|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

משפט הולילנד

דכנר קיבל מדנקנר 1.3 מלש"ח בלי הסכם

מנכ"ל תעשיות מלח לשעבר מאשר, כי דני דנקנר הורה על התשלומים עוד לפני שהתקבל אישור דירקטוריון אומר על דנקנר: מקסימום הוא מעגל פינות של נורמה ודיווחים, אבל לא משלם שוחד
18/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
דנקנר. הציג באופן כללי [צילום: בוצ'צ'ו]

הלובינג של חיפה כימיקלים
אגב עדותו, חשף נדב שחר את הסכומים שמשלמת חיפה כימיקלים לשירותי לובינג: "אנחנו משלמים לחברת פוליסי 25,000 שקל לחודש, פלוס מענק הצלחה של מיליון שקל". תשלום זה נמשך ארבע שנים, הוסיף. ההצלחה הייתה בכך שהממשלה הסכימה, כי מחלוקת בין חיפה כימיקלים לבין כי"ל תעבור לבוררות: "אנחנו היינו צריכים להביא את הדיון שלנו הספציפי בינינו לבין כי"ל לבוררות, לא יכולנו להפוך אותו לבוררות, בעצם מהלך ציבורי הצלחנו לאכוף עליהם, לגרום לזה שתיערך בוררות בעניין שלנו".

חברת תעשיות מלח, כאשר הייתה בשליטת משפחת דנקנר ובראשותו של דני דנקנר, שילמה 1.3 מיליון שקל לשמואל דכנר בלא הסכם בכתב, על-פי הוראותיו של דנקנר. כך העיד (25.2.13) נדב שחר, שהיה מנכ"ל החברה באותה עת ומשמש כיום כמנכ"ל חיפה כימיקלים. התשלומים הוצגו כחלק מן הפעילות להפשרת הקרקעות שבבעלות החברה בעתלית ובאילת, ולדברי שחר לא היו מקרים אחרים של תשלומים שכאלו בלא הסכם.

לדברי שחר, דנקנר "הציג למועצת המנהלים מה הפעילות שהחברה עושה באופן כללי, הם אישרו לו את התקציב, וכל מה שנפל במסגרת התקציבית הזאת אושר על-ידי או על-ידי [סמנכ"ל הכספים] תמיר קדישי".

עוד אישר שחר, כי 250,000 שקל ראשונים אושרו לתשלום עוד לפני שההתקשרות עם חברת ש.א.ד של דכנר הובאה לאישור מועצת המנהלים. רק כאשר היה צורך לשלם 531,000 שקל נוספים, הביא דנקנר - לבקשתו של שחר - את ההתקשרות לאישור הדירקטוריון. הוא אישר, כי בזמן אמת לא ידע מהי מהותם של תשלומים אלו.


"קונספירציה חולנית"


התובע, עו"ד יוני תדמור, הציג לשחר מסמכים המצביעים על סמיכות אירועים בין ההסכם של תעשיות מלח עם המינהל לבין תשלום לדכנר (פער של חמישה ימים). שחר השיב: "אני חייב להגיד לך שאם לא הייתי מנומס ויושב בבית המשפט, הייתי אומר שיש קונספירציה חולנית, אין קשר בין המסמך הזה לבין זה, זה אפילו מרתיח בן אדם שבא מהיישוב, זו פשוט קונספירציה מטורפת".

השופט דוד רוזן שאל: "אתה לא בדיוק נראה לי מישהו שדברים יכולים לעבור לידך. איך זה שפתאום יש איזו קופסה שחורה, אתה לא שואל את דני, דני לא אומר לך, וזה נשאר קופסה שחורה, כשהיום אנחנו יודעים שהתביעה טוענת שהקופסה השחורה הזאת, מדובר על שוחד, ואתה בקופסה השחורה הזאת אומר: אני לא יודע כלום. זה לא מתאים שאחד כמוך חתם על הצ'קים, עבר על הצ'קים, ודווקא בקופסה השחורה הוא לא נגע". שחר השיב, כי הוא לא עסק בנושא הפשרת הקרקעות.

רוזן המשיך: "מנכ"ל לא מוציא מיליון שקלים בלי לדעת על מה הוא מוציא, ובטח לא מנכ"ל כפי שאדוני הצטייר, ואדוני הצטייר כאדם בעל שיעור קומה ומנכ"ל בעל שיעור קומה. איך מיליון שקלים אתה נמנע מלברר ולבדוק ולעמוד על זה ולראות אם צריך לשלם? מי זה דכנר שאתה נותן לו מיליון שקלים?". שחר: "זה נכון ויכול להיות שפה הרחיקו אותי קצת מתוך העניין הזה, כי אני בתקופה הזאת הייתי נגד עסקת המינהל".


דכנר הוצג כאיש לובינג


שחר נשאל גם על כך שבפרוטוקול הרשמי של מועצת המנהלים של תעשיות מלח מנובמבר 2002 אין כל אזכור לאישור הוצאת 500,000 דולר לצורכי לובינג בנושא הקרקעות. הוא השיב, כי אינו יודע ויש לשאול את מזכירת החברה, ז'אנה קמיליאן, וכי ייתכן שמדובר בטעות סופר של מזכירת היו"ר, אורלי וסרמן. שחר אישר, כי לקלסר בו נמצא נוסח שני של הפרוטוקול, בו מופיע האישור, אין שום מהות משפטית.

"הייתי בישיבה ושהנושא הזה נדון בישיבה, שהדירקטורים שאלו שאלות. בני משפחת דנקנר בכלל לא התעניינו במהות אלא בעיקר בכסף שיוצא בבסיס הזה, דרך אגב תמיד הם התעניינו בכסף ופחות במהות", אמר שחר. רוזן שאל מדוע הוצגה חברת ש.א.ד כחברת לובינג, ושחר השיב: "אין לי מושג. אני יכול להציג בדיוק מה שהציגו בדירקטוריון ומה שאמרו, אין לי מושג מה השירותים שהוא [דכנר] נתן, איך הוא נתן ומה כל אחד שנתן". לדבריו, הוא אישר את הצ'קים לש.א.ד "כי נטען שזה במסגרת שירותי הלובינג".

סניגורו של דנקנר, עו"ד יוסי בנקל, אמר לשחר שהתיאוריה של התביעה היא למעשה שהפרוטוקול זויף. שחר השיב: "זה הזוי להגיד שהיה כאן זיוף". שחר חזר ואמר בנוגע לתשלום לדכנר: "אני לא אישרתי את התשלום שלהם, מי שאישר את התשלום שלהם זה דני דנקנר. אני אישרתי את התשלום עבור השירותים שלהם לאחר החלטת מועצת המנהלים, אין לי מושג מה הם עשו".


200,000 שקל לגולדמן


בנקל התייחס לתשלום נוסף של תעשיות מלח, לח"כ לשעבר מיכה גולדמן. הלה קבע לדנקנר פגישה עם יחיאל לקט, שהיה אז יו"ר הקרן הקיימת, לפני הדיון במועצת המינהל על ההסכם עם תעשיות מלח, התלווה לדנקנר והשתתף בדקות הראשונות של הפגישה. תמורת שירותים אלו קיבל גולדמן 200,000 שקל, ושחר אמר שתשלום זה לא נראה לו סביר.

בסיום עדותו אמר שחר: "אני מכיר את דני הרבה שנים, ובניגוד לציניות של התביעה, אם הייתי חושב שדני שילם שוחד, אז הייתי מעיד שאני חושב שהוא שילם שוחד. אני חושב שדני במקסימום לא תמיד הולך סטרייט ומעגל פינות של נורמה, של דיווחים ודברים כאלה. המרחק בין זה לבין מעשה של שוחד ומעשה פלילי, זה כמזרח ומערב. לכן האמונה שלי שלא נעשה דבר כזה.

"אני מוכן להגיד עוד דבר: אני חושב שהתזה של הפרקליטות שאני ותמיר [קדישי] ו[רו"ח ארנון] רצ'קובסקי עסקנו בזיוף פרוטוקולים או בהגנה על התחת שלנו, זהה לזה שאני יכול להגיד לתביעה שאתם משקרים את בית המשפט, כי אין לכם שום דבר אחר. זה בדיוק אותו דבר, בדיוק שני קצוות של אותו דבר. אני לא בוחן לב וכליות. אני יכול להגיד חד-משמעית שכל נושא הפרוטוקול, חוץ ממקריות, הכל עורבא פרח אחד גדול".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 25.2.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 25.2.13. עדותו של נדב שחר: תשלומים תמורת לובינג וקידום הפשרת הקרקעות של תעשיות מלח, תשלומים לשמואל דכנר

תאריך:  18/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מיכה גולדמן   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דכנר קיבל מדנקנר 1.3 מלש"ח בלי הסכם
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא שואל,לא יודע
18/03/13 08:44
 
דידה
18/03/13 18:21
2
רפאל נדאל
18/03/13 10:32
3
יורם שפכטל
18/03/13 12:49
4
איש אחד
18/03/13 13:04
5
נאוה מטבריה
18/03/13 13:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
רו"ח שלומי בן-עמרה אומר לראשונה (יום א', 17.3.13), כי הכין עבור דני דנקנר מצגת בנוגע לעסקת קרקעות תעשיות מלח וכי קיים פגישות עם גורמים פוליטיים כדי לקדם את הפשרת הקרקעות. במשטרה לא הזכיר בן-עמרה עבודות אלו, והתביעה טוענת שגירסתו בבית המשפט היא שקרית. בן-עמרה היה פעיל בליכוד ולדבריו ביקש שמואל דכנר לנצל את קשריו לצורך ההפשרה.
17/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלון דנקנר, אחיו של דני דנקנר שהיה יו"ר משותף בחברת תעשיות מלח, לא ידע בזמן אמת על פרטי שכירתם של יועצים לעניין הפשרת קרקעות החברה. "דברים התחדשו לי רק כשהחלה החקירה. ידעתי שרוצים לקחת, לא ידעתי את מי", אמר דנקנר (יום א', 17.3.13) בעדותו במשפט הולילנד.
17/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אם קיבלו כסף, והיו איתם מאוד נוקשים והכשילו את הפרויקט - אין להם הגנה. אם לא קיבלו כסף - אז גם אם נתנו להם את כל ההקלות, אין לכם קייס". כך אומר (יום א', 17.3.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, על משפט הולילנד.
17/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הקבצת 500,000 דולר ללובינג לשם הפשרת קרקעות חברת תעשיות מלח, הייתה צריכה לקבל את אישור דירקטוריון החברה - דבר שלא נעשה. כך אמר (4.3.13) רו"ח ארנון רצ'קובסקי, מבכירי רואי החשבון בישראל, שהיה המבקר של חברת תעשיות מלח בעת הקצבתו של סכום זה בנובמבר 2003.
15/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
דירקטוריון חברת תעשיות מלח החליט בדצמבר 2003 לאשר הוצאה של 500,000 דולר ל"ייעוץ וקידום" לשם הפשרת קרקעות החברה לבנייה, אך ההחלטה לא תועדה בפרוטוקול הרשמי. את ההחלטה יזם יו"ר החברה דאז, דני דנקנר. כך עלה בעדויותיהם של כמה מאנשי החברה. המדינה מבקשת להוכיח, כי דנקנר רצה להסתיר את העובדה שחלק מן הכסף נועד לתשלום שוחד למנכ"ל המינהל דאז, יעקב אפרתי, באמצעותו של מאיר רבין.
15/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il