קניון עופר סירקין, מקבוצת קניוני עופר, מסיים בימים אלה מהלך אסטרטגי רחב היקף בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקלים. במסגרת המהלך ערך המתחם שינוי בתמהיל החנויות, ובהדרגה נוספו לקניון מספר רשתות אופנה מובילות, מותגים מובילים ולצד אלו עסקים בעלי אופי שירותי. בחנויות החדשות שהתוספו: טופ טן, ללין, טו גו, דלתא, סאקרה, גולברי,
קרייזי ליין, הודיס, צומת ספרים, בודי שופ וקרביץ.
כמו-כן יש כעת בקניון חנויות של מותגים מובילים: קסטרו, פוקס, ניו פארם, אירוקה, גולף, קפה גרג, כיתן, נעלי ניוז, אריסטו שמט, מגנוליה תכשיטים, נעלי גלי, דיסקרט ואחרים.
מהלך ההתחדשות כולל, בין היתר: הרחבת השטחים המסחריים ושדרוגם, החלפת ריצוף, תקרה, תאורה, החלפת מעליות נוסעים, הוספת דרגנועים, החלפת חדרי שירותים ברמה שאינה מביישת בתי מלון והוספת שירותי ילדים ונכים, חידוש חזות הפנים של הקניון, שיפוץ שערים וכניסות לקניון, החלפת מעליות המסע וכניסות ספקים, שדרוג תשתיות החשמל, המים ומיזוג האוויר. השינוי
קניון סירקין הוקם בשנת 1997, כקניון הראשון בעיר פתח תקוה, ובשנים האחרונות סבל ממעט קונים. רוב הקונים בקניונים העדיפו את הקניון הגדול הנמצא מול בית חולים בילינסון. הקניון נמצא בין צירי תנועה מרכזיים - כביש 40, כביש 471 (מכבית) וכביש 6 (חוצה ישראל) ובאזור כבר החלה תנופת בנייה ששיאה יהיה בעוד יחידות דיור שמקדמת הממשלה באזור מחנה סירקין שיפונה.
קהל היעד הראשוני של הקניון מונה כ-80,000 אלף תושבים. מצבם הסוציו-אקונומי מוגדר בינוני ומעלה. מדובר באוכלוסייה מעורבת שבה יש חילוניים, מסורתיים, דתיים ומעט חרדי. תמהיל החנויות החדש בקניון פונה גם לקהל הדתי. בנוסף, נהנה הקניון מלקוחות המתגוררים בישובים הסמוכים כגון: נחלים, בארות יצחק, מגשימים, רינתיה, מזור, כפר נופך, בני עטרות, כפר סירקין וכפר מעש.
הקניון נבנה בידי אדם לא מיומן
מנכ"ל קניוני עופר, משה רוזנבלום, תולה את חוסר ההצלחה של הקניון מאז הוקם בכך שנבנה בידי אדם לא מיומן, והסביר כיצד הביא לשינוי: "קניון עופר סירקין הוא קניון עירוני, אשר באמצעות חידושו המאסיבי וההשקעה העצומה הינו כיום בעל סטנדרטיים גבוהים, בדומה לקניונים על אזוריים. מיד בסיום המהלך, שילש הקניון את מספר המבקרים וכיום עומד על כ-200,000 אלף מבקרים בחודש. כתוצאה מכך עלה פדיון החנויות הקיימות בעשרות אחוזים ותחזית הצמיחה לסיים את שנת 2014 בכ-20% גידול בחנויות זהות".
עוד התייחס רוזנבלום לטענה כי ישראל הפכה להיות מדינת קניונים ואמר: אחוז המסחר הקמעונאי בקניונים בארה"ב הוא 60%, במדינות מערב אירופה (אנגליה, פורטוגל ואחרות) האחוז הוא 48%, ובישראל, נכון לשנה האחרונה, 37%". לדבריו, חל גידול בשטחי מסחר, ואם לפני עשור היו רשתות כמו פוקס וקסטרו מסתפקות בˉ70-60 מ"ר היום הן אינן מסתפקות בפחות מ-600 מ"ר.
הקו האדום יביא לתנופה
עוד אמר: "יש ראש עירייה דומיננטי אחד בתל אביב ששדרג את המסחר ברחובות ברוטשילד, באבן גבירול וברחובות נוספים, ונושא המסחר ברחוב מתחזק גם לאורך מסלול הרכבת הקלה בירושלים. אם הרחוב יתחזק גם הקניונים יתחזקו, כי זה אופי המסחר שמושך אוכלוסייה צרכנית. קניון בונה חניון ולא הפוך. אני מאמין שבעוד 5 שנים הקו האדום (קו הרכבת הקלה מפתח תקוה) ישנה את הרגלי המסחר והתחבורה".
הקניון משתרע על פני כ-20,000 מ"ר מתוכם כ-11,000 מ"ר בנוי שבו כ-70 חנויות. בקניון חניון תת-קרקעי וחניון עילי, ובהם מאות מקומות חניה ללא תשלום. הקניון מרוחק כ-5 דקות מתחנת האוטובוס הקרובה, ובכניסה הצפונית הסמוכה אליה יש מדרגות לולייניות המקשות על העלייה. בימים אלה מתקיים מו"מ עם העירייה להחלפת המדרגות בדרגנועים או במעליות.
בקניון שלוש קומות מסחר ושירותים, שתי כניסות מרכזיות - האחת מצדו הדרומי והשנייה כניסה עילית מצדו הצפוני, כניסה נוספת היא דרך החניון התת-קרקעי של הקניון מצדו הדרומי של המבנה. הקניון סגור בשבתות ובמועדי ישראל.
במסגרת השירותים בקניון: מרכול "יש בשכונה", משרד הרישוי, דואר ישראל, קופת חולים כללית, קופת חולים מכבי, כללית סמייל, מכון כושר, סטודיו למחול, בנק פועלי אגודת ישראל, משחקייה לילדים ועוד. בתחום המזון: בורגראנץ', גלידריית רשת לה גופרה, פיצרייה, שניצלייה, בר משקאות בריאות וחלבייה.
בקניון סירקין אין בתי קולנוע. אלה יהיו בקניון הגדול - 12 בתי קולנוע שאמורים להיפתח בחודש אוגוסט.