מכתב משותף לכעשרה ארגונים חברתיים נשלח לחברי הכנסת ה-19 בכל הסיעות. הארגונים קוראים לשפר את התחבורה הציבורית, כך שתהווה חלופה לשימוש ברכב פרטי, וטוענים כי השקעה בשיפור התחבורה הציבורית, בדגש על נתיבי תחבורה ציבורית, על הגברת שירות האוטובוסים וקיצור זמני הנסיעה, אינו מקבל כיום ביטוי מספק בתקציב
משרד התחבורה.
על המכתב חתומים ראשי הארגונים הבאים: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, תחבורה היום ומחר, 15 דקות, אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, עמותת סיכוי, הקליניקה לצדק סביבתי ושתי"ל, וכן שרי סלע, חברת מועצת עיריית ראש העין, העיר היחידה בישראל שמעסיקה מחזיקת תיק תחבורה ציבורית.
בפנייה נאמר כי ניתוח הוצאות בתקציב פיתוח התחבורה לשנת 2012, מראה כי מרבית ההשקעות הופנו לפיתוח תשתיות לתחבורה פרטית, וכי גם בתוך פלח ההשקעות המיועדות לתחבורה ציבורית, כמחצית הוקצתה לפיתוח רכבות כבדות, אשר בחלקן אינן משרתות את צורך השעה הכלכלי-חברתי (כגון רכבת העמק והרכבת לאילת), אשר עלותן הכלכלית גבוהה ותועלתן התחבורתית אינה מספקת.
"למרות ההשקעה התקציבית הדלה בתחבורה ציבורית, ולמרות היותה מפגרת אחרי מדינות רבות בעולם, תוכנית הקיצוצים בתקציב 2013 ו-2014 מאיימת לפגוע עוד יותר דווקא בתחבורה הציבורית. זאת למרות מסקנות ועדת טרכטנברג, לפיה 'מעבר משמעותי משימוש בתחבורה פרטית לשימוש בתחבורה ציבורית משמעו חסכון מצטבר למשק של עשרות מיליארדי שקלים' (הגדלת שיעור השימוש בתחבורה ציבורית באחוז אחד שוות ערך לחסכון של 400 מיליוני שקלים בשנה)", כתבו ראשי הארגונים.
הפונים מבקשים להעמיד את נושא התחבורה הציבורית כחלק מהמו"מ הקואליציוני, ובמיוחד לנוכח הקיצוצים הצפויים בתקציב, באופן שתינתן עדיפות ברורה לקידום תחבורה ציבורית שתועלתם מוכחת.
על-פי המתווה המוצע, המדינה תחסוך כמה מיליארדי שקלים בשנה הקרובה, ובד בבד השירות בתחבורה הציבורית ישתפר משמעותית בפרק זמן קצר.