הכנסת דנה היום בפרסום מוצרים באמצעות שיווק מיני (יום ג', 11.11.03), כאשר ח"כ רוני בר-און העלה לסדר היום את אשר ארע בחברת Kenvelo - פרסום מוצרים על-ידי עידוד קטינות להתפשט [ראו קישור].
לדבריו, הניצול המיני של גוף האישה הופך לנפוץ יותר ויותר בקרב חברות פרסום. "תורידי חולצה תקבלי הנחה. זה לא עסק, זהו מעשה שטות של פרסומת בזויה. הדבר הזה פוגע בחינוך, מטפטף, זוחל - בכל מקום רואים את זה, הדבר מעודד לחוסר כבוד ואלימות", אמר.
"ניסו לעלות באש את הבושה שלנו, הכבוד שלנו, ביקשו מילדות להתפשט. חולצה בעבור הצצה, מבושים בעבור מלבושים, שדיים ואחוריים בעבור מכנסיים... אין גבול. כשחשבנו שראינו הכל, שחווינו את כל דרכי ההשפלה נגד נשים ושיותר נמוך מזה אי אפשר, חנות "Kenvelo" הוכיחו לנו אחרת - שאין גבול".
בר-און הדגיש בנאומו במליאת הכנסת את הפגיעה בכבודה של האשה ("האשה היא אובייקט ולא סובייקט" - אמר) והזכיר פרסומות נוספות בטלוויזיה אשר השתמשו בגוף אשה כדי למכור מוצרים. "זה לא אירוע בודד, הסתכלו בתמונה כולה, פשוט הפקרות לגרוף מזומנים באמצעות שימוש בנשים ומיניותן".
"'אני אשה, אני חפץ, גברים רודפים אחרי כי אני חפץ, חפץ מיני. גיריתי אתכם? כדאי שתשתמשו בי'", צוטט בר-און אחת מפרסומות הטלוויזיה והעיר מיד, "בסך הכל מדובר בפרסומת על מיץ תפוזים. כדי למכור פלאפון מציגים אשה עם תנועות כאלה ואחרות. אתה מקבל עיתון הביתה, יש אינסרט של כל התנוחות שאתה רק רוצה", העיר בר-און.
בתוך כך קרא בר-און לנקוט עמדה חד משמעית נגד החנות ונגד פרסומות המעודדות מיניות ואלימות. הוא הציע, כי יש לטפל במקרה של "Kenvelo" ברובד המשפטי - "לפי סעיף 214 ב'4 לחוק העונשין המשתמש בגופו של קטין והצגת תועבה - הינו מאסר 7 שנים", אמר בר-און.
כמו-כן קרא לנקוט ב"אקט חינוכי" כלפי החנות, אם על-ידי הקניית ערכי פרסום ושיווק ואם על-ידי חרם מוצרים לחנות. "מונחת על ציבור הצרכנים החובה להענישם לא בשריפה של חנות, אלה חרם צרכנים לחנות מבזה אשר עושה שימוש בגוף נשים לצרכי פרסום מוצר. יש ללמד פרסומאים שיעור שאף בית ספר לא ילמד אותם - חרם כזה יחנכם מכל אמנה, גישה אפקטיבית שכזו המכוונת אל תאוות הבצע ויצר הכסף. להתנהגות "Kenvelo" נאמר בפה מלא, לא שום כן, אלא לא, לא ולא", אמר בר-און.
סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון, השיב לבר-און על דבריו ואמר שיש לבחון הגשת תלונה פלילית במשטרה נגד החברה - אם כי מבדיקה שערך, לא נראה לו שהדבר אפשרי. עם זאת, דבק בדברי בר-און שיש לפעול במישור הציבורי. עוד הוא ציין, כי משרדו בשיתוף הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, יוזם מהלך לפיו ישיתו המפרסמים על עצמם מגבלות ויקבעו כללי אתיקה.
סגן שר התמ"ת, ח"כ רצון הציע להעביר את הדיון בנושא השימוש במין כאמצעי פרסום לוועדת הכלכלה של הכנסת. הצעתו התקבלה פה אחד, כאשר 12 ח"כים תמכו בה.