משרד התחבורה החליט (יום ד', 5.11.03) לסגור את מנחתי המטוסים הקלים 'מגידו' (ליד עפולה) ו'שדה תימן' (ליד באר שבע), באמצע השבוע הבא - באם תמשיך במקום הפרת חוקי הביטחון.
משרד התחבורה פנה מספר פעמים למפעילי שני המנחתים בהתרעות חוזרות לשפר את תנאי הבטיחות המתחייבים, אך אלה לא עשו דבר לשיפור המצב.
משרד הבטחון הינו הבעלים החוקי של המינחתים, מופעלים בידי מפעילים פרטיים שאינם עושים די לגידור המינחתים לסגירתם בפני גורמים אסורים.
שני מנחתי האוויר הקטנים היו למעשה כבר סגורים תקופה ארוכה לתעופה אזרחית סדירה, אלא שעכשיו הוחלט לבטלם כליל כאתרים המופיעים רשמית על גבי מפת התעופה הישראלית.
המנחתים דומים מאוד מבחינת השימושים שנעשו בהם בשנים האחרונות, ובייעוד שהציבה להם ההסטוריה התעופתית המקומית. מנחת מגידו הוקם בתקופת המנדט הבריטי כמנחת למטוסי קרב, וכעמיתו הדרומי - שדה תימן, עבר מהר מאוד לשימושים ספורטיביים.
אחד המשתמשים העקריים של מנחת מגידו היה רפאל (רפול) איתן, אשר נהג לטוס לאתר בדרכו לביתו שבתל עדשים. בשני המנחתים התבצעה פעילות אוויר ספורטיבית ערה, והם היוו מוקד לדאונים ומטוסים קלים מסוגים מגוונים.
בשני המנחתים, הצפוני והדרומי, החלה להתבצע בתקופה באחרונה פעילות ספורט מוטורי ענפה, כאשר מסלולי ההמראה הארוכים משמשים להדרכה של נהיגה ספורטיבית ובטיחותית.
משרד התחבורה מחפש מזה תקופה ארוכה אתרים בהם יוכל להקים מגרשים לאימוני החלקה מוטורית מבוקרת. המשרד קידם חקיקה מתאימה, אך הוא נתקל ביישום החוק לנוכח המחסור באתרי נדל"ן מתאימים.
ממשרד התחבורה נימסר לי כי אין כוונה לנצל את המצב כדי להסב את מנחתי מגידו ושדה תימן לשימושים יבשתיים, וכי הכוונה היא רק למנוע בהשבתתם פעילות אווירית עויינת.