אל-על פורשת את מטוסיה במערך חרום, כך שחלק מצי המטוסים ימוקם בעמדות המתנה מחוץ לגבולות ישראל. המטוסים נישלחו לחניות ביניים נמלי תעופה באירופה ובארה"ב, במטרה לאפשר חזרתם המהירה ארצה מיד עם סיום השביתה, ולהשיב ארצה בהקדם האפשרי נוסעים שיאלצו להשאר בעל כורחם בחו"ל.
מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא, הוציא באופן חריג הודעה רישמית בשבת, המודיעה כי החברה נערכה לשביתה הכללית במשק, ולמודת שביתות כי תנצל את ניסיונה למתן מענה הולם לשיבושים בלוחות הזמנים, ולמזער את אי הנוחות הצפויה לנוסעים.
אל-על הוסיפה טיסות מיוחדות אל הארץ וממנה, ושינתה את לוחות הזמנים של מספר טיסות כדי לנסות לאפשר לנוסעיהם להגיע לארץ או לצאת ממנה טרם המועד המשוער של פרוץ השביתה.
היערכות החירום מתחילה במוצאי שבת, ושיאה מתוכנן ליום ראשון ה-2 בנובמבר.
מוקדי ההזמנות והמידע של אל-על ברחבי העולם יופעלו באופן מיוחד גם ביום ראשון, יום השבתון בעולם המערבי. בישראל יופעל מוקד ההזמנות והמידע 24 שעות ביממה, ואתר האינטרנט של החברה יעודכן באופן שוטף אודות טיסות החברה מכל העולם.
יואב לוי, סמנכ"ל הסחר והקשרים התעופתיים של חברת אל-על, ביקש לציין כי אל-על, הנאבקת על שיפור התדמית השיווקית בארץ ובחו"ל, בחרה לספוג את עלות דמי השינוי שהיו אמורים להגבות באופן רגיל, ובאותם מקרים שנוסעים עורכים שינוי בכירטוס המקורי.
כל סוכני הנסיעות בארץ ובעולם עודכנו, כי נוסעי אל-על אשר יבקשו לשנות מועד טיסתם עקב השביתה הצפויה במשק יוכלו לעשות כן ללא תוספת תשלום, במימוש עד סוף פברואר 2004.
לנוסעים אשר יבחרו שלא לשנות את מועד טיסתם - והיא לא תבוצע עקב השביתה, מוצע לפנות לסוכני הנסיעות או למרכז המידע על-מנת להתעדכן במועד הטיסה החלופית הקרובה האפשרית.
לוי ביקש למסור כי מידע עדכני לנוסעים אודות שינויים בלוח הטיסות יימסר לנוסעים בערוצי התקשורת השונים: מוקדי שירות ומידע טלפונים של אל-על, אתר האינטרנט, הודעות SMS ואי-מייל במידת האפשר.
חברת אל-על קוראת לנוסעים הנרשמים לטיסות לוודא, כי מסרו מספר טלפון ודוא"ל עדכני בעת שהותם בחו"ל וזאת על-מנת ליצור קשר עם הנוסעים לגבי עידכונים נדרשים.