סיאט הוסיפה גירסת Tdi - טורבו דיזל, לסידרה הספורטיבית של דגם הטולדו. בכך, הושלם קו המוצרים ששיאו פיתח עד כה במדינות הקומנוולט הספק בן 180 כוחות סוס, ממנוע בנזין.
מנוע הדיזל עם נפח 1.9 ליטרים מפתח 150 כוחות סוס ומשלב תכונות דינמיות עם החסכון שבהנעה בסולר. המהירות המירבית מגיעה עתה ל-212 קמ"ש, וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש מושג תוך 8.9 שניות.
נתוני החיסכון באנרגיה, כמו גם הרמה הנמוכה מאוד של זיהום אוויר, תזכה את המכונית בהנחה פיסקלית במס בשיעור 18%, במדינות הנאורות בעלות ההגה בצידו הימני של תא הנהג.
בריטניה עשירה כישראל בציי רכב מוסדיים, אך להבדיל מהנהוג כאן, הוצאות הדלק מוטלות על הנהג.
הטולדו ספורט - דיזל מקבילה לאחותה מוזנת הבנזין, עד לעזר הבטיחות האקטיבי האלקטרוני האחרון, ולהלן אחת ולתמיד - פרוטם מדוייק: ABS (anti-lock braking), EDS (electronic differential system), TCS (traction control), ESP (electronic stability program) and EBA (emergency brake assistance).
לשמירה על תדמיתה של סיאט כמותג ספורטיבי, נערכו ב-TDi Sport שינויי עיצוב מינוריים: חישוקי גלגלים מאלומיניום במידה של 16 אינטש, פגושים בצבע הרכב, ריפוד עור אלכסוני מיוחד למושבים.
הבטיחות הפאסיבית מובטחת באמצעות שלל כריות אויר מלפנים ובצדדים, כאשר כרית האוויר לנוסע (במושב השמאלי) ניתנת לניתוק ידני, 33 חגורות במשוב האחורי, כולן בעלות 3 נקודות עיגון וכן התקן איזופיקס למושב תינוק בשני המושבים הקיצוניים.