|
נתח השוק של מותגים בינלאומיים בסין עומד על 80% [צילום: אסף לב]
|
|
|
|
|
שבעה מנכ"לי רשתות פארם מובילות בסין מבקרים השבוע (6-7 בנובמבר) בישראל ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית בגואנגז’ו של משרד הכלכלה. הבכירים ייפגשו עם חברות קוסמטיקה ישראליות במטרה ליצור שיתופי פעולה עסקיים.
רשתות הפארם השונות מונות אלפי סניפים ופרוסות בכל רחבי סין ומנכ"לי הרשתות הינם בעלי השפעה רבה בשוק הקוסמטיקה בסין. המדובר ברשתות כגון Contti (המקבילה לרשת הבינלאומית ספורה), רשת Dreammyth, Hanzhou Xinziyang Daily cosmetic, Shenzhen Yi Li Yuan ועוד.
שוק עם פוטנציאל של 25 מיליארד דולר
במכון היצוא מציינים כי בשנים האחרונות הפך שוק הקוסמטיקה הסיני לשלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב ויפן. היקף השוק מוערך בכ-25 מיליארד דולר בשנה ועד לשנת 2015 צפוי לגדול שוק זה בשיעור חד של כ-60%. הגידול הצפוי מיוחס לבני המעמד הגבוה אשר צורכים מותגי על מערביים. עוד מציינים במכון כי בסין ישנם למעלה מ-5,000 חברות קוסמטיקה פעילות. עם זאת, נתח השוק של מותגים בינלאומיים עומד על 80%. נוכח זאת, לחברות הישראליות מתחום הקוסמטיקה נוצרה הזדמנות עסקית, בייחוד לחברות המייצרות את מוצרי ים המלח, אשר זוכים לתהילה רבה בסין ומיוחסים להם סגולות רבות ובהתאמה גם לביקוש גבוה.
ניצן פייקוב, מנהלת ענף הקוסמטיקה במכון היצוא, ציינה כי "קיימים חסמים שונים בתחום הרגולציה והשיווק איתם מתמודדים היצואנים הישראלים בשוק הסיני. מכון היצוא זיהה את הפוטנציאל הגלום בשוק זה ומלווה חברות ישראליות בהדרכה, ייעוץ ויצירת מפגשים עסקיים כדי להתמודד בהצלחה עם אותם חסמים. ביקור המשלחת עשוי לפתוח בפני החברות ערוץ נוסף לייצוא מוצריהן לסין".
עוד מסרה פייקוב כי ביקור המשלחת מצטרף לשורה של פעילויות שעושה המכון כדי לסייע ליצואני הקוסמטיקה הישראלים במזרח אסיה ביניהן ביתן לאומי ישראלי בתערוכת הקוסמטיקה קוסמופרוף בהונג קונג והפעלת פרויקט סיוע מיוחד בסיוע חברת Apco Worldwide בסין במסגרתו תצאנה 7 חברות קוסמטיקה ישראליות לפגישות ממוקדות עם לקוחות פונטציאלים בשנגחאי (18-19 בנובמבר).
נועה היינמן, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה בדרום סין ציינה כי "זוהי פעילות ראשונה של הנספחות בסקטור הקוסמטיקה, שנעשית בשיתוף עם איגוד חברות בתחום הקוסמטיקה בסין ואנו מקווים שהיא תוביל לשיתופי פעולה פוריים. שוק הקוסמטיקה בסין הוא שוק עצום שהולך ומתפתח וטומן בחובו הזדמנויות רבות לחברות הישראליות; כמו בכל פעילות עסקית בסין, חשוב להכיר את ההתנהלות של השוק וללמוד את אופן עשיית העסקים מול הסינים".
עלייה של 12% ביצוא הענף לעומת אשתקד
המשלחת תבקר במפעלי הקוסמטיקה של החברות מורז בגליל, איה נטורל בבית ג’אן, שיק ביבנה וכן במרכז המבקרים הייחודי של חברת הקוסמטיקה "לבידו" (Lavido), בנוסף ידרימו המבקרים לים המלח לביקור במפעלי אהבה ולסיור תיירותי באזור.
ממכון היצוא נמסר כי בינואר-ספטמבר 2013 הסתכם יצוא הענף לסין בכ-476 מיליון דולר, המהווים עלייה של כ-12% לעומת התקופה מקבילה אשתקד בה הסתכם היצוא בכ 425 מיליון דולר. בתוך כך, היצוא בשנת 2012 לאיחוד האירופי, הסתכם בכ-180 מיליון דולר, שהם 38% מסך כל יצוא הקוסמטיקה והטואלטיקה. לצפון אמריקה הסתכם היצוא בכ-150 מיליון דולר, שהם 31% מסך היצוא ולשאר אסיה הסתכם היצוא בכ-38 מיליון דולר, שהם 8% מסך היצוא.