|
הצרכנים הגבירו רכישותיהם [צילום: AP]
|
|
|
|
|
עלייה של 2.8% במחירים קבועים נרשמה בסך כל פדיון רשתות השיווק בהמשך לעלייה בחודשים מאי עד יולי 2013, האצה לעומת עלייה של 2.1% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2013. כך עולה (יום ה', 22.8.13) מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
גם בפדיון רשתות המזון נרשמה האצה, עם עלייה של 1.4% בהכנסות אותה התקופה, לעומת עלייה של 0.5% בחודשים פברואר -אפריל 2013.
יש לציין כי רשת שיווק נחשבת על-ידי הלמ"ס רק ככזו בה מספר חנויות עומד על שלוש לפחות, והיא המוכרת מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).
מתחילת השנה ועד סוף יולי, סך פדיון רשתות השיווק (לא כולל מכירות דלק) עלה ב-0.8%, האטה קלה לעומת הנתונים החצי-שנתיים (עד סוף יוני), שראו עלייה של 1.1%. הנתונים לשבעת החודשים מלמדים כי רשתות המזון עדיין לא יצאו לגמרי מהמשבר, וכי מתחילת השנה פדיונן ירד ב-0.8%, החרפה לעומת הנתונים של סוף יוני (ירידה של 0.5%).
ירידות נוספות (עם נתונים המעודכנים עד סוף חודש יוני 2013 בלבד) נרשמו בפדיון מכירות המוצרים בני הקיימה, כלומר המוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת. מכירותיהםפ ירדו ב-0.3% מתחילת השנה.
לעומת זאת, בפדיון מכירות הבגדים נרשמה עלייה של 7.8% מתחילת השנה, בפדיון מכירות הדלק נרשמה עלייה של 1.9% ופדיון מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה נרשמה גם כן עלייה של 1.9% עד סוף חודש יוני.