התקשורת, כחלק מכלל התרבות בישראל, ממלאת תפקיד חשוב בתרומה לזהות האתנית-דתית של כלל המגזרים בישראל, בעיקר לרוב באוכלוסיה שאינה מקפידים על תרי"ג מצוות ומקיימים מצוות באופן סלקטיבי, כלומר, המסורתיים. בעוד שהאוכלוסיה הדתית-חרדית והדתית-לאומית שואבת את זהותה ממקורות מוסדיים דוגמת בית הכנסת וחינוך דתי, שאר האוכלוסיה - לרבות אותם 37% המגדירים עצמם כמסורתיים (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2009) שואבים מתוך הסביבה התרבותית החיצונית, כולל תקשורת המונים בשביל הזהות היהודית שלהם.