בנק לאומי נתבע לפצות לקוחה שלו, חולת לב בת 66, בשל העובדה כי פנקסי שיקים שהוזמנו על ידה נמסרו לאחר. כתוצאה מהשימוש שנעשה עד כה ב-8 מבין השיקים, נטען בתביעה, נקלעה התובעת לתסבוכת והחלה לקבל איומים מגורמים שונים ב"שוק האפור" שהשיקים התגלגלו אליהם,וכן מספקים, בתי עסק ואנשים פרטיים.
לדברי התובעת, כהן הגר ממושב תנובות, לקוחה של הבנק מזה למעל מ-15 שנה, לפני למעלה משנה הזמינה 4 פנקסי שיקים בסניף שלה בנתניה ואולם הפנקסים נמסרו לאחר ובינתיים הוגשו לפירעון 8 שיקים מתוך פנקסי השיקים שהזמינה ואשר "לא נמצאו" כטענת פקידי הבנק.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא נאמר כ 2 מבין 4 פנקסי השיקים אותרו על-ידי המשטרה לא בשלמותם ונשלחו אל התובעת. מאז האירוע טוענת התובעת באמצעות עוה"ד דן אשכנזי ודקלה ברנס היא מתקשה להירדם בלילות, מתהלכת מפוחדת וחוששת מהגרוע מכל.
לדברי התובעת אף אם תפעל לסגירת חשבון הבנק לא יפתור הדבר את הבעיה שהינה בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי". התובעת מציינת כי פנתה אל הבנק על-מנת להביא לסיום ענינה בפשרה בלא צורך בפנייה לערכאות.
לדבריה היא ביקשה את התחייבות הבנק כי בכל הליך משפטי שיפתח כנגדה לרבות הליכי הוצאה לפועל, יצורף הבנק כצד שלישי או כחייב נוסף ויישא בכל סכום שייפסק, אם וככל שייפסק כנגדה, וכן בכל הכרוך בעניין לרבות שכר טירחה והוצאות שתחויב בהם. ואולם דרישותיה נדחו על-ידי הבנק ומכאן תביעתה.
התובעת מציינת כי הבנק לא הכחיש את האירוע ואופן התרחשותו, ובמכתב שהפנה אליה כתב הבנק כי " הגורמים המקצועיים בבנק בודקים כיצד נמסרו פנקסי השקים שלך לאחר". לדברי הבנק, הנושא נמצא בטיפול המשטרה והוא ממתין לתוצאות הבדיקה של המשטרה.
הבנק מדגיש במכתבו כי 8 השיקים בהם נעשה שימוש לא כובדו כך שלתובעת לא נגרם נזק מאי כיבוד השיקים. לדבריו, מאחר שהוא אינו יודע מהו גובה הנזק הכלכלי שייגרם לתובעת הוא אינו מוצא לנכון לפצות אותה כיום בסכום הנדרש על ידה.
התובעת מעריכה את נזקיה כתוצאה מ
רשלנות הבנק בסכום של 150,000 שקלים, ואולם לדבריה בשל מצוקתה הכספית הקשה, בין היתר בגלל האירועים נשוא תביעתה, היא נאלצת להפחית את תביעתה ולהעמידה על סך של 80,000 שקלים. זאת תוך שמירת זכותה להגדיל את סכום התביעה ככל שיתאושש מעט מצבה הכלכלי.
בנק לאומי טרם הגיש כתב הגנה.