
20/01/13 08:05
 
האמת לאמיתה
20/01/13 09:53
13
רונן X
21/01/13 05:03
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
שר החוץ היוצא, אביגדור ליברמן, מעריך כי מפלגת הליכוד-ביתנו תקבל 40 מנדטים בבחירות שיערכו ביום שלישי. כך אמר ליברמן באירוע שבתרבות בבאר שבע. לדבריו, האישומים הפליליים נגדו מופרכים, הוא יזכה במשפט שייערך וישוב לכהן בתפקיד שר החוץ כבר בממשלה הקרובה שתוקם.
19/01/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
רפרוף בכל אותם מזמורים נפלאים בספר תהילים הכתובים בעברית גבוהה ולשון נופל על לשון, מעלה שוב ושוב את המלה אמת. אמת היא סלע היסוד של התרבות העברית, התשתית המוצקה של בנייתם של עם, ארץ ותרבות, האמת היא מאלוהים ועליה ייכון דבר. והיפוכו בשקר. אין שקר "לבן" או שקר נסבל, או שקר שהוא "אמת לשעתה". כי שקר הוא שקר, והוא מערער את היסוד המוצק של הקיום היהודי בארץ ישראל. היפוכו באיסלאם המתיר את השקר, כל עוד הוא מקדם את שאיפות האיסלאם לשלוט בעולם. והיפוכו גם באוניברסליזם המתבסס על כזבים ומוביל את העולם המערבי לקריסה ערכית, חברתית וכלכלית.
18/01/2013  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
זאת הפעם, ולא תהיה אחרת, שאזרחי המדינה היהודית עומדים בפני הדילמה שעוד לא הייתה כמותה; כלום תהיה זאת מדינה שמשתרעת מן הירדן ועד לים, או מדינה שנאבקת יום-יום על חייה כשמיליוני 'פליטים' יושבים על גבולה המזרחי, נתלים על גדר-הביטחון, סמוך לכביש 6, ליד כפר סבא וראש העין, כשהם מתבוננים, כביכול, לעבר 'בתיהם' ביפו ובחיפה ובתל אביב ובבאר שבע ובנהרייה ובעוד מאות מקומות שבהם, אולי, התגוררו הוריהם או הורי-הוריהם.
18/01/2013  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
"יש לצמצם את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה שהן מוגזמות" - כך אמרה (יום ו', 18.1.13) איילת שקד, מספר 5 ברשימת "הבית הלאומי" לכנסת, ומן המועמדות הבולטות במפלגה, בכנס במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.
18/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ירושלים מאוחדת לעד ולתמיד בריבונות ישראלית, מגדל דוד חשוב ממגדלי עזריאלי וירידה מרמת הגולן אסורה - בנקודות אלו הציג (יום ו', 18.1.13) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, את משנתו המדינית.
18/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
הרב אמנון יצחק: "ניסו להתנקש בחיי"  /  עידן יוסף
הקמיעות של שס - לטיפול היועמ"ש  /  איציק וולף
נדחתה על הסף עתירה להגשת התקציב לכנסת  /  איתמר לוין
למי יצביע משה פייגלין?  /  צחית שושני
זהו יום הבוחר  /  עליס בליטנטל
מה שמותר לצרפת אסור לישראל  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il