|
עמי פדרמן. דממה שיווקית [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, פנה אתמול (יום א', 17.2.13) במכתב דחוף לשר האוצר, ד"ר יובל שטיינץ, בעקבות מה שהוא מכנה "דממה שיווקית ושיתוק מוחלט מבחינת שיווק התיירות הישראלית בעולם".
לדבריו, מאז מבצע 'עמוד ענן' מסתמן משבר שהולך ומחמיר בתנועת התיירות לישראל. "מחצית מטיסות השכר העונתיות לאילת נעלמו, מותירות את העיר ריקה מתיירי החורף לחו"ל. המגמה המדאיגה נמשכת גם אל מעבר לחג הפסח, ומעמידה בספק גדול את כל שנת 2013", מבהיר פדרמן במכתבו לשר האוצר.
מנגד, מדגיש פדרמן, מוצא עצמו ענף התיירות בישראל משותק לחלוטין מבחינת יכולת תגובה בעולם בשל היעדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2013 ועל-רקע התקציב הזמני (בשיטת 1:12). "בדיוק בשעה קשה זו לתיירות לישראל, אנו מוצאים עצמנו משותקים לחלוטין מבחינת יכולת התגובה שלנו בעולם, 'משוללי יכולת' פעולה ליצירת ביקוש ולתמיכה במשווקים", כתב פדרמן.
פדרמן קורא לאוצר למצוא את "המבוגר האחראי", אשר יבין שאסור לישראל "להתאבד" תיירותית, רק למען "תקינות הניהול". "הדבר יכול להביא לקריסת תעשיית התיירות של ישראל לשנתיים ומעלה ולאובדן תוצר ומקומות תעסוקה (בעיקר בפריפריה). לצערנו, לא השכילה ממשלת ישראל, כמומלץ על-ידי המומחים שהיא עצמה שכרה, להקים את הרשות הלאומית לשיווק התיירות (כמקובל ברוב העולם), כך ששיווק התיירות לישראל תלוי כל כולו במשרד התיירות ובמעשי הממשלה, לכן ברגע זה רק הממשלה יכולה לטפל בבעיה".
"אדוני השר, שיווק התיירות לישראל משותק, כך עולה משיחותינו עם משווקי ישראל בחו"ל. חוזי שיווק והסכמים אינם מתחדשים ולא נחתמים חדשים. קמפיין תדמיתי משמעותי - אינו מבוצע, מבצעי אירוח של מחליטנים, עיתונאים וצוותי טלוויזיה, שאמורים להיות בשיאם, אינם מתקיימים, שפע פעילות שטח של סמינרים, סדנאות, ערבי תיירות לקהילות, אינם מתבצעים. כל אלו נופלים קורבן למציאות המדכאת של 'בעיית תקציב המדינה וניהולו התקין של התקציב הזמני...' הבעיה אינה בתחום של דרישות תקציב נוספות אלא ביכולת מימוש התקציב הרגיל", מבהיר פדרמן, אשר קורא לשר האוצר לכנס כנס מיד את ראשי תעשיית התיירות לדיון חירום במצב.