"מערכת החינוך במדינת ישראל לא טיפלה כראוי בחינוך למגזר הערבי. הפערים בין המגזרים הם כתם מוסרי לחברה הישראלית. צריך לתקן את זה ואנחנו מסוגלים לזה".
כך אמר שר החינוך,
שי פירון, בנאום שנשא היום (ג', 29.10.13) בוועידת ראש הממשלה - הכנס השנתי לקידום מגזר המיעוטים, בפאנל שעסק בנושא "חינוך והשכלה גבוהה - השקעה בדור העתיד".
השר פירון אף הגדיר שלושה יעדים מרכזיים לחיזוק החינוך במגזר הערבי: חיזוק ההון האנושי, ורתימת האנשים הטובים ביותר במגזר הערבי לטובת חיזוק מערכת החינוך. לדברי השר, "המגזר הערבי ראוי לחינוך מיטבי, ולכן נעשה כל מה שצריך על-מנת להבטיח שזה יקרה. במגזר הערבי ישנם אנשים רבים בעלי תארים מתקדמים שיכולים להוביל את מערכת החינוך הערבית, ובכך את מערכת החינוך הישראלית כולה".
יעד נוסף אותו ציין השר הוא התאמת הלימודים למאה ה-21 וצמצום הפערים בין בתי הספר מכל המגזרים. "בתוך כך, נפעל להתאים את תוכני הלימוד של מערכת החינוך לכל המגזרים ונגבש תכנים מותאמים לצרכים הנקודתיים של כל מיעוט ומגזר בחברה הישראלית", אמר.
כמו-כן - חינוך מסביב לשעון ויצירת מסגרות חינוכיות שעוטפות את התלמידים ובני הנוער 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. "במהלך הקיץ האחרון תשע"ג התחלנו ביצירתן של מסגרות משלימות לימי החופשות של מערכת החינוך", ציין השר.
בסיום דבריו התייחס פירון לנושא המבחנים הבינלאומיים ואמר: "ככל שביכולתי, מערכת החינוך בשנים הקרובות תעשה מאמץ גדול לצמצם פערים, גם אל מול המגזר הערבי, לא רק כדי להתקדם בטבלת הדירוגים ולא רק כדי להוסיף ידיים עובדות למשק, אלא בעיקר כי זו המהות המוסרית וההצדקה המוסרית של מדינת ישראל - מתן שוויון הזדמנויות מלא לכל תלמידה ותלמיד".