|
בעיית המידע [צילום: עידן יוסף]
|
|
|
|
|
|
משרד התחבורה הפסיק את שירות המסרונים שהציע במסגרת מרכז המידע הארצי לתחבורה ציבורית, בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית נגד אגד - ספק המידע - על גביית התשלום עבורו. כך עולה מהחלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי-שטייניץ, למחוק את הבקשה לתביעה (יום ד', 18.12.13).
אליהו חאראר ואיתי בורנשטיין הגישו את הבקשה במאי 2012, וב-1.7.12 הודיע אגד למשרד התחבורה שבשל כך הוא מפסיק את השירות. בבקשה נטען, כי אגד אינו רשאי לגבות את התשלום הן תמורת המסרונים שהוא עצמו שולח והן תמורת אלו שהוא שולח עבור משרד התחבורה, שכן הוא מנצל לצרכיו את המידע שהוא מקבל מן המפעילים האחרים.
אגד אומנם טען שגביית התשלום חוקית, אך כאמור החליט להפסיק כליל את השירות, שלדבריו הניב לו רווח של 9,000 שקל בלבד בששת החודשים בהם הופעל. בעקבות זאת, ביקשו חאראר ובורנשטיין למחוק את תביעתם. כנפי-שטייניץ קבעה, שהם יקבלו גמול של 5,000 שקל ועורכי דינם יקבלו שכר טירחה של 20,000 שקל, משום שאמנם לא הושגה התוצאה המיטבית - קרי: מתן מסרונים בחינם - אך התביעה הביאה להפסקת גביית התשלום הבלתי-חוקי. חאראר ובורנשטיין יוצגו בידי עו"ד אסף פינק, ואגד - בידי עו"ד
גד טיכו.