התחבורה הציבורית הבין-עירונית מירושלים ואליה תופסק מן השעה 21:00 הערב בשל תנאי מזג האויר וסכנת החלקה. עם זה, קו 480 מירושלים לתל אביב יפסיק לפעול מן השעה 23:00. שירותי האוטובוסים הפנימיים בתוך ירושלים ייפסקו מ-20:00 הערב.
הרכבת הקלה בבירה פועלת בקטע שבין התחנה המרכזית והגבעה הצרפתית. כעת פועלים לפנות את השלג גם בחלקיו האחרים של תוואי הרכבת הקלה. באשר לשעת סיום השירות היום, חברת סיטיפס מפנה לאתר האינטרנט שלה, אך שם אין פרטים.
דרך 8900, מנוף כנרת לצפת, סגורה לתנועה בשני הכיוונים. בדרום, כביש 234, גשר צאלים, סגור בשני הכיוונים. חברת נתיבי ישראל מוסרת כי שאר הכבישים הבין-עירוניים פתוחים.
אמש בשעת לילה מאוחרת, התקבל דיווח ראשוני על חשד לפגיעה בכבלי תקשורת באזור לוד (גני אביב). עם קבלת הדיווח נשלח סיור סריקה למקום אשר גילה פרצה בגדר וכי הכבלים של שני הסימנאורים המוצבים באזור קרועים. בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר החלו צוותים טכניים של הרכבת בעבודות לתיקון התקלה.
רכבת ישראל הגישה תלונה במשטרה.
החבלה גרמה לכך שהמערכת התפעולית, שתפקידה לוודא המצאות של רכבת על המסילה תצא מכלל פעולה (באזור בו הסימנאורים הוצאו מכלל שימוש, לא בכלל הרשת), ונהגי הרכבות לא יקבלו סימון "סע". במקרה כזה, נדרשת פעולה ידנית לצורך הפעלת הרכבות (שמחליפה את המערכת האוטומטית) שתפקידה לבצע בדיקות פרטניות ע"י מרכז השליטה והבקרה, ולוודא כי קטע המסילה פנוי ובטוח עבור הרכבת הבאה. לאחר מכן, מבוצע נוהל ע"י האתת והנהג שמאפשר לנהג לעבור על פני הסימנאור שנמצא במצב "עצור".
תהליך זה גורם להתארכות משך זמן נסיעת הרכבות, וכל רכבת שהתעכבה השליכה את האיחור שלה גם על רכבות נוספות ברשת.
חבלה זו, הצטרפה לתקלת האיתות שמקורה במזג האוויר הסוער בסוף השבוע, שבגינה עלה נחל שפירים על גדותיו וגרם להצפת המסילה במקטע שבין תחנת תל אביב ההגנה לתחנת לוד.
בשל ההצפה, ספגו תשתית המסילה והאיתות של רכבת ישראל מכה קשה לאורך של כ-2 ק"מ ולכל רוחב ועומק המנהרה (כ-5 מטרים). כתוצאה מכך, הופסק שירות הרכבות לנתב"ג ולתחנות מודיעין והרכבת מפעילה שירות הסעיות לתחנות אלו מת"א ומלוד.
אולם הנזק המשמעותי ביותר שנגרם בשל הצפת המסילות ומבנה שו"ב בקטע זה, הוא פגיעה במערכת האיתות שבין ת"א ההגנה ולוד, שבעקבותיה פועלת רכבת ישראל במתכונת מיוחדת.
מאז אתמול בבוקר, פועלים צוותים של רכבת ישראל 24 שעות ביממה, על-מנת לשאוב את מי הנחל שהציפו את המסילות. הוצבו 9 משאבות ענק ו-4 נוספות יוצבו בקרוב, והן תשאבנה כ-6,000 מ"ק בשעה (כ-144 אלף קוב ביממה).
לאחר תום השאיבה תוכל חברת הרכבת לאמוד את הנזק שנגרם למערכות האלקטרוניות ששהו מתחת למים ולהתחיל בשיקומן.
גם היום מתוגברות הרבכות לירושלים וממנה.