|
|
סאאב 3-9 'ספורט סדאן' - החל מ- 235,000 שקלים
|
|
|
|
|
חברת UMI - סוכנות GM בישראל, החלה השבוע בשיווק דגמי 2004 של הסאאב 5-9 והסאאב 3-9. שני הדגמים מציגים השנה חידושים בתחום יחידות הכוח ורמות האיבזור.
בשנת הדגם 2004 UMI משווקת סאאב 5-9 בשלוש רמות גימור: לינאר, ווקטור ואירו.
לגירסת לינאר-(LINEAR) מנוע 2.3 ליטר מוגדש טורבו בלחץ נמוך, המספק 185 כ"ס. רמת הבסיס לגימור כוללת תיבת הילוכים אוטומטית בת 5 יחסי העברה, עם אפשרות לשילוב ידני SENTRONIC מגלגל ההגה, מערכת בקרת משיכה (TCS), הגה מצופה עור, רדיו דיסק עם רמקולים ושליטה מההגה, מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית, מזגן מפוצל ליושבים מאחור, חישוקי אלומיניום וכיוון חשמלי למושב הנהג.
בגירסת ווקטור-(VECTOR) מנוע 2.3 ליטר חדש, מוגדש טורבו בלחץ רגיל, המספק 220 כוחות סוס. המנוע החדש נועד למלא את החלל בין מנוע 2.3 סמ"ק טורבו בלחץ נמוך, המספק 185 כ"ס (דגם LINEAR), למנוע ה- 2300 סמ"ק טורבו ספורט בלחץ גבוה, המספק 250 כ"ס (דגם AERO).
רמת גימור ספורטיבית זו היא הנמכרת ביותר בסידרה, והיא רומזת על המנוע החדש, במראה חיצוני ספורטיבי עם חצאיות אירודינמיות וחישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינטש' וגימור פנים המשלב עור עם בד, גלגל הגה ספורטיבי, פנסי ערפל קדמיים, כיוונון חשמלי למושבי הנהג והנוסע, ציפוי כרום ללוח המחוונים, מערכת שמע משופרת הכוללת רדיוטייפ-דיסק 150W עם שבעה רמקולים וכן מערכת בקרת יציבות ESP, התראה קולית בנסיעה לאחור וחיישני גשם.
גירסת אירו-(AERO) מגיעה עם מנוע 2.3 ליטר מוגדש בטורבו בלחץ גבוה המספק 250 כוחות סוס. זו מכונית הדגל של סאאב, בה שיא המומנט (36 קג"מ) מושג כבר ב-1,800 סל"ד, ותאוצה של 8.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. ל-5-9 נתוני צריכה של 10.2 ק"מ לליטר בממוצע. גרסת האירו קיבלה השנה מתיחת פנים שתבדיל אותה חיצונית ופנימית מגרסת הווקטור.
הבדלים במפרט בין גירסת האירו לווקטור: בדגם האירו, מעבר למנוע, קיימים כסטנדרט מערכת שמע 200W של "הרמן קרדון" עם 9 רמקולים, שילדה ספורטיבית מונמכת ב-10 מ"מ, פנסי חזית קסנון עם מגבים לפנסים, וריפוד עור מלא חשמלי ומאוורר כסטנדרט.
שינויים נוספים בדגמי 5-9 כוללים: מרווח הטיפולים בדגמי ה 5-9 גדל בשנת המודל 2004 ל- 20,000 ק"מ או שנתיים כמו בדגם ה-3-9. צג המידע הדיגיטלי בדגמי 5-9 יכלול מעת מידע נרחב יותר כשם שקיים בדגמי ה 3-9.
גרסת האירו שינויים קוסמטיים הכוללים שינוי בפנסי הערפל, בכונס האוויר והפגוש האחורי. 3 צבעי מרכב חדשים - שחור אספרסו מטאלי, כחול כהה מטאלי, וכחול קרחון מטאלי.
מחיר דגם הלינאר החל מ- 279,900 שקלים, מחיר דגם הווקטור החל מ-329,900 שקלים ומחיר דגם הארו החל מ-389,900 שקלים. המחירים כוללים מע"מ ומס בולים. מועדי האספקה - החל מחודש דצמבר 2003.
בשנת 2004 מרחיבה UMI את מגוון הדגמים של דגם ה 3-9 ספורט סדאן, וגירסת האירו שתשווק בשנת המודל 2004 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו בלחץ גבוה המספק 210 כ"ס. מנוע זה מצטרף אל שני המנועים המוכרים, גם הם בנפח 2.0 טורבו.
גירסת לינאר-(LINEAR) כוללת מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו בלחץ נמוך המספק 150 כוחות סוס. רמת גימור בסיסית, הכוללת מפרט בו תיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים עם אפשרות לשילוב ידני SENTRONIC, מערכת בקרת משיכה (TCS), הגה מצופה עור, רדיו דיסק עם 7 רמקולים ושליטה מההגה, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית נפרדת ומזגן מפוצל ליושבים מאחור.
גירסת ווקטור-(VECTOR) כוללת מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו בלחץ רגיל המספק 175 כוחות סוס. רמת גימור ספורטיבית זו היא הנמכרת ביותר וכוללת מראה חיצוני ספורטיבי עם חצאיות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים 17 אינץ' וכן גימור פנים ספורטיבי המשלב עור עם בד, שילוב סנטרוניק מגלגל ההגה, גלגל הגה ספורטיבי עם כרום, פנסי ערפל קדמיים, מחשב דרך ובקרת שיוט, כיוונון חשמלי למושב הנהג, ציפוי כרום ללוח המחוונים, מערכת שמע פרמיום 150W עם שבעה רמקולים ועמעום למראה הקדמית.
גירסת אירו-(AERO) כוללת מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו בלחץ גבוה המספק 210 כוחות סוס. הבכירה בסידרת 9-3, שיא המומנט (30.6 קג"מ), מושג ב- 2,500 סל"ד ותאוצה של 8.8 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש. צריכה של 10.4 ק"מ לליטר דלק בממוצע.
הבדלים במפרט בין גירסת האירו לווקטור: בדגם האירו (מעבר להבדלי המנוע), קיימת שילדה ספורטיבית מונמכת ושינויים בתיבת ההילוכים. המפרט כולל כסטנדרט התראה קולית בנסיעה לאחור, חיישני גשם, ריפוד עור מלא למושבים עם כוונון חשמלי למושבי הנהג והנוסע וזיכרון למושב הנהג ומראות הצד וספוילר אחורי.
מחירי גירסת ליניאר החל מ-234,900 שקלים, מחיר גירסת ווקטור החל מ- 284,900 שקלים וגירסת אירו החל מ-329,900 שקלים. המחירים כוללים מע"מ ומס בולים, מועדי אספקה החל מחודש דצמבר 2003.