בנק הפועלים מצוי ב
ניגוד עניינים אינהרנטי ומובנה בכל הקשור להסדרים עם קבוצת ישראכרט וכפועל יוצא מכך זוכים לקוחותיו לתנאים הגרועים ביותר. מאחר שהבנק, שהינו בעל השליטה בקבוצת ישראכרט, מעדיף את האינטרס שלו על פני האינטרס של לקוחותיו, משלמים הלקוחות לקבוצת ישראכרט את עמלות דמי הכרטיס הגבוהות ביותר. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית נגד הבנק.
לדברי התובעים, דליה גפשטיין וברק ברכה, לקוחות הבנק, ההנחות הניתנות ללקוחות הפועלים בדמי הכרטיס בגין ביצוע עסקות בכרטיסים, הן הגרועות ביותר באופן ברור ומובהק ביחס ללקוחות כל יתר הבנקים שהתקשרו עם ישראכרט.
לדברי התובעים, ניגוד העניינים החמור אשר הבנק העמיד את עצמו בהתקשרותו עם ישראכרט, בא לידי ביטוי בכך שבכובעו האחד צריך הבנק לייצג את לקוחותיו מול ישראכרט ולדאוג לכך שדמי הכרטיס שהם ישלמו יהיו הנמוכים ביותר, אולם בכובעו השני מנהל הבנק משא-ומתן עם ישראכרט כבעלים של החברה וכמי שיש לו אינטרס, לפיו דמי הכרטיס יהיו דווקא הגבוהים ביותר.
בתביעה נאמר, כי הדברים חמורים עוד יותר בהתחשב בכך שבנק הפועלים העניק לקבוצת ישראכרט בלעדיות לגבי כל לקוחותיו, כאשר הוא אינו מאפשר לאף חברת אשראי אחרת מתחרה להנפיק ללקוחותיו כרטיסי אשראי בנקאיים. לדברי התובעים, מצב הדברים הוא כזה שבו ללקוחות הבנק אין כל אפשרות לקבל כרטיס אשראי בנקאי אחר שאינו מקבוצת ישראכרט והם למעשה "קהל שבוי" של קבוצת ישראכרט.
לטענת התובעים, הבנק גרם לכך שלקוחותיו, שהם הקבוצה הצרכנית הגדולה והחזקה ביותר של קבוצת ישראכרט, משלמים את העמלות הגבוהות ביותר לקבוצת ישראכרט, וכל זאת בשל הפרת חובותיו כלפי לקוחותיו וניצול אמונם ומבטחם בו על-מנת שיגיע להסדר הטוב ביותר עבורם מול ישראכרט, לטובת הפקת רווחים עצמיים על חשבון לקוחותיו.
לדברי התובעים, הבנק הפר את חובות האמון שלו כלפי לקוחותיו. בתביעה נאמר כי בנק אינו יכול להעמיד את עצמו במצב של ניגוד עניינים ולאחר מכן לנצל את הסיטואציה בה נתונים לקוחותיו, לטובת האינטרסים העצמיים שלו, המנוגדים לאלו של לקוחותיו.
לטענת התובעים, באמצעות עוה"ד שאול ציוני, שלומי מושקוביץ ונתי פולינגר, הבנק התרשל בכך שלא פעל באופן מיומן וסביר בכל הקשור לתנאי ההסדר ש"השיג" ולמעשה הכתיב עבור לקוחותיו מקבוצת ישראכרט ולדמי הכרטיס המשולמים על ידם.
בתביעה נאמר כי באופן עקבי ולאורך שנים ארוכות משלמים לקוחות בנק הפועלים לקבוצת ישראכרט דמי כרטיס העולים באופן משמעותי על דמי הכרטיס אותם משלמים לקוחות הבנקים האחרים אשר אינם קשורים בקשרי בעלות לקבוצת ישראכרט.
התובעים מעריכים את הנזק הממוצע החודשי שנגרם לכל אחד מלקוחות הבנק בסך 5 שקלים, ולאורך תקופה של שבע שנים בסכום של 420 שקלים. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-546 מיליון שקלים.
אשר על כן, מתבקש בית המשפט לחייב את בנק הפועלים לפצות את לקוחותיו בגין הנזק שנגרם להם בשל גביית דמי כרטיס עודפים, ולפעול לכך שתעריפי דמי הכרטיס לא יהיו מופרזים ומופקעים ביחס ללקוחות בנקים אחרים.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את הבנק לאפשר לחברת אשראי נוספת בנוסף לקבוצת ישראכרט להנפיק ללקוחות הפועלים כרטיסי אשראי בנקאיים, חברה שתדאג לעמלת דמי כרטיס המיטיבה ביותר עם לקוחות הפועלים.