חברת
אגד תעבורה נמנעה מלהתקין באוטובוסים שלה אמצעי זהירות לנהיגה לאחור, וזאת מטעמים כספיים בלבד ולמרות שמנהליה מודעים לכך שמדובר ביצירת סכנת מוות. כך קובע (13.4.13) שופט בית המשפט לתעבורה בבאר שבע,
אלון אופיר.
אופיר אומר: "נהגי
אגד תעבורה אשר העידו בפני מטעם ההגנה טענו בעדות מצמררת כי כאשר לוחצים הם על כפתור ה-R (רוורס) מבחינתם לוחצים הם על 'רולטה'". עוד הוא מצטט מתוך עדותו של מי שהיה מנכ"ל אגד תעבורה,
מיקי לוי: "פה ושם אנשים ייהרגו. תקנות התעבורה לא מחייבות את החברות השונות להרכיב אמצעים נוספים על האמצעים הקיימים באוטובוס או בכל כלי רכב אחר, נקודה. אם משהו לא מחייב אותי, אני לא יעשה".
על כך אומר אופיר: "הכתובת מבחינת החברה הייתה על הקיר. כולם החל ממנכ"ל החברה דרך קצין הבטיחות ועד אחרון הנהגים ידעו כי קיימת בעיית ראות לאחור בעת נסיעה לאחור ובכל זאת לא הותקנו אמצעים זמינים באוטובוסים כגון חיישני רוורס או מצלמות שיאפשרו את מימוש הקבוע בתקנות התעבורה... מנכ"ל החברה, מר מיקי לוי, לוקח בחשבון כי כתוצאה מהמצב המוכר לו 'פה ושם אנשים יהרגו'. אף שהחוק מחייב מתן אוטובוסים עם יכולת ראות של 566 מטר לאחור, הוחלט משיקולים תקציביים כי מאחר שהחוק אינו מחייב התקנת מצלמות או חיישני רוורס או הצבת מכוונים, אלו לא יוצבו".
לדברי אופיר, "עד כמה שהדבר נשמע בלתי נתפש, קצין הבטיחות של חברת אגד תעבורה, ידע והשלים עם מצב בו אוטובוסים שבאחריותו נוסעים לאחור מבלי שהחברה דאגה למתן אמצעי ראייה סביר לאחור ולמרחק של 100 מטר לפחות כפי שקבוע בחוק. איש לא הפעיל סמכותו מכח החוק למסור הודעת איסור שימוש ברכבים אלו, איש לא אסר על נהגים לנהוג כך ברכבים אלו, ולמעשה (וזה החמור מכל בעיני) ממשיך מצב זה ללא כל שינוי גם היום".
אופיר מוסיף: "על הנהג לקבל מהחברה בה הוא מועסק כלי רכב תקין בו מותקנים אמצעי ראייה סבירים שיאפשרו לו בצורה סבירה מבט לאחור ממקום מושבו כפי שקבוע בחוק למרחק של 100 מטר. אם הדבר מושג באמצעות מראות, די בכך, אך אם לא ניתן באמצעות מראות, יש ליישם את הקבוע בחוק ׁ(ראייה מלאה לאחור למרחק של 100 מטר ממקום הנהג) באמצעים טכנולוגים אחרים שהם קיימים, זמינים, ומותקנים כבר באוטובוסים רבים בישראל. יש לפעול ליישום החוק הקיים באופן מיידי בכל האוטובוסים והרכבים הכבדים הנוסעים בכבישי ישראל".
הדברים נאמרו בהחלטתו של אופיר לזכות את יובל אסולי, נהג באגד תעבורה, אשר הואשם בגרימת מותו של חברו לעבודה בעת שנסע לאחור בתחנה המרכזית בבאר שבע. אופיר החליט על הזיכוי באומרו, כי אין סיבה להעניש את הש"ג "שכן לאור ההתנהלות הכללית סביבו, ספק רב בעיני אם התנהגותו שלו מהווה רשלנות בפרשה זו". אסולי הורשע רק בנהיגת אוטובוס ללא דיסקית טכוגרף.