סרג'נט שיינה ב' שמיגל מחטיבה 2 בדיוויזיה המוטסת 82 נהרגה ביום שישי בתאונת צניחה בשטח ההצנחה הולנד בבסיס פורט בראג. סרג'נט שמיגל השתמשה במצנח חדיש מדגם טי-11, הנחשב לבטוח יותר, ולא במצנח התקני האמריקני, טי-10, הנמצאים בשירות הצבא האמריקני מאז 1952.
הצבא האמריקני חוקר את נסיבות התאונה.
ניסויים מצאו, כי לצנחנים, שהשתמשו במצנח טי-11 היו בארבעים אחוזים פחות תאונות מאשר למשתמשים במצנח התקני. למרות זאת, המצנח החדש צבר כבר שתי תאונות, לפחות, שבהן נהרגו צנחנים מאז 2009. בשנת 2011 הושעו הצניחות במצנח החדש לאחר מות צנחן, שהיה חגור במצנח הזה. לפני כתשעה חודשים נהרג קולונל, בכיר בקורפוס המוטס 18, שנחגר במצנח MC-6, המאפשר תמרון משופר, וצנח לשטח ההצנחה סיציליה בבסיס.
במארס 2012 הוחזר המצנח החדיש טי-11 לשימוש לאחר שהתאונה הקודמת נחקרה. כדי להדגים את אמון הצבא במצנח, הראשון שצנח עמו היה לוטננט-ג'נרל פראנק הלמיק, שפיקד אז על פורט בראג.
צניחות לילה
מחקר אחרון של הצבא העלה, כי מתוך יותר מ-130 אלף צניחות מיוני 2010 ועד נובמבר 2013 בפורט בראג היו 1,101 פציעות - 8.4 פציעות לכל אלף צניחות בממוצע. 88 אחוזים מהפציעות נגרמו מנחיתה קשה (ואלו נדירות יותר במצנח החדיש). התברר, כי צנחנים שצנחו עם מצנח טי-10 נפצעו 9.1 פעמים מתוך אלף צניחות בממוצע - לעומת 5.2 מאלף במצנח טי-11. עוד נמצא, כי צניחות ליילה מסוכנות יותר וכן צניחות עם חגור מלא וצניחות ברוח חזקה ובחום גבוה.
בכל המצבים הללו - מצא מחקר של הצבא האמריקני - מצנח טי-11 בטוח יותר, פרט להסתבכות מיתרים, שהסתברותה גדולה יותר ב-טי-11, למרות שתאונות כאלו נדירות למדי. הסתבכות מיתרים מתרחשת בממוצע 5.1 פעמים בעשרת אלפי צניחות ב-טי-11 (לעומת 2.2 לעשרת אלפים ב-טי-10).
הצבא האמריקני מסר, כי תאונות צניחה הן הסיבה השישית בשכיחותה לאשפוז חיילים סדירים. בדיוויזיה 82 נרשם עד כה ממוצע היסטורי של אחת-עשרה פציעות לאלף צניחות. הפציעות הנפוצות של צנחנים בפורט בראג הנן זעזוע-מוח, פריקת קרסול ונקע בגב התחתון. יותר משליש מהפצועים בצניחות בפורט בראג סובלים מזעזוע-מוח, ושלושה-עשר אחוזים משברים ומנקעים.
למצנח טי-10 יש מגבלת משקל של 175 ק"ג. מצנח טי-11 מאפשר צניחה עם משקל עד מאתיים ק"ג, כשהוא מבטיח ירידה אטית (6.5 מטר לשנייה) לעומת טי-10 (7.1 מטר לשנייה).