|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

האוצר: להכניס בעלים פרטיים לדואר

הוועדה להגברת התחרות בתחום הדואר מתכננת להמליץ על הפחתה משמעותית במספר ימי החלוקה ועל גמישות בשעות פתיחת הסניפים ד"ר רייך: "אם החברה לא תתייעל, היא לא תקבל הטבות" באוצר אומרים כי צריך לקחת בחשבון הפרטה
01/01/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
הבור הכספי של חברת הדואר מעמיק והשירות מתדרדר

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ד', 1.1.14) דיון במשבר בחברת דואר ישראל, וכן קיבלה דיווח על עבודת הצוות הבין-משרדי, בראשות ד"ר זיו רייך, שמונה לטיפול במשבר.

רייך ציין כי דוח הוועדה בראשה הוא עומד עדיין לא נכתב, וההמלצות טרם נמסרו לשרי האוצר והתקשורת. הוא העריך כי עד סוף החודש יוגשו ההמלצות. לדברי רייך, אין תחרות בדואר ואם ישנה כזו, הרי שהיא מצומצמת מאוד ועומדת על כ-9% מההכנסות של חברת הדואר מהתחום הדוארי (כ-1.116 מיליארד שקל ב-2012).

הוא הוסיף כי בעיה נוספת היא ההתייעלות המבנית וצמצום העלויות. לדבריו, דווקא אזורי החלוקה הלא רווחיים נשארים לדואר. "העיקרון שמובילה הוועדה הוא שאם החברה לא תתייעל היא לא תקבל הטבות, אנחנו לא מוכנים להשלים עם המצב שלמרות שההכנסות משירותי דיוור עלו ב-2013 ועדיין הגרעון גדל", אמר רייך.

באשר למחיר הבול ציין ד"ר רייך כי המחיר בארץ נמוך משמעותית מאשר במדינות דומות לישראל, כמו בריטניה, ניו-זילנד ואוסטרליה, והדואר מפסיד על מכירת הבול. "מצד שני אני לא מבין את הבקשה של הדואר להוריד את מחיר הבול", אמר. הוא הוסיף כי "מרכזי החלוקה הם החטא הקדמון שלא מאפשר תחרות".

לדבריו, בעבר הוא סבר שצריך לבטל את מרכזי החלוקה, אולם הבין כי בעתיד דברי הדואר יקטנו ולכן בעתיד אפשר יהיה לחלק דואר רק במרכזי החלוקה. עם זאת, הוא ציין כי המרכזים נבנו בצורה שמונעת תחרות, שכן צריך להיכנס אליהם כדי לחלק דואר החוצה. "ועדת שגיא קיבלה החלטה לפתוח את מרכזי החלוקה, אך למרות שלושה שימועים לא הגיעו להסכמות בנושא. אנחנו לא נסבול אי-הסקת מסקנות בעניין זה", אמר ד"ר רייך.

עוד ציין ד"ר רייך, כי הוא לא רואה חשיבות לחלוקת דואר מדי יום, ואמר כי ירידה ליומיים חלוקה בשבוע תחסוך כ-80 מיליון שקל בשנה. לדבריו, ירידה לשני ימי חלוקה תוביל למצב שבו מכתב יגיע ליעדו לאחר שבוע. מי שרוצה לשלוח דואר מהיר יוכל להשתמש בשירותי דואר 24.

ד"ר רייך אמר כי הוא מודע לכך שהדבר העיקרי שמטריד את הציבור זה טיב השירות בסניפים, וכי הוועדה תקדיש לכך פרק שלם. הוא הוסיף כי נבחנת אפשרות לתת חלק מהשירותים לא בסניפים, על-מנת להקל את העומס ולהביא לכך שרק מי שבאמת חייב להגיע לסניף אכן יגיע. עוד הוא ציין, כי במדינות אחרות ישנה גמישות בשעות הפתיחה של הסניפים, וכי גם זה נבחן. עוד אמר רייך כי כמות הסניפים בישראל גבוהה מהמקובל, ולכן "יש לצמצם סניפים אבל בצורה חכמה". הוא הוסיף כי הוועדה מתייחסת להרחבת השירותים הבנקאיים כמנוע צמיחה עיקרי.

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, אמר כי הכוונה היא לתת פתרון עם ראייה לטווח ארוך לדואר, בהתאם לעידן החדש שבו אנשים שולחים דואר ממכשירי הסלולר. לדבריו, ההכנסות של החברה קטנות ב-8% בשנה, וצריך להתרגל למצב החדש. הוא הוסיף כי לפתרון יש ארבע רגליים מרכזיות, שהראשונה היא הקלה של הרגולציה. "אין סיבה שהדואר יחלק מכתבים שישה ימים בשבוע ואין סיבה לפריסת הסניפים כיום", אמר לוי.

הוא הוסיף כי ההקלות ברגולציה יובילו גם לתהליך של התייעלות בחברה, גם מבחינת צמצום מספר העובדים וגם מבחינת הגמישות הניהולית. לוי הוסיף כי הדואר צריך לפתח מנועי צמיחה חדשים, ולהיערך להגברת הסחר האינטרנטי ודואר החבילות. עוד אמר לוי כי צריך לקחת בחשבון גם הפרטה. הוא ציין כי הדיונים בנושא נמצאים בשלב מאוד מוקדם וביקש לא להתייחס לאחוז הבעלות הפרטית, אך אמר כי צריך להכניס בעלים פרטיים שיחשבו איך לפתח מנועי צמיחה חדשים לחברה.

"נדרשת התייעלות קשה וכואבת"

יו"ר הדירקטוריון של חברת הדואר, חזי צאיג, אמר כי החברה מצפה לדוח של הוועדה, ועובדת במרץ על-מנת לפתח מנועי צמיחה חדשים, שייתנו פתרון לירידה בדואר הכמותי. הוא התייחס להרחבת שירותי בנק הדואר, ואמר כי אתמול הועברו רשימה של דירקטורים לרשות החברות, לצורך אישור הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות (ועדת ברנר).

מנכ"ל החברה, חיים אלמוזנינו, הזכיר כי מצבה של החברה ידוע כבר מזה שנתיים, וככל שעוברים הימים הבור הכספי מעמיק. הוא הוסיף כי הרגולציה על החברה מכבידה, ולא מאפשרת לה להתחרות ולהתמודד במכרזים. לדבריו, אין תחרות אמיתית בענף והחברה מפסידה דווקא במקומות בהם היא לא יכולה להתחרות. הוא הוסיף כי הקלה ברגולציה, למשל גמישות בשעות פתיחת הסניפים, תאפשר לחברה להיות תחרותית יותר ולתת לציבור שירות טוב יותר. הוא התייחס גם לנושא העובדים ואמר כי לא ניתן לעשות שום תהליך ללא הידברות איתם. "נדרשת התייעלות קשה וכואבת, צריך לשבת עם העובדים ויפה שעה אחת קודם", אמר אלמוזנינו.

"פיטורי אלפי עובדים? אין סיכוי שזה יקרה!"

יו"ר ועד העובדים בחברת הדואר, שמעון פרג'ון, צינן את ההתלהבות ואמר כי "הייתה אווירה שבונים תוכנית חדשה אך צר לי לאכזב, כי התוכנית שהוגשה בפני מדברת בעיקר על פיטורי עובדים וזריקת אנשים הביתה ללא פנסיה. ארגון העובדים יודע לקבל החלטות אמיצות שיובילו את החברה לחוף מבטחים, אבל הנדבך המרכזי של התוכנית הזו הוא פיטורים של אלפי עובדים ללא תנאים ובצורה לא מכובדת - אין סיכוי בעולם שזה יקרה".

פרג'ון השתמש במילים קשות ואמר כי מדובר בתוכנית חד-צדדית שנועדה לבטל הסכמים קיבוציים ולבטל את ועד העובדים. "יש פה דיקטטורה", אמר פרג'ון והוסיף כי הוא מקווה שיהיה מו"מ עם העובדים ושהעובדים יתרמו את חלקם, אך לא בצורה כזו. יו"ר ועד הדיירים, עופר עטייה, התייחס לדברי רייך ואמר כי כמות החבילות שהולכת ועולה לא תאפשר להוריד את מספר ימי החלוקה. "נצטרך לחלק דואר שמונה ימים בשבוע כי יש לנו פי ארבעה עבודה מאשר בעבר", אמר. לדבריו, העובדים מוכנים לעבוד יותר ולא מבקשים תוספות שכר.

הממונה על התקציבים באוצר התייחס לנושא העובדים ואמר כי באוצר לא מאמינים בתהליכים במעמד צד אחד. "המהלך ידרוש החלטות אמיצות, אבל המטרה היא לשמור על חברת הדואר ולהביא אותה לצמיחה למען העובדים, ולא ניתן לבצע את התהליך ללא שיתוף העובדים", אמר לוי. היו"ר ברוורמן סיכם את הדיון וביקש להזכיר לכל הצדדים כי מי שסובל מהמשבר, שלדבריו נמשך זמן רב מדי, הוא הציבור. לדבריו, צריך לפעול לסיום המשבר במהירות ותוך הידברות עם העובדים.

תאריך:  01/01/2014   |   עודכן:  01/01/2014
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוצר: להכניס בעלים פרטיים לדואר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שכחו פה משהו
1/01/14 13:03
2
פישלזון
1/01/14 21:52
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה (יום ג', 31.12.13) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להסדרת הרעייה בשטחי ציבור, שנועדה להסדיר את השימוש בשטחי מרעה לצורך שמירה על מקרקעי הציבור, השטחים הפתוחים והיערות.
31/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הרווחה מגבש בימים אלו נהלים חדשים להוצאת ילד מרשות הוריו, כך נחשף (יום ג', 31.12.13) בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) אמרה כי "מחד-גיסא, נרשמת קלות-בלתי-נסבלת של הוצאת ילדים מבתיהם, ומאידך-גיסא סרבול בהוצאת ילדים אחרים, כאשר באמת המצב דורש זאת. לפעמים מרוב עבודה לעובדים סוציאליים אין זמן לעשות בדיקות אמיתיות, ומאידך-גיסא מצפים מהם לחרוץ גורלות. הגיעה העת לפתח שרותי שיקום, הדרכה וליווי של המשפחה, ולא לפעול במנותק רק מול הילד". היא שאלה האם יש מדדים אחידים, והאם כאשר יש אסון נעשית חקירה במשרד הרווחה ומופקים הלקחים.
31/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושבי ראש של כמה ועדות בכנסת נענו לבקשת המשמר החברתי לאמץ באופן וולונטרי את רישום שמותיהם של הח"כים שמשתתפים בהצבעות בוועדות. לבקשה נענו שבעה חברי כנסת המכהנים כיושבי ראש ועדות, והשינוי בנהלים הפנימיים בוועדות ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2014.
31/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחרונה הוגש כתב אישום כנגד גבר שיצר קשר עם אימהות לילדות בנות 12-9 והציע לשכור את הילדות למטרת ניצול מיני בתמורה ל-5,000 שקלים למספר שעות. כך דיווחה (יום ג', 31.12.13) ד"ר מירב שמואלי, מתאמת המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים, לוועדה לקידום מעמד האישה, שהתכנסה על-מנת לשמוע דיווח מוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות.
31/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר החקלאות יאיר שמיר שוקל להכניס את הקנאביס כגידול למועצת הצמחים, כדי לאפשר לחקלאים גידול בכמות שתהיה משתלמת. כך מסר (יום ג', 31.12.13) מנכ"ל המשרד, רמי כהן.
31/12/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il