בימים האחרונים החלה לראשונה התקנה של צגים דיגיטליים בתל אביב-יפו למידע על זמני הגעת האוטובוסים לתחנות. שמונה צגים הותקנו עד היום, ובעתיד צפוי מספרם להגיע לכ-500.
בתחנות האוטובוסים בישראל יש היום כ-1,100 צגים דיגיטליים, ועד סוף שנת 2014 צפויים להיפרס עוד כ-200 עד 250 צגים שכאלה - שהם כחמישית מכלל כ-11 אלף תחנות האוטובוס בישראל.
ב-2009, השנה בה החלה התקנת הצגים הדיגיטליים, העריך שר התחבורה ישראל כ"ץ כי בתוך שנה יוכנס כל גוש-דן למארג הצגים הדיגיטליים ובתל אביב לבדה יהיו 500 צגים. תחזיתו של גורם בכיר ב
משרד התחבורה, שאמר כבר אז כי מדובר ב"הבטחות שווא", התממשה. סיבת עיכוב ההצבה בתל אביב אינה ידועה, ואפשר שיש לה קשר לטיב היחסים שבין שר התחבורה לראש העירייה. יצוין, כי על-פי תחזית הפריסה המקורית של משרד התחבורה, אמור היה מספר הצגים הדיגיטליים בכל הארץ להגיע ל-2,000 כבר באמצע שנת 2013.
התקציב לשילוט הדיגיטלי מתחלק בין חברות האוטובוסים הציבוריות בתחנות בערים לחברת נתיבי ישראל בכבישים הבין-עירוניים. החברות מקבלות את המימון להצבת הצגים במסגרת המכרזים לאשכולות ההפעלה החדשים. בתקינה להתקנת השלטים עומדות כיום ארבע חברות. עלותו הכוללת של כל שלט, כולל תחזוקה ל-8-5 שנים, נעה בסביבות 40-30 אלף שקלים.
נקבע תעדוף להצבה של שלטים בתחנות קצה, בתחנות העלאה בלבד בשכונות, בצירים ראשיים, בצירים ראשיים משניים, במתחמי מעבר בין קווים, במערכות להסעת המונים דוגמת הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה ובכבישים בין-עירוניים. כמו-כן, הוצבו ויוצבו שלטים בישובים כפריים ובישובים ערבים הנדרשים במיוחד לסוג מידע זה.
האמינות עדיין לוקה בחסר
למרות שמשרד התחבורה והמפעילים מתגאים בשילוט הדיגיטלי, הוא נסמך על שירותי המידע בזמן אמת של שרת חברת ISR שקיבלה לפני 5 שנים את ההפעלה ללא מכרז למרות שבשוק יש חברות אחרות בהן אחוז הסטייה קטן הרבה יותר. הפיקוח מצד משרד התחבורה על אמינות המידע בצגים הדיגיטליים לוקה בחסר, והמידע עדיין סובל מאי-דיוקים, כגון:
- הצגת מועד הגעה מוקדם או מאוחר יותר;
- הצגת קווים שכבר עומדים בתחנה ככאלה העתידים להגיע בעוד מספר דקות או כאלה שכלל לא אמורים להגיע;
- החמצה של קווים מסוימים המגיעים לתחנה;
- חוסר במידע לגבי קווים מסוימים;
- צגים דיגיטליים שמפסיקים לפעול.