"בקשה זו עניינה בעוולה כלכלית וצרכנית חמורה ביותר הנעשית משך שנים בידי חברת התקשורת הגדולה והחזקה בישראל, עוולה אשר תוצאותיה גרמו וגורמות לנזק כמעט לכל אדם או גוף בישראל". כך טוען דוד אנסבכר מירושלים במסגרת בקשתו מבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר הגשת תביעה ייצוגית כנגד בזק.
לטענתו, בזק הסתירה בפני המשתמשים בשירות "השלמת שיחה" במסגרת פנייה טלפונית לשירות מודיעין 144 את מחירו של השירות ואף חמור מכך את עצם העובדה כי השירות כרוך בתשלום.
לדברי אנסבכר שעיקר עיסוקו בתחום התיירות החינוכית, אחד משירותי בזק הינו איתור מספרי טלפון באמצעות חיוג למס' 144 או 1344. במסגרת שירות 144 מציעה בזק שירות נוסף המאפשר לצרכן להתקשר למספר המבוקש באמצעות לחיצה על מקש הכוכבית ("שירות השלמת שיחה") ולחסוך את הטרחה הרבה - בלשון סגי נהור, כמובן - שבהקשת כל הספרות של המספר המבוקש.
אנסבכר אמר ששירות זה כך מתברר כרוך אף הוא בתשלום וזאת בנוסף לתשלום עבור שירות 144. לטענתו, בשלב בו מציע המענה הקולי לצרכן את שירות השלמת השיחה הצרכן כלל לא יודע כי השירות כרוך בתשלום כלשהו וכי מדובר בשירות נוסף מעבר לשירות 144. רק בשלב הבא בו מציג המענה הקולי לצרכן את המספר המבוקש מוצע לו כדלקמן: "לחיוג הקישו כוכבית. השירות בתשלום".
לדברי המבקש, גם לאחר השלב האמור אין הצרכן יודע מהו המחיר אותו גובה בזק בגין שירות זה מאחר שהיא אינה מציינת בשום שלב של השיחה מה העלות של שירות השלמת שיחה.
אנסבכר סבור כי בהתאם להוראות הדין מחויבת בזק ליידע ולגלות לצרכן במהלך התקשרות את מחירו של השירות וכל שכן חובה עליה לגלות את העובדה כי השירות כרוך בתשלום.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את בזק להשיב לצרכניה את התשלומים עבור שירות השלמת שיחה שנגבו מהם שלא כדין, ובהיעדר גילוי נאות ביחס למחיר השירות. לדברי אנסבכר, כ-70% מכלל כ-80% מהצרכנים העושים שימוש במודיעין 144 ומשתמשים בשירות השלמת שיחה על-ידי לחיצה על מקש הכוכבית, היו מוותרים על שירות זה לו היו יודעים מה עלותו. המבקש מעריך את הנזק המצרפי שנגרם אותם צרכנים שמספרם מוערך בכ-3.5 מיליון ש"ח ב-7 השנים האחרונות בכ-61 מיליון ש"ח.