אל בית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 732 מיליון שקלים כנגד אלקטרה. זאת בטענה לאי עמידתה בהתחייבויותיה על-פי חוזי שרות התחזוקה עליו היא חתומה מול לקוחותיה, ומתן שירות חלקי בלבד על ידה ברמה נמוכה מאוד, תוך גביית תשלום עבור שרות מלא באופן הגורם להטעיית לקוחותיה, ניצול מצוקתם וקיום החוזה עמם שלא
בתום לב.
התביעה הוגשה על-ידי יהושע הולצמן, מהנדס ובודק מוסמך למעליות במקצועו ומכהן כיו"ר אגודת המהנדסים-בודקים מוסמכים בישראל. לדבריו אלקטרה מספקת את השרות למעלית הנמצאת בבניין מגוריו בחולון ומספקת שירות דומה לכ-15,000 מעליות המותקנות ברחבי ארץ.
לטענת התובע אלקטרה, בניגוד לחוזה השירות, אינה מבצעת את הטיפול התקופתי בו היא מחויבת ואשר עליו היא גובה תשלום חודשי גבוה מלקוחותיה, אלא מבצעת טיפולים ובדיקות חלקיות וזניחות בלבד של המעליות עליהן היא אמונה, אשר גובלים בהזנחה ולעיתים אף בהזנחה פושעת אשר אינם מצדיקים את גביית התשלומים הגבוהים אותם היא גובה.
עוד נאמר בתביעה כי עבור שרות האחזקה גובה אלקטרה מחיר מלא כאילו ביצעה את כל המתחייב ממנה בחוזה השירות ובכך מבצעת אלקטרה הטעיה של לקוחותיה הסבורים כי הם מקבלים שירות מלא עבור כספם תוך הפרת ההסכם עמם.
לדברי התובע לאחר שגילה את מחדלי אלקטרה במעלית בבניין שבו הוא מתגורר, החל לבדוק מעליות נוספות בשרות התחזוקה של אלקטרה כאשר לבדיקות אלו נתלווה אליו עובד לשעבר באלקטרה.
התובע מציין כי במהלך שנה זו בדקו הוא והעובד לשעבר מדגם מייצג של מעליות המצויות בשירות התחזוקה של אלקטרה באזורים גאוגרפיים שונים בארץ, והסתבר כי מצב תחזוקת כלל המעליות שנבדקו דומה למצבה של המעלית בבניין בו מתגורר התובע ולעיתים אף גרוע יותר.
כך לדברי התובע נתגלו לקויים רבים כגון דלתות פיר לא מכוונות, כבלים יבשים ולא משומנים, מפסקים חשמליים שגלגל ההפעלה שלהם שבור וסדוק. ליקויים אלה, נטען בתביעה גורמים בסופו של דבר לתקלות בתפקוד השוטף של המעלית אשר היו נמנעות אילו בוצע טיפול מונע יסודי.
לדברי התובע באמצעות עו"ד אסף אולב הבדיקות הללו העלו כי אלקטרה מבצעת תחזוקה מונעת מזערית ברמה ירודה מאוד למעליות שבשרות התחזוקה שלה ולהערכתו אלקטרה לא מבצעת לפחות 75% משרות התחזוקה שהיא אמורה לבצע.
אשר על כן נאמר בתביעה כי הסכומים הבלתי חוקיים אותם גבתה אלקטרה ביתר ושלא כדין הינם לכל הפחות 75% מהתשלום אותו גבתה בפועל, והנזק של חברי הקבוצה המיוצגת עומד על 75% מהכנסותיה של אלקטרה על פני 7 שנים משירות התחזוקה שלה.