|
חנות של איל מקיאג' [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
לבית משפט השלום בפתח תקוה הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד חברת איל מקיאג' קוסמטיקה מתל אביב, המפעילה ומנהלת את רשת החנויות איל מקיאג' המונה 26 סניפים. זאת בטענה למשלוח מסרונים לאנשים שלא ביקשו זאת ולכאלה אשר אף ביקשו להסירם מרשימת התפוצה.
לטענת התובעת, דנה פיליבה מהרצליה, לקוחה של איל מקיאג', היא לא הייתה רשומה מעולם לשירות קבלת מסרונים של החברה, ולמרות זאת קיבלה מסרונים רבים המזמינים אותה לרכוש שירותים, מוצרים ואביזרים של הרשת, כאשר כל המסרונים הגיעו מהשולח: "איל מקיאג'".
לדברי התובעת, גם לו הייתה בתקופה כלשהי מנויה לקבלת שירותי דיוור, עדיין החברה אינה מורשית לשלוח לה מסרונים, במיוחד לנוכח בקשתה להסירה מרשימת התפוצה. בתביעה נאמר כי המסרונים שקיבלה התובעת על אודות מבצעי הרשת לטלפון הסלולרי שלה הציקו והפריעו לה, הטרידו אותה והסבו לה עוגמת נפש.
לדברי התובעת, באמצעות עוה"ד דן אשכנזי ודקלה ברנס, הסתבר לה כי מדובר בתופעה, וכי קיימים רבים שנפלו קורבן למעשיה של איל מקיאג'. משנוכחה לדעת כי המדובר בעניין שאינו אישי, אלא בעניין המקיף קבוצה שלמה וגדולה של אנשים, בחרה להגיש תביעה ייצוגית.
זאת בשמם של כל האנשים אשר נכללו ברשימת התפוצה האסורה של איל מקיאג' וקיבלו ממנה מסרונים לטלפונים הניידים מבלי שביקשו זאת כלל ו/או כאלו שביקשו להסירם מרשימת הדיוור.
בית המשפט מתבקש לפסוק לחברי הקבוצה המיוצגת פיצויים בסכום מוערך של 2.5 מיליון שקלים. בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לרשת איל מקיאג' לחדול ממשלוח המסרונים לרשימת התפוצה האסורה, להמציא את רשימת האנשים ברשימת התפוצה שלה בכלל וברשימה האסורה בפרט, ולחשוף כיצד הגיעה למספר הטלפון של התובעת.