חברת ווקסהול, חטיבתה הבריטית של ג'נראל מוטורס, אישרה הלילה כי תציג מכונית שרירים אמיתית בעלת הנעה אחורית, אשר תענה לשם מונארו.
בארה"ב לכל 3 ענקי דטרויט יש מכונית שרירים עצמאית - הקוורט האלמותית של ג'נראל מוטורס, הוויפר צובר הוותק של קרייזלר וה-GT החדשה יחסית של פורד, ועתה זולגת התחרות גם לאירופה.
המונארו (Monaro) החדשה תוצע לשווקיה האפרוריים של אנגליה החל מאביב 2004, כשבחרטומה מנוע בתצורת 8V ובנפח 5.7 ליטרים, המפתח 328 כוחות סוס.
המכונית מעוצבת כ'קופה' מצודדת המאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות, ומהירותה המירבית מגיעה ל-250 קמ"ש. נתוני ההספק המדווחים אודות המנוע מעלים הנחה מתחייבת, כי מהירות זו מוגבלת אלקטרונית, ולפיכך ביצוע הליך הפוך יאפשר השגת מהירות מירבית גבוהה אף יותר.
המונארו הושקה על-ידי חטיבת הולדן האוסטרלית בשנת 2001 ועתה הוחלט לייבא את ה'קופה' האקזוטית גם לבריטניה, אך רק בכמות מוגבלת של 300 יחידות לשנה. באוסטרליה ובבריטניה נוהג הגה ימני לאמר - The Right side is the right side, and the left side is the wrong side, כך שברגע זה, לא ברורה חלקה של אופל הגרמנית בפרויקט.
המכונית תשווק במיפרט עשיר, הכולל מושבי עור בעלי 8 אפשרויות כיוון, חישוקי 18 אינטש, כריות אויר בגודל מלא לנהג, ליושב לצידו ולספיגת חבטות צד, בקרת אקלים אלקטרונית ומחליף דיסקים אוטומטי ל-6 אלבומים.
ווקסהול מציינת, ספק בציניות ספק ברצינות, כי לידי (לרגלי) הנהג עומדים צמד אמצעים לריסון עוצמת המנוע במונחי הספק ומומנט: מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ודוושת התאוצה.
מחירה של המונארו מתחיל ב-28,500 לי"ש (כ-45,000 דולר), והיא מציעה "יותר כוחות סוס ללירה שטרלינג, מכל מכונית אחרת הנעה על כבישי האי הבריטי".
מנהל ווקסהול בבריטניה ציין, כי המכונית מדגישה את יכולתה הטכנולוגית של GM לפתח מכוניות נישה, ולהעמיד מתמודדת של ממש בפלח שוק מכוניות העל, הנישלט עתה באירופה על-ידי מותגים מקומיים מולם לא השכילה עד כה ל-GM להציב מתמודדת של ממש.
ומה עם הנקודה היהודית, כלומר האם ישכילו מהנדסי GM לפתח גם גירסה בה ההגה מוצב בצד הנכון של תא הנהג?
בבריטניה ובמדינות שעמדו פעם תחת דיגלה של המלוכה הבריטית, נאמר כי the left side is the right side' and the right side is the wrong side.
יוחאי שנער, מנהל חטיבת הפרטיות ב- UMI, מוסר כי עד כמה שדעתו משגת - אין כוונה להעתיק את מיקום ההגה, הליך הדורש מאבים רבים באם לא נערכים לו מראש.
לדברי שנער בהחלט ייתכן שהמצב ישתנה, אלא שהבעיה המרכזית היא יכולת היצור של הולדן - שהינה מוגבלת מאוד, מה עוד שחטיבת פונטיאק של GM דורשת ממנה לארה"ב ייצור 18 אלף יחידות נוספות.
מצב של חוסר בכושר ייצור חריג מאוד בתעשיית הרכב העולמית, הסובלת ברובה מבעייה הפוכה של עודף כושר ייצור.