|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
דרעי. פירון הראה לו איפה החצי השני של הביצה [צילום: פלאש 90]
נאום "איפה הבושה" של פירון

"הרחמנים משס לוקחים כסף מאוטיסטים"

שר החינוך פירון אומר כי חצי הביצה החסרה עליה מדבר אריה דרעי נמצאת בכסף של רשת החינוך של שס בו נעשה ניוד לתקציבים עבור חינוך מיוחד ובכסף שהלך להעסקת 400 קרובי משפחה ברשת
01/07/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מרגי. אין לנו אח בבית המלך

הפוסל במומו פוסל
השר פירון הגיב גם לדבריו של מרגי על כך שהוא הורגל שלא לדבר סרה ברבנים, ורוחש להם כבוד רב, ולא משנה מאיזה זרם הרב, ובאיזה ארגון הוא חבר, ושלח עקיצה תוך שהוא מכוון לדברי הנאצה של רב עובדיה יוסף נגד הרב דוד סתיו: "אני מקווה שאתה תדע לומר את הדברים האלה כלפי רבניך, שנוהגים בשפה פסולה בתכליתה כלפי אנשים אחרים, מבזים רבנים אחרים ומכנים אותם בשמות כגון 'רשע'. היה מצופה שבאמת תגנה רבנים שנוהגים בשפה פסולה כלפי רבנים אחרים, במיוחד אם הם מועמדים למשרות רמות. לכן אני ממש אשמח אם הפוסל יתחיל במומו, בקהילתו, ובאמת יגנה את כל אותם רבנים"

"חברי לסיעת שס, אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים? אתם לוקחים כסף של ילדים עם תסמונת-דאון, ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ואתם מדברים על קיצוץ? אתם משלמים ל-1,600 זוגות נשואים בתוך הרשת, אתם מעבירים כספים מבית-ספר לבית-ספר, אתם מייצרים מצב שבו חשבת הרשת משלמת משכורת לבעלה, שלא עובד – ואתם רוצים לעמוד כאן ולהטיף לממשלה שלנו על כך שהיא מקצצת בתקציבים שמיועדים למקורבים?!" – במילים אלה תקף (יום ב', 1.7.13) שר החינוך שי פירון את אנשי שס במליאת הכנסת.

פירון דיבר אחרי ח"כ יעקב מרגי, שדיבר על הצעת האי-אמון שהגישה מפלגתו וכותרתה: "אטימות הממשלה נוכח זעקת הרבנים על הקיצוצים הדרקוניים בתקציבי הישיבות הציוניות והגרעינים התורניים בפריפריה".

"אני זועק את צעקת ישיבות ההסדר", אמר מרגי. "התוכנית הכלכלית הזאת היא מעשה בגידה ומעשה לא דמוקרטי. הרי הבית היהודי חברה בקואליציה הזאת, ואין באפשרותה להגיש אי אמון בממשלה. אז אני עושה זאת בשמם ובשם ציבור בוחריהם. יש ברית בין שני אחים איך לדפוק את האח השלישי. הרי הם יעשו הכול שהחרדים יקוצצו כי אז זאת תהיה גאוותם.

לדברי מרגי, מאז הוקמה שס, הייתה שותפה כשלושה עשורים בממשלות ולא עלה על דעתה לפגוע בתקציבי הציונות הדתית. "ההפך הוא הנכון: ידעו מנהיגיהם, רבניהם, וראשי יישוביהם שיש להם אחות בבית המלך, כתף חמה בבית המלך. לצערי כי רב הוא, איני יכול לומר היום: גם אם אשמע את המילה 'אחי' עוד 30 ו-40 פעם. אין לנו אח בבית המלך. איננו יכולים לחשות על הפגיעה בעולם התורה והישיבות. גם כשזה פוגע בישיבות ומוסדות הציונות הדתית אני מוחה.

השר פירון לא נותר חייב ופנה למרגי: "30 שנה הייתם בממשלות ישראל, והייתה לכם אפשרות לקבע תקציבים בבסיס התקציב, באופן מסודר. אבל אתם הייתם אלה שהמציאו את השיטה שראוי ונכון שזה יהיה תלוי במניפולציה פוליטית כזאת או אחרת, להשאיר את הכוח בידיהם של הפוליטיקאים. אתם אלה שמנעתם את היכולת לעגן את הדברים בשפה ברורה וקבועה. אתם אלה שנהניתם להשתמש בעובדה שבסופו של דבר צריכים לעלות אל האח אשר בבית המלך ולהפיל לפניו תחינה שישתדל וימצא דרך להעביר שקל מפה ושקל משם. אתם המצאתם את שיטת הגמ"חים וקיבוץ הנדבות, שהייתה נהוגה בבית הזה ב-30 השנים האחרונות.

"ועכשיו, כשבאים ועושים סדר, ורוצים לעגן את הדברים בצורה מוסדרת – אז נכון שזה כואב ונכון שזה לא נוח, אבל לא אתם שתוכלו לשוחח על הדברים האלה". פירון המשיך ופנה לחברי הכנסת משס בציניות: "סוף-כל-סוף לציונות הדתית יש נציג שדואג לה וזועק בשל העובדה שהכסף נעלם; כסף שמיועד לישיבות, כסף שמיועד לתלמידים שאמורים ללמוד תורה".

פירון התייחס לדבריו של אריה דרעי על החצי ביצה החסרה שאכלו אותה. "לאן נעלמה חצי ביצה?", שאל שר החינוך, "אעשה פעולה מאוד פשוטה: אלך לדוח החשבת הכללית של משרד האוצר – שפרסמה בימים אלה נתונים לאן נעלם הכסף שהוקצה לרשת מעיין החינוך התורני של שס - מי השתמש בכסף? סעיף 352 לדוח החשכ"ל: '1,604 עובדים ועובדות הינם בני זוג שהועסקו ברשת. מרביתם עובדי הוראה. היקף התופעה והשתרשותה ברשת מצביע על כך, שהרשת משמשת כלשכת תעסוקה, במסגרתה מועסקים על ידיה קרובי משפחה'.

"לכאן הולך הכסף – ללשכת תעסוקה מפלגתית; אח לי בבית המלך, שידאג לחלק את המשרות באופן מסודר, כדי שחלילה וחס איש מקרובי משפחתי לא יוותר ללא עבודה. והנה, אחרי שמבקר המדינה מתריע על התופעה החמורה, מתרחשת תופעה מדהימה: יש צמצום ניכר, ורק 400 זוגות – רק 400 קרובי משפחה – עובדים ברשת בשעה זו", דבריו.

פירון ציטט את סעיף 353 מדוח החשכ"ל בעניין ביצוע תשלומי שכר לעובדים פיקטיביים: "במהלך ביצוע הביקורת, וכפי שהובא להלן, אותרו והובאו לידיעת הביקורת מספר מקרים שבהם בוצעו תשלומי שכר לעובדים פיקטיביים. על-פי החשד, הפליאה חשבת הרשת לשלם שכרה לבעלה, שבאותו זמן היה לו בכלל בית קפה".

בנקודה זו ציין פירון מהי חצי הביצה החסרה, וציטט מתוך סעיף 3321: "ניוד שעות מתי"א (חינוך מיוחד) בין המוסדות. ניודן של שעות אלו מהווה שימוש לא נאות במשאבים המוקצים, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם של הזכאים להם".

השר פירון: "רשת מעיין החינוך התורני קיבלה שעות. למי היא קיבלה את השעות האלה? לילדים עם אוטיזם, לילדים עם תסמונת-דאון, לילדים עם בעיות קשב וריכוז. ואותם רחמנים בני רחמנים, ששבוע אחרי שבוע נעמדים כאן וזועקים את זעקתם של המסכנים, מה עשו בדברים האלה?"

מליאת הכנסת דחתה היום ארבע הצעות אי-אמון. את הצעת מפלגת העבודה כי מדובר ב"ממשלה שמעלה מיסים על האדם העובד, ומחלקת פטורים לתאגידי הענק" נימקה ח"כ מיכל בירן ואמרה כי "התקציב המוצע הוא בעיטה בישבנו של פצוע-אנוש השרוע על הרצפה".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ), שהציגה את הצעת סיעות מרצ ויהדות התורה, אמרה כי "הצהרת ממשלת ישראל מבהירה שמדינת ישראל איננה פרטנר למשא-ומתן". ואילו סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד) קבל על התנגדותן הגורפת של שתי המפלגות גם לצעדים חיוביים של המדינה, "כמו דובי לא-לא". לוי גם התייחס לקריאתו של ח"כ באסל גאטס (בל"ד) להפרות סדר נגד הריסת בתים לא-חוקיים במגזר הערבי. לוי אמר כי "מדובר בקריאה למרד".

תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הרחמנים משס לוקחים כסף מאוטיסטים"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמוס שנער
1/07/13 23:17
 
עטרה
2/07/13 06:41
2
הומו גאה
1/07/13 23:37
 
להומו האמיץ
1/07/13 23:51
 
עמוס שנער
2/07/13 00:32
 
הומו גאה
3/07/13 23:09
3
זה לא יאומן
2/07/13 06:55
4
הניה
2/07/13 07:53
5
פלא יועץ
2/07/13 10:57
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ניתן לקבוע בחוק רגיל חובת קיום משאל עם על הסדר מדיני, גם עם עדיף לעשות זאת בחוק יסוד. זו עמדתה של פרקליטות המדינה, כפי שאושרה בידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
01/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
תקציב הכנסת יעמוד על סכום של 606 מיליון שקלים בשנת 2013 ועל 608 מיליון בשנת 2014. זאת, לעומת תקציב של 545 מיליון שקל בשנת 2012. כך עולה (יום ב', 1.7.13) מאישור התקציב פה-אחד על-ידי ועדה משותפת לוועדת הכנסת וועדת הכספים, וללא מתנגדים. המדובר בגידול של כ-60 מיליון שקלים לעומת תקציב 2012.
01/07/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
"מהומה רבה על לא דבר" - כך אפשר לכנות את ישיבת ועדת השרים לענייני דיור, שתתכנס היום (ב', 1.7.13) כדי לדון בסיוע לקניית דירות. העזרה תינתן לזכאים ולזוגות צעירים, ויש בה אבחנה מפורטת בין חילונים לחרדים. הרבה מילים יפות, הרבה טבלאות - אבל עם מעט מאוד משמעות ממשית.
01/07/2013  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
מחריף העימות בצמרת הליכוד. השר גלעד ארדן אומר ערב הבחירות למוסדות הליכוד כי השר ישראל כ"ץ נושא באחריות לשיתוק המנגנון ולמצבם הקשה של הסניפים של הליכוד. לדבריו, מזכירות הליכוד שותקה בעשור האחרון ויש לכך כתובת ברורה.
29/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לפניות הציבור צפויה לקיים בכנסת דיון בתנאי כליאתם של חיילים בבתי הכלא הצבאיים. אל הדיון (9.7.13) הוזמנו בידי היושב-ראש ח"כ עדי קול (יש עתיד) גם נציגי משרד הביטחון כדי להשיב על טענות מצד חיילים בדבר מקרים של התעללות לכאורה באסירים.
29/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
חברי ועדת הכספים מתנגדים להעלאת מס גורפת  /  עופר וולפסון
הקואליציה הפילה הצעה לחשיפת השקעות ח"כים  /  עופר וולפסון
הפסד ראשון לקואליציה בהצבעה להצעה לסדר  /  עופר וולפסון
גם עדות לליברליזם המופרך של השמאל  /  יוסי ברנע
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
מי ימצמץ ראשון  /  סופיה רון-מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il