|
כ"ץ. סוסיתא דור ב' [צילום: פוטו נגבה]
|
|
|
|
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ טוען כי תעשיית הרכב בישראל נעדרת מאז ימי הסוסיתא, בשל חוסר מודעות. בדברים שנשא (יום ה', 20.6.13) בוועידת ישראל לתחבורה אמר כ"ץ: אנחנו אומנם מדינה קטנה, אבל יש מדינות קטנות עם תעשיית רכב. גם במטוסים בעולם יש ידע ישראלי".
השר התייחס גם לסגירתה של חברת בטר פלייס, שלדבריו לקחה על עצמה אתגר גדול. "הדבר הזה לא הצליח, מלבד שימור הידע. פורמלית, זו חברה פרטית אבל דיברתי עם מנכ"ל המשרד - שמי שרכש רכב שהוכר כתקין ומוכר - לא ייפגע. לאלה שרכשו צריך למצוא פתרונות טיפול ותחזוקה".
בנאומו דיבר כ"ץ גם על הארגון-מחדש בנמלים, ואמר כי בא "לפתוח את המים - לא כמו משה רבינו - אבל נפעל לפתיחת נמלים ליד חיפה ואשדוד כדי לייעל. נביא חברות ומפעלים להשקיע בנמלים, שנמל לא רק ישנע תוצרת ישראלית אלא יבצע שיטעון, שמשמעותו להביא את הסחורה ולטפל בה כאן כדי להשיט אותה ליעדים אחרים בעולם".
השר התחייב כי 90% מעובדי הנמלים החדשים יהיו ישראלים, ושיגר עקיצה לוועדי העובדים הקיימים: "אם ממשיכו של אלון חסן יחגוג בר-מצווה ויסגור את הנמל, היבואן יביא את הסחורה לנמל השכן".
"אני רוצה שענף הרכב ייצבע בצבע של תחרות. כל רמת הענף תעלה. אין ניגוד בין תחבורה ציבורית מפותחת לבעלות על יותר מכוניות. עשינו את זה בעבר, כך עשינו ברכבת. כך גם בתחום התעופה. הייתה הנחת יסוד של חברות התעופה שהן ימנעו את התחרות בתעופה, אבל פתחנו את השמיים", סיכם.
ועידת ישראל לתחבורה מתקיימת זו השנה החמישית, ומאורגנת בידי מורג יועצים.