הבוקר (ה') מתנהלת תנועת הרכבות כסדרה, אך בהמשך היום צפויים שיבושים קשים. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו הורה (יום ד', 7.8.13) לנהגי הקטרים של
רכבת ישראל לשוב לאלתר לעבודה. כמו-כן ביקש בית הדין מהנהלת הרכבת, מההסתדרות ומנציגי העובדים לקיים משא-ומתן על סידורי העבודה החדשים.
הוחלט כי ההסתדרות ונציגי ועד העובדים יוודאו מול הנהגים שהכריזו על עצמם כחולים, כי אכן קיים ברשותם אישור מחלה מרופא. ככל שקיים אישור שכזה, נקבע, לא ניתן לחייב את הנהגים לשוב לעבודה.
יושב-ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, קרא לנהגי הקטרים לכבד את הוראת בית הדין וציין כי ההסתדרות תפעל במרץ להסדיר את תנאי העסקתם. רק שישה נהגים הסכימו להיענות לבקשה. רוב הנהגים מסרבים לקבל את המעטפות מבית הדין וחלקם אף מסרבים לפתוח את הדלת לשליח המוסר. משכך, שב בית הדין והתכנס בשעה 09:30 לקבל החלטה.
בבקשה למתן צווים שהגישה הנהלת רכבת ישראל, התבררה מידת הפגיעה של התחלוּת 42 מתוך 215 נהגי הרכבת. במהלך היממה האחרונה בוטלו 20 רכבות, בהן גם תגבור הרכבות למופע של להקת כוורת. כתוצאה מכך נפגעו כ-30,000 נוסעים ולחברת רכבת ישראל ולנוסעים נגרם נזק כספי הנאמד במיליוני שקלים ביום.
אם תמשיך השביתה גם ביום חמישי, שבו נוסעים רבים יותר, צפויות להתבטל נסיעותיהן של 80 רכבות ואולי קצת יותר, עשרות אלפי נוסעים עלולים להיפגע והנזק הכספי יהיה גבוה בהרבה.
בנוסף, מזהירה הנהלת הרכבת מפני סיכון חיי אדם במקרים בהם נהגי קטר עוצרים בין תחנות ומאלצים את הנוסעים לרדת באמצע הדרך על המסילה.
אחוזי ה"תחלואה" של הנהגים עומדים על 20%. לשם השוואה, בחודש מרס לבד היו 3% תחלואה, ובחצי השנה האחרונה עמד הממוצע על 4.5-2.5 אחוזים ביום. נכון להיום עובדים נהגי הקטרים 7 שעות במשמרת, מתוכן הם נוהגים רק ב-3.25 שעות. באמצעות המערכת הממוחשבת מבקשת ההנהלה להפסיק את האבטלה הסמויה ולהגדיל את משך הנהיגה ל-4.05 שעות במשמרת.