|
יגואר. נגישות למידע על הזיהום [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ד"ר
יגאל מרזל, דחה (יום ג', 12.11.13) את ערעוריהן של חברות ש.י.ר שלמה ומאיר על קנסות מינהליים שהטיל עליהן המשרד להגנת הסביבה. שתי החברות, יבואניות אופל ויגואר, נקנסו משום שלא כללו בפרסומותיהן מידע על רמת זיהום האוויר של המכוניות.
בשני המקרים מדובר בבאנרים שפורסמו בנובמבר 2012: באנר בוואלה לאופל קורסה ובאנר בדה-מרקר ליגואר XF. היבואניות נקנסו ב-442,600 שקל כל אחת. הן טענו, כי הבאנרים קטנים ומפנים לפרסומות המלאות, בהן הופיעו נתוני זיהום האוויר.
מרזל אומר, כי על-פי תכלית החוק - אין מקום לפרשנותן של ש.י.ר ומאיר, לפיה יש למסור את המידע על הזיהום רק למי שמתעניין ברכישת הרכב. החוק נועד להעניק נגישות למירב המידע השקוף, והימנעות מפרסום המידע בבאנרים סותרת מטרה זו. המחוקק ראה חשיבות בהכללת המידע בכל פרסומת ואין מקום להבחנה של שתי היבואניות בין "גוף הפרסומת" לבין "כריכת הפרסומת", ומכל מקום - הבאנרים הם חלק מגוף הפרסומת. לבסוף דחה מרזל את הטענה שמדובר בזוטי דברים: "מדובר בעניין שיש בו אינטרס ציבורי משמעותי", הוא קובע.
ש.י.ר ומאיר חויבו בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל כל אחת. את ש.י.ר ייצג עו"ד לירון פרמינגר, את מאיר ייצגה עו"ד
חני אבינרי, ואת המשרד להגנת הסביבה - עו"ד עינב גיא-הרמן.