מעצר 15 הבכירים בנמל אשדוד בחשד לעבירות שחיתות הכוללות העדפת חברות שבשליטת מקורבים תוך פגיעה, לעתים, ברווחי הנמל אינו מפתיע.
כבר לפני כשנה פורסמו תחקירים על-אודות אי-סדרים בהעסקת חברות שבשליטת יו"ר ועד העובדים בנמל, אלון חסן. דוח בדיקה שביצע משרד רו"ח רוזנבלום הולצמן על-פי בקשת דירקטוריון הנמל ורשות החברות הממשלתיות ואשר הוגש ל
משרד התחבורה קבע כי נמל אשדוד הפסיד לכאורה כ־7 מיליון שקל כתוצאה מחיוב חסר של שטחי אחסון, ציוד וכוח אדם ששימשו את חברת דנה לוגיסטיקה.
מדובר בחברה הנמצאת בשליטת קרוב משפחתו של חסן, אשר עסקה בהשכרת שטחים ובפעילות אספקת ציוד, ניקיון ותחזוקה לחברות שונות. כל זאת, למרות שלא נמצא בבדיקה היכן נמצאים משרדי החברה או מי מועסק בה, ולמרות שלא הייתה לחברה הרשאה לעסוק בתחומים אלה בנמל.
הדוח קבע כי נמל אשדוד גבה מדנה לוגיסטיקה מחיר נמוך מדי על הענקת שטחי אחסון בהשוואה למחיר גבוה יותר, שאותו גבתה דנה לוגיסטיקה מלקוחותיה.
עוד התייחס הדוח לשתי חברות שבשליטה ישירה של חסן. החברה הראשונה היא בן עידן הובלות, שהפעילה צי זעיר של משאיות שמנה 4 כלי רכב. כל זאת, מבלי שהיה לנמל חוזה התקשרות איתה. למרות שמדובר רק בארבעה כלי רכב, נרשמו בנמל אשדוד 2,500 כניסות ויציאות של כלי הרכב הללו. נתון זה, קבעו כותבי הדוח, מצביע על כך שהחברה כנראה פעלה בנמל באמצעות משאיות נוספות של חברות אחרות.
החברה השנייה שבבעלות חסן היא חברת הופס, שמכרה בשלוש השנים האחרונות ציוד לניקיון לנמל בסכום של כמיליון שקלים. המכירה נעשתה דרך חברת קלייר אחזקות שבבעלות דניאלה דהאן, קרובת משפחה של אלון חסן.
מחברי הדוח חשפו כי המוצרים שסיפקה חברת הופס לנמל אשדוד התייקרו במהלך תקופת ההתקשרות עמה למרות שמתחריה הורידו מחירים. למרות פער המחירים שגדל - לא העדיף הנמל את המתחרים הזולים.