מכונית הדגל של אאודי מדגם A8, צויידה במנוע בן תריסר בוכנות בנפח 6 ליטרים. יחידת הכוח החדשה תכלול גם תיבת הילוכים מסוג טיפטרוניק, בעלת 6 יחסי העברה.
המנוע המכונה W12 (פעמיים האות V), היה מותקן עד כה במכונית הדגל של חברת האם - פולקסווגן מדגם 'פייטון'. האאודי הבכירה זוכה להצלחה שיווקית רבה מזו של אחותה מבית פולקסווגן, ולפיכך הוחלט להפסיק בבידול המלאכותי אשר פגם בריווחי הקונצרן.
מנוע 12 הבוכנות יותקן באאודי A8 בגרסתה בעלת המרכב הארוך ובעלת ההנעה הקבועה (קווטרו) על כל ארבעת הגלגלים - A8 L 6.0 quattro.
מהירותה המירבית של האאודי המתוגברת מוגבלת אלקטרונית ומרצון ל-250 קמ"ש, ונתוני התאוצה הם 5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
מבחינה חיצונית ניתן להבחין בחזית המכונית, כי המנוע החדש חייב התקנת שבכת קרור גדולה ומרשימה אף יותר מקודמתה. אות היכר נוסף הינו הפנסים הקדמיים מסוג LED.
עד כה הצטיינה האאודי A8 החדשה במבנה כל אלומיניום, ובגירסאותיה הבכירות הציעה כסטנדרד מתלי אויר מתכווננים, בולמי זעזועים אקטיביים, ובחירה בין מספר אפיוני נהיגה שונים - מספורטיבי ועד מצב נוחות.
אלא שהמכונית צויידה במנועי V8 בנפח של 3.7 ליטר ו-4.2 ליטר בלבד, ועתה עם התאמת יחידת הכוח החדשה, מוכנה אאודי להתחרות ישירות במכוניות היוקרה הגרמניות ב.מ.וו 760 ומרצדס S600.
הערב חונכת חברת צ'מפיון, סוכנת אאודי בישראל, את מרכזה החדש בארץ. אין קשר בין שני הארועים.