האם מתכוון שר התחבורה ישראל כ"ץ להציב אולטימטום לעובדי
רכבת ישראל שיביא להפרטה של החברה? מקדם להעריך. השר הגיע לישיבה לילית בהנהלת הרכבת כדי לבדוק האם העיצומים בהם החלו העובדים לנקוט מפרים את ההסכם שחתם עימם.
הפגישה התקיימה במשרדי הרכבת בתל אביב וארכה כשעה. הפגישה הייתה סגורה, אולם קודם צאתו לפגישה, שיגר השר כ"ץ מסר מאיים מירושלים ואמר: "אותם עובדים שהתחייבו וההסתדרות, מנסים למנוע מהחברה המתחרה להתחיל לעבוד. ואם זה יהיה - עוד תשמעו בדיוק מה תהיה תגובתי", אמר כ"ץ ולא פירט.
מאז שעות הבוקר (יום ג', 7.1.13) נוקטים עובדי הרכבת בעיצומים במסגרתם הושבתה העבודה במוסכי החברה בלוד ובחיפה, הושבתה עבודת הפקחים אשר אינם בודקים כרטיסי נסיעה ברכבות הנוסעים ואינם גובים דמי נסיעה מהנוסעים ברכבות הנוסעים, ונמנעת כניסת עובדי הספק החיצוני למתחמי העבודה שהוקצו לו ביום הראשון לתחילת עבודתו. כזכור, רק 30% מתחזוקת הרכבת עברה למיקור-חוץ בהסכם פשרה מפליג עליו חתם השר כ"ץ, ובו חזר בו מהאיום לסגור את הרכבת. לדבריו, הוא בעד "
שמיים פתוחים" גם בתחום תחזוקת הרכבת.
למרות החשש בהנהלת הרכבת, נעה רמת הדיוק בהגעת הרכבות סביב 98-93 אחוזים בשעות הערב והלילה. בבוקר יום ד' צפוי להתקיים דיון בבית הדין האזורי בתל אביב בבקשת רכבת ישראל לאסור את השביתה.
אם אכן קיימת כוונה מצד השר כ"ץ להוציא הכרזה דרמטית כלשהי, ייתכן שזו תימסר רק לאחר החלטת בית הדין, כפי שנהג כ"ץ בעבר להמתין לדבר בית המשפט.