|
פרקטיקה פסולה ומחוסרת תום לב
|
|
|
|
|
תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה (21.5.14) כנגד 012 סמייל טלקום ופרטנר תקשורת בטענה לפרקטיקה פסולה ומחוסרת תום לב שאימצו במטרה לנסות ולצרף מנויים חדשים לשורותיהן.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי הפרקטיקה כוללת התקשרות רנדומלית מצד נציגי הנתבעות ללקוחות פוטנציאליים, הכלולים ברשימות עלומות, תוך הצעת שירותים שונים ללקוחות, שכלל אינם מעוניינים בהם.
לדברי התובע, עו"ד עמית גנסין, הפרקטיקה הפסולה מתאפיינת בין היתר במאפיינים הפסולים הבאים: א. התקשרות בידי מספר רב של נציגים לאותו לקוח פוטנציאלי בתדירות גבוהה, לעתים מספר פעמים באותו היום. ב. סירובם של הנציגים לפעול למחיקת הלקוח הפוטנציאלי ממאגר הלקוחות של הנתבעות. ג. חוסר מודעות מוחלט מצד הנציג הקונקרטי המתקשר ללקוח הפוטנציאלי לקיומן של פניות קודמות, לסירובו של הלקוח הפוטנציאלי לאותן פניות, ולבקשתו להימחק ממאגר המידע של הנתבעות.
לדברי התובע, ככל הנראה מתבצעות הפניות בידי משווקים מורשים מצד הנתבעות. בתביעה נטען כי המדובר בהתנהלות שיטתית ומכוונת שפגעה בעשרות אלפי לקוחות תמימים שכל חטאם הוא היכללותם במאגרי המידע של הנתבעות.
התובע טוען, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, כי במהלך תקופה בת 9 חודשים זכה לקבל עשרות שיחות (לפחות 25 שיחות שונות) למכשיר הסלולר שלו מנציגיהן של הנתבעות אשר ניסו לצרפו לקבלת שירותיהן.
השיחות שחלקן התבצעו ממספרים חסויים התאפיינו בדפוס זהה של הטרדות חוזרות ונשנות במטרה לייאש אותו ולגרום לו להסכים להצטרף לשירותיהן של הנתבעות.
לטענת התובע, הנתבעות אינן רשאיות להטריד לקוחות שאינם חפצים בשירותיהן תוך פגיעה בכבודם, בשלותם ואף בעיסוקם, הטרדות חוזרות ונשנות הגורמות להן לעוגמת נפש רבה. התובע מציין כי בחיפוש ברשת האינטרנט גילה כי תלונות צרכנים כנגד הנתבעות בנושא זה קיימות למכביר, ומשכך החליט כי טובת הציבור מחייבת כי עניינו ידון במסגרת של תביעה ייצוגית.
התובע מעריך את נזקיו הבלתי ממוניים בגין כל שיחה מטרידה בסך של 200 שקלים החל מהשיחה השנייה ובסך הכול בסכום של 4,800 שקלים.
התובע מעריך את מספרם של הלקוחות שהוטרדו על-ידי הנתבעות באופן שיטתי בלפחות 10,000 שקלים ואת הנזק הממוצע של כל חבר בקבוצה ב-2000 שקלים, כך שסכום התביעה המצרפי מוערך ב-20 מיליון שקלים.
בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לנתבעות להימנע בעתיד מההטרדה הפסולה ולחדול מלהתקשר ללקוחות שלא הביעו רצון מפורש לקבלת הצעות שיווקיות בטלפון.