רשות הנמלים מנסה בכל כוחה להכשיר את פעילותן הבלתי חוקית של ספינות הקזינו בנמל אילת. הספינות פועלות משנת 1995 ללא מפריע, אף שנמתחה כלפיהן ביקורת חריפה כמעט מכל כיוון אפשרי.
בדוח האחרון שפרסם מבקר המדינה, ציין המבקר, בין היתר, כי ספינות הקזינו יוצאות ונכנסות לרציפים בלא סיוע של נתב ימי, הנדרש להכוונת כל ספינה הנכנסת לנמלי ישראל. (יצויין כי גם הספינה שנכנסה בסוף השבוע לרציף מספנות ישראל בחיפה, נדרשה לנתב, עובדה שהקשתה על המדינה בביצוע מחטף המספנות).
ועדת הביקורת של מועצת רשות הנמלים דנה הבוקר (א', 16.11.03) בפרק המוקדש לה בדוח מבקר המדינה. בתום דיון שקיימה היום הוועדה, הוציא עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, הודעה רישמית, בה מסר, כי "מנכ"ל רשות הנמלים הורה למנהל נמל אילת להפסיק לאלתר את יציאתן וכניסתן של ספינות הקזינו מנמל אילת, וזאת עד לקבלת פטור מחובת ניתוב הספינות על-ידי משרד התחבורה".
החלטת המנכ"ל התקבלה ברוב חברי ועדת הביקורת, אשר כלל לא דנו באפשרות להפסיק לאלתר את פעילותן של ספינות הקזינו. רון ציין, כי במידה ולא ינתן הפטור מחובת הניתוב, תידחה פעילות ספינות הקזינו - עד לגיוס נתבים נוספים לנמל אילת.
כלומר, רשות הנמלים הנתונה בהליכי פיטורין נרחבים, עומדת לגייס נתבים חדשים לשם שמירה על פעילותה הבלתי חוקית של ספינות הקזינו. את פעילות הקזינו עודד בזמנו שר התחבורה, האחראי על תחום הספנות, אפריים סנה, אשר שאף במקביל להקמת קזינו מעופף גם על סיפונו של מטוס נוסעים מיוחד.
חמור מכך, הרשות תנסה להשיג עבור ספינות הקזינו פטור מחובת ניתוב, תוך ניצול עמדתה בקרב משרד התחבורה. ספינות משא הנעות במפרץ אילת התלוננו כנגד הסכנה שבתנועת ספינות הקזינו בלא השגחה, ועתה תנסה רשות הנמלים לנצל את העובדה כי מדובר בספינות קטנות, שאינן זקוקות לדעתה המשפטית לנתב.
נגד גודלן הקטן יחסית של ספינות הקזינו, טענו קברניטי ספינות המשא הגדולות, ועתה באה רשות הנמלים ונצלת עובדה זו 'להכשרת השרץ" כפי שהגדירו זו המשתמשים בשרותי הנמל.
יודגש, כי רציף ספינות הקזינו (הנמצא בצפון נמל אילת), הינו הפעיל ביותר מבין רציפי הנמל הדרומי - אף שאינו מוסיף דבר לכלכלת המדינה. פעילות הקזינו נחשב לכאילו בוצעה מחוץ למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, בה אסורה הפעלת קזינו, אף שגם עקרון גיאוגרפי זה אינו נאכף בקפידה.
נמל אילת נחשב בין המשתמשים בתובלה ימית בארץ, לטוב ואמין מבין נמלי ישראל - אשדוד וחיפה. הנמל הדרומי סובל ממצוקה כלכלית קשה, וגורמים החרדים לעתידו העלו דברים קשים באשר להפיכתו לנמל של ספינות קזינו, המופעלות בידי גורמים עסקיים מפוקפקים.