מבשלות בירה ישראל מרחיבה את פעילותה בשווקי נישה ייחודיים ומשיקה את בירה באלטיקה הרוסית. זאת במסגרת פעילותה של מבשלות בירה ישראל בקרב אוכלוסיית יוצאי מדינות חבר העמים לשעבר.
כיום שולטת קרלסברג העולמית ב-50% מחברת האם של באלטיקה הרוסית - BBH. בעקבות מתן הכשר לבירה באלטיקה, ניתן יהיה מעתה לרכוש אותה ברשתות השיווק המובילות בנוסף לרשתות השיווק הייעודיות והמעדניות הנבחרות.
ממחקרים שערכה מבשלות בירה ישראל בקרב צרכני בירה יוצאי המגזר הרוסי, עולה כי הצריכה השבועית הממוצעת לאדם היא של 3.8 יחידות משקה - צריכה גבוהה משמעותית מהצריכה הממוצעת של צרכן בירה בישראל.
בנוסף, כאשר נבדקה המודעות לבירה באלטיקה, נרשם כי 87% מקרב הקהל הרוסי מכיר את המותג. שילוב שני הנתונים הללו עם מערכת השיווק וההפצה הנרחבת (כולל רשתות השיווק שעד כה לא שווק בהם המותג באלטיקה), מעלים בחברה ציפייה להרחבה ניכרת בצריכת המותג בקרב קהל המטרה.
טל רבן, סמנכ"ל השיווק של מבשלות בירה ישראל מרחיב על ההתקשרות עם באלטיקה, אשר החלה לפני כשנה. "זה לא סוד שבהשוואה לצרכן הישראלי, השותה כ-15 ליטר לנפש בשנה, הצרכן הרוסי שותה הרבה יותר", מסביר רבן, "יתירה מזו, כשהבנו שצרכן הבירה הרוסי מעדיף מותגים המוכרים לו מארץ המוצא, הבנו שההזדמנות העסקית האמיתית, מצויה בהתחברות למשקה המוכר ואהוד ביותר בקרב אוכלוסיה זו."
במבשלות בירה ישראל, מדגישים, כי החידוש הגדול הוא בכניסה לרשתות השיווק הכלליות והרחבת ההפצה במעדניות ובחנויות המכולת השכונתיות, ובדרך זו להפוך את המשקה לזמין יותר, ואולי אף להשפיע על הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. כמו כן, היות ומדובר בהסכם סחר ארוך טווח בין שתי מבשלות בירה בעלות מוניטין רב, מובטחים שמירה על איכות המשקה, טריותו (זמן תוקפו) וכמובן סדירות באספקתו השוטפת.
בירה באלטיקה נמכרת בבקבוקים של חצי ליטר ב-5.5 ש"ח.
רקע על באלטיקה
בירה באלטיקה היא בעלת מגוון רב של סוגים, חוזקים בלונד וכהה. בנוסף באלטיקה מנכסת לעצמה את הלאומיות והפולקלור הרוסיים - חסויות שנתיות לארועי ספורט כמו אליפות הוקי קרח, במטרה לעודד את הספורט ואת אחוזי הצפייה בו. כמו כן מתן חסות לפעילויות תרבות ואומנות בתחומי הבמה - מוסיקה, שירת אופרה, באלט וכדומה, על-ידי חלוקת פרסים שנתיים לאומנים מוכשרים נבחרים, במסגרת התיאטרון הלאומי של סנט פטרבורג - מרינסקי - ואירועי הפסטיבל הבינלאומי "לילות לבנים", אבן שואבת לאומנים מכל העולם.
באלטיקה מרבה בשיתופי פעולה עם תחנת הרדיו הבולטת של סנט פטרבורג (באלטיקה), מסעות פרסום בערוצי טלוויזיה, חסות לתוכניות טלוויזיה פופולריות כמו "מי רוצה להיות מיליונר", ופעילות קד"מ יצירתית.
באופן סימלי - הבירה הבינלאומית מסנט פטרבורג, העיר החוגגת השנה יומולדת 300 משתפת לראשונה פעולה עם מבשלות בירה ישראל, שבחרה השנה, להעמיק את הקשר עם אוכלוסיית המגזר הרוסי החיה בישראל, באמצעות אחד הסמלים המובהקים המייצגים את אמא רוסיה.